Jeg nyter stillheten, selv om jeg har tinnitus!

Heisann og god morgen!

Ute er himmelen igjen helt blå og sola har allerede varmet opp soveromsvinduet mitt og om et par timer når den balkongen min. Temperaturen på morgenen var +11,2C.

Jeg sitter å nyter stillheten og den første koppen med kaffe, vel helt stille blir det jo aldri da når man har tinnitus. Etter å hatt det siden jeg var 14 år, har jeg lært meg å leve med det og fokusere på andre ting. Hadde jeg ikke gjort det, tror jeg at jeg hadde blitt sprø for mange år siden. Stillheten jeg tenker på er de fraværende lydene fra naboene og trafikken nede i gaten. Morgenrushet er over over, og da er det stille og rolig en stund fremover inntil de som ikke er i jobb skal ut for å handle 😉

Vinja ligger fornøyd på sengen min å dormer i de siste strålene fra sola før den flytter på seg. Hun har tatt morgenvasken, fått vann, mat og medisinen sin i tillegg til at doen er rensket for det hun har lagt igjen det siste døgnet. Hun kommer til å være fornøyd fram til ca kl 11, da forventer hun at våtfóret flyttes fra boksen i skapet til matkoppen hennes. Skjer ikke det med en gang, blir det en voldsom mjauekonsert til det blir som hun vil 😻

Jeg har sovet veldig godt i natt, og våknet første gangen allerede kl 7. Det syntes jeg var litt tidlig og dro dynen over hode å forsvant inn i drømmeland 1 time til, men da gikk det ikke lenger og jeg sto opp. Kroppen var i godt humør igjen, og hadde hatt godt av en god natt søvn. Det føles så godt å starte uken på den måten 😊

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Jeg har også tinnitus. En dyp og durende lyd er alltid med meg, inni hodet. Men det er som du sier viktig å fokusere på andre ting. Når jeg tenker på durelyden min, hører jeg den veldig godt, Men som regel klarer jeg å stenge den ute.

      Håper Vinja og du får en glitrende og flott dag! 🥰

      1. Min er susing, og sammenlignes med den lyden som var på de gamle tv når det ikke var noen kanal som sendte. Den kan være ulidelig hvis jeg også setter meg til å lytte på den, men det prøver jeg å unngå. Vinja og jeg har hatt en en veldig fin dag vi, hun har vært på balkongen hele dagen og jeg har slengt rundt med skurefilla 😉

    2. Nydelig vær idag! ☀️🍁 Godt at formen er bra og at du kan nyte dagen! 🥰 Ikke noe o.k. med tinnitus da, men bra du har lært deg å leve med det. Her har forkjølelsen inntatt huset, ihvertfall hos junior og da dukker den nok opp hos meg også. Ønsker deg og Vinja en superfin dag! 🤗

      1. Kan ikke klage på været i dag, helt nydelig. Jeg har ikke vært ute, men på balkongen var det sommervarmt. Jeg fikk ødelagt hørselen min da jeg var 14 år og dro på konsert i Ekeberghallen for å høre på Bay City Rollers. Sto helt inntil de store høytalerne, og mistet hørselen totalt i 10 – 15 minutter. Etter det har det sust hvedr eneste dag. Usj, får håpe du slipper unna forkjølelsen og at det stopper hos junior. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    3. Det er mange som er plaget med det men det er mange slags plager man ikke kan se. Tror neppe du har skrevet om det før her men hvorfor skal alle som leser bloggen din vite alt? Det har vært en grei dag, og lommeboka lå på soverommet. Fant den ikke i dag tidlig og da kom det noen sure gloser. Fikk utsatt tannlege til oktober, må ha bedre fokus på tannhelse fram til da. Ha en fin kveld.

      1. De fleste plager er jo ikke synlige, og det er nettopp det som kan gjøre det vanskelig for andre å forstå. Jo jeg har skrevet om at jeg har tinnitus tidligere, men ikke noe jeg drar opp igjen og igjen. Bra du fant lommeboken, og ikke hadde mistet den ute. Ha en fortsatt fin kveld.

    4. Og da hørte jeg pipelyden i hodet veldig godt når jeg leste dette 😄
      Er jo der mer eller mindre hele tiden, men som deg så klarer jeg å fokusere den bort stort sett.
      Slitsomt innimellom men alt blir en vane 🙂 Nyt kvelden! ❤️

      1. Man må nesten lære seg å fokusere på andre ting enn tinnitusen, for ellers blir man gal. Jeg passer også på å ikke utsette ørene for altfor høy lyd, for da blir min enda verre. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg