Jeg skrapte sammen den jorden jeg hadde

Heisann!

De siste månedene har det flyttet inn en del nye grønne planter i Casa Fres og Knurr. Jeg har ikke stresset med å potte de om, for de har i grunnen hatt det bra i pottene de kom i.

Den siste tiden har de kommet med flere nye blader og strekt ordentlig på røttene sine, så det var på tide å gjøre noe. I går var jeg ute på balkongen og hentet inn jord og lekakuler. Jeg skrapte sammen den jorden jeg hadde i 3 poser, og hadde akkurat nok til å potte om 2 Calathea og 1 Smaragdpalme. Sistnevnte fikk jeg ikke ut av potten med å klemme å lirke. Så til sist var jeg nødt til å klippe den opp. Det var nesten ikke jord igjen, bare store kraftige røtter. Jeg var nøye med å ikke sette plantene i for store potter, for det har jeg lært at man ikke skal.

Jeg har igjen 1 Calathea som også trenger større potte, men jeg mangler både potte og jord. Det er ikke noe krise med den enda men mulig jeg stikker innom Plantasjen eller Plantehallen i morgen, etter at jeg har vært i Arbeidsstua.

🪴🪴🪴🪴🪴🌱🌱🌱🌱🪴🪴🪴🪴🪴

11 kommentarer
    1. Godt for dem å få mer jord og større potte, – da vokser de enda mer 👍 Så flotte de har blitt! 🥰 Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Bare hyggelig 🥰 Har man planter eller blomster må det ompotting til innimellom. Nå var det ikke så mange denne gangen. Sist holdt jeg på i flere timer. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg