Jeg sa jeg skulle vente, men…

Heisann!

Ute er himmelen blå og sola er på veg opp, så det blir en fin vinterdag i dag også. Temperaturen har sunket en del fra i går, og har landet på -21C 🥶

Planen for i går var å pakke bort jula, men så var jeg så lite motivert at jeg bestemte meg for å vente til søndagen. Så er det jo sånn da at jeg kan forandre mening like fort som jeg har bestemt noe, og etter å ha sett en Snap fra Bestisen hvor hun var ferdig å pakke ned hos seg, klarte jeg ikke å la være. Kom meg ned i kjelleren og fikk hentet opp eskene til pynten, posen til juletreet mm.

Tok å høstet juletreet først og la all pynt på bordet til jeg hadde fått tømt treet og fått det inn i posen sin. Vinja syntes den posen er veldig festlig, og spratt ut og inn av den helt til treet kom på plass. Det går alltid fortere å pakke ned jula enn å sette dem opp, så det tok ikke så veldig lang tid innen jeg var klar. Det eneste som sto igjen til i dag var adventsstakene, og de har jeg akkurat pakket ned nå. Så nå står alt klart til å slepes ned i kjelleren igjen. Å der skal de stå i ca 329 dager, når det er på tide å hente dem fram igjen 🎅🏼🤶🏼

Jeg tok med meg den sorte lykten du ser på bilde fra kjelleren, for å sette den oppe på kaminen. Har hatt en annen lykt der i advents- og juletiden, og følte at jeg ville fortsette å ha det. Inne i lykten er det meningen at det skal henge 3 “armer” ned hvor t-lysene skal plasseres. Disse “armene” fant jeg igjen når jeg ryddet her for noen uker siden, og jeg la de på en lurt sted. Problemet er bare at jeg ikke husker hvor det lure stedet er, bare at jeg hadde de i hånden å syntes det var lurt å plassere dem akkurat der. Heldigvis hadde jeg noe annet jeg kunne bruke, som egentlig hører til en annen lykt…

Da var kaffen drukket opp, og det er på tide å komme seg opp av godstolen å få esker og poser ned i kjelleren.

Håper du får en flotters lørdag 🥰


10 kommentarer
      1. Jeg brukte nok lenger tid på å pakke ut og sette opp til jul enn jeg brukte på å pakke ned. Burde nok kanskje ha brukt litt lenger tid om fredagen, noe jeg fikk merke om lørdagen. Klems 🤗

    1. Ferdig ryddet her også. Men det er lurt å ha slike boks for å oppbevare julepyntene. Jeg har min på esker og poser. Jeg tror jeg skal investere slike boksene:)

      1. I flere år hadde vi/jeg julepynten i pappesker og poser, men etter hvert skaffet jeg meg disse plastboksene å det er noe av det beste jeg har gjort. Klems 🤗

    2. Jeg gleder meg alltid til å ta fram julepynten, men litt godt å pakke den bort også. Den jeg var yngre syntes jeg det var så trist når jula var over husker jeg. Her pleier vi å vente en uke til, alltid vært vant til 20. dagen. Så fint med lykta på kaminen, og passet jo fint med de andre du fant. Du finner nok de opprinnelige når du leter etter noe annet, pleier å være sånn. 😅 Kos deg resten av lørdagen! 🤗

      1. Jeg er som du, gleder meg til å ta fram julepynten selv om jeg peser litt med å få alt opp fra kjelleren 😉 Jeg ble også trist når vi pakket bort jula som barn, og verst var det når faren min bar ut juletreet. Husker at jeg gråt, for jeg syntes synd på treet som nå skulle ligge der ute i snøen i kulda. Da foreldrene min levde var det nok oftere at julepynten var framme til 20ende dagen. Jeg fant de tingene som hører til lykten som t-lysene skal henges i. Endevendte leiligheten i går, og de lå et sted jeg hadde lett tidligere. Klems 🤗

      1. Litt vemodig å pakke ned jula, men godt når det er satt der det skal stå til neste gang. Jeg koste meg med både fredagen og lørdagen, selv om jeg ble sliten. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg