Jeg skulle bare kjøpe dopapir og kattemat, men….

Heisann!

Jeg kom meg ut av døra til slutt, for BARE å kjøpe dopapir og kattemat… Kom jeg hjem med bare det? Å nei da, jeg gjorde jo ikke det. Først gikk turen til Rusta på Alna, og deretter Plantasjen i Smalvollveien.

Hos Rusta ble det en ny parasoll til balkongen til 199,-. Den jeg har brukt til nå mot naboen har vært for liten, og har ikke holdt sola borte. Jeg hadde en tilsvarende en i rødt, som måtte kastes for et eller to år siden. Til den prisen er den nok ikke den mest solide man kan få, men den holder nok noen år fremover vil jeg tro.

Jeg kjøpte også 2 nye solsellelykter til balkongkassene, ettersom de jeg hadde ikke fungerte lenger. Hadde egentlig sett på noen andre tidligere, men når jeg fikk se dem i butikken fant jeg ut at de var for høye for balkongkassene mine. De nye har stått i direkte sol hele dagen etter at jeg satte de i ned, så det skal bli spennende å se hvor godt de lyser og hvor lenge.

Hos Plantasjen kjøpte jeg en ny pidestall som minner litt om en bøtte på bein. Jeg har to stykker fra før, men trengte en til Yuccapalmen min. Den sto først i vinduet til den ble for stor, så satte jeg den på en pidestall med plater i forskjellige høyder. Den var for stor der også, men nå har den fått sin egen hvor bladene har god plass til å utfolde seg.

Når jeg først var på Plantasjen kom jeg ikke ut med bare en pidestall, nei det ble en grønn plante også. Klarte ikke å la være når jeg gikk forbi. Har en maken som jeg kjøpte som miniplante i fjor en gang tror jeg det var. Den har ikke like mange grener, faktisk bare en som har blitt veldig lang. Jeg har gått å ønsket meg en til å nå har jeg endelig fått det. De hadde så mange fine planter på Plantasjen nå, og det gjorde nesten vondt å ikke la noen flere få bli med hjem.

Jeg er helt håpløs når jeg drar på handletur, sukk! Når det er sagt så er jeg veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt altså 😉.

Har du hatt en fin lørdag så langt?

16 kommentarer
    1. Mye fint, du er flink til å shoppe du.
      Moro når man finner ting og blir glad for kjøpet. Man skal kose seg med god handel og ting som roper..:-)
      Klem..

      1. Tusen takk 🥰 Alle tingene jeg kjøpte er jo ting jeg hadde bestemt meg for å kjøpe, men kanskje ikke på en gang 😉 Parasollen er jeg ekstra glad for, ettersom den er så stor at den dekker helt mot naboene. Klems 🤗

      1. Hihi, kanskje jeg har fått dårlig retningssans på gamle dager 🤣 Strengt tatt kunne jeg fått både dopapir og kattemat hos Rusta, men Vinja er litt kresen serru så da måtte jeg innom Meny for det 😉

    2. Masse finne ting der. Håper du har glede av det lenge. Var besøk et sted lørdag der det var tomt for dopapir – ble sendt på kiwi med den handlelista. Det ene drar det andre med seg på mange måter. Tok buss hjem fra byen i går men det var drivhus på 4 hjul. Har ferie og få faste rutiner skal til Sørlandet onsdag og da må man jekke seg til men ellers. Det er tidlig og det blir en herlig dag ute. Må bade i løpet av dagen men ikke i skogen men drar vel til Bærum og finner ei strand. Har startet på en svensk serie som heter Lykkevika. Svensker kan lage gode serier så jeg ser frem til resten av episodene. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk, og ja jeg tror jeg får glede av alt lenge 🥰 Kjedelig å gå tom for dopapir, for det er noe vi trenger hver dag. Husker da jeg jobbet og måtte ta t-banen til og fra jobb. Da hadde de ikke slått av varmen inne på vognene, og vi holdt omtrent på å renne bort. Det var ikke bare å slå av en knapp når det gjaldt varmen, nei da måtte vognene inn på verkstedet for å få slått den av… Enig med deg, svenskene er dyktige på å lage serier og filmen også. Ha en fin søndag.

    3. Jeg er også sånn, kjøper og kjøper, når jeg er i det rette hjørnet. Kanskje ikke så mye interiørsaker, men klær… Men innimellom kommer jeg hjem uten noe som helst også..

      1. Noen ganger blir det nok mye mer enn jeg egentlig hadde planlagt, men det jeg kjøpte i går var ting jeg hadde planlagt. Bare ikke på en gang. Kjøpte den første av disse pidestallene i fjor, og så ble det en tidligere i år og en til nå. Liker dem godt, og de er fine til store og tunge planter som ikke har plass andre steder. Jeg elsker planter og har nok litt vel mange av dem nå. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Veldig fornøyd med alt jeg kjøpte i går, og alle var planlagte selv om ikke på en gang. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bodde langt inn i skogen, hvor det ikke var så mange fristelser 😉 Ha en fortsatt fin søndag 🤗

    4. Så fine og nyttige ting du har kjøpt! Helt greit å kjøpe ting man trenger, og lurt å passe på når det er på tilbud. Likte godt parasollen din og greit med noe mot sol og innsyn fra naboen. Junior trengte en bærbar PC/laptop, og jeg fant en i nærheten som solgte en lite brukt en på finn.no, så det har jeg kjøpt idag. Han hadde resatt den, så det bare var å klargjøre og komme igang. Ellers har jeg hatt litt hodepine idag, – fikk nok i meg for lite væske igår i sommervarmen, men er bedre nå. Ha en fin søndagskveld! 😀

      1. Det var ting jeg har gått å tenkt på en stund, og som var planlagt. Kanskje ikke alt på en gang 😉 Jeg er veldig fornøyd med parasollen, for den er så stor og fin å dekker alle vinduene mot naboen. Smart å bruke finn.no, så sparer man noen kroner når man finnet et produkt som er like godt som nytt. Viktig å drikke nok veske i varmen, noe jeg ikke alltid er like flink til selv. Ha en fortsatt fin mandag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg