Jeg møtte Petter/Petra i natt

Image by Jill Wellington from Pixabay

Heisann!

Jeg får vel ta været først som jeg bruker å gjøre. Sommeren som vi koste oss med i går er ikke her i dag, nei den har blitt erstattet med en himmel som er grå. Temperaturen ligger på +15,3C.

I dag er ikke formen spesielt god, for i natt slo magen seg vrang. Det betyr at jeg har fått trimmet en del, og det er ikke helt over enda… Jeg behøver vel ikke å gå i detaljer?

På en av disse trimturen møtte jeg også på Petter/Petra edderkopp, som var ute på en av sine nattlige spaserturer. Hen gjør det i blant, og da gjerne på golvet hvor det ikke er så lett så se hen i mørket. Gikk bra denne gangen også, og hen pilte under sko stativet i entreen til jeg hadde gått forbi 🕷️ Hm, lignet mer på en flott den emojien der 🤔

I går fikk stua nye farger i tillegg til at støvkluten fikk jobba seg. Det ble lilla syrin fargede gardiner, matchende putetrekk og duker. Å plutselig ble det riktig sommerlig i stua. Det var på tide å skifte ut høstfargene nå med noe mer lysere og luftigere 💜🩷

Jeg ommøblerte jo stua om torsdagen, og jeg ble veldig fornøyd med løsningen. Vinja derimot er ikke like imponert, for hun liker ikke forandringer og det tar litt tid før hun venner seg og godtar det 😾 Noe hun ikke har gjort enda…

Håper du får en fin lørdag 🌞🌻

4 kommentarer
    1. Det ble sikkert fint med slike sommerlige farger 🥰 Det dukker opp edderkopper her iblant også, og har sluppet ut en fra badet flere ganger, – trives nok der 😅 Gråvær her også, men det har ikke begynt å regne enda, – er meldt noe lenger utpå. Kos deg med lørdagen! 🤗

      1. Ja det ble som å få en helt ny stue når fargene ble endret 😉 Jeg liker jo edderkopper, og disse mellomstore som dukker opp i blant, prøver jeg å holde unna Vinja sine raske labber. Klems 🤗

    2. Det er sommer og da kan man oppleve mye rart i naturen. Alpenhus ble en fin erfaring. Med typisk musikk fra alpene og ikke noen halvgamle slagere som bakgrunnsmusikk. Maten var god men hadde kanskje venta mere mat enn det jeg fikk. Jeg spiste panerte kjøttboller og fikk 8 stk som lå ved siden av liten skål med saus. Det var sikkert mere mat i andre retter. Hadde Alpenhus sjokoladekake som dessert. Og fikk det jeg bestilte og åt og drakk for ca 350,- kroner. La merke til at en cola kosta 54,-kr, kaffe 45,- kr, dyreste rødvin ca 560,- kr og akevitt 100- kroner. Mens det dyreste hvitvinen kosta litt over 1100,- kroner. Så skål og takk maten. Hadde en avtale i Hokksund i dag men det blir i morgen. Det ble litt regn i dag så da blir planer litt omgjort. Ha en fin kveld.

      1. Jeg syntes nå at det var en grei porsjon med mat jeg da, men det kommer selvsagt ann på hvor mye man er vant til å spise. Mange ganger kan drikke være dyrere enn maten, helt sykt. Jeg er glad i disse edderkoppene som dukker opp i ny og ne, men vil jo ikke at Vinja skal få tak i dem og prøver å få dem unna om jeg kan. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg