Jeg måtte sjekke datoen…

Image by Nicky ❤️🌿🐞🌿❤️ from Pixabay

Heisan!

Ute er det blå himmel og klarvær, og sola titter fram mellom trestammene. Gradene har krabbet ned på blått, og ligger nå på -1,8C.

Du vet det er lytt mellom leilighetene når du tror at det radioen ute på kjøkkenet du hører, men så er det noen som prater høyt inne hos en av naboene 😆 Jeg kunne høre litt av samtalen om jeg virkelig anstrengte meg….

Sitter å koser meg med dagens første kopp med kaffe, og bare nyter en rolig stund innen jeg skal hoppe i dusjen og gjøre meg klar til resten av dagen. Det er som jeg fortalte i går bakedag, og jeg gjorde alt klart i går så jeg slipper å stresse med det i dag.

I går ryddet jeg ute på balkongen og kastet alle sommerblomstene, men jeg stoppet ikke der. Nei da, jeg gikk løs på det jeg hadde inne også. Det var så overfylt i alle vinduskarmer, så jeg tok en beslutning å kaste en del av de som sto der og flyttet litt rundt. De som måtte dra til de evige grønne enger, var planter som ikke var så fine og som jeg vurderte ikke kom til å klare seg så veldig lenge til. Det var drastisk, men høyst nødvendig!

Da jeg sluttet i jobben for snart et år siden, fikk jeg et gavekort av kollegene. Dette har jeg ikke fått somlet meg til å bruke, og jeg begynte å bli veldig bekymret for at det snart ville utgå. Så i går ettermiddag fikk jeg endelig somlet meg til å logge inn å sjekke utløpsdatoen, som var ca 1 måned fram. Problemet nå er å tenke ut hva jeg skal bruke det på 🤔

Da kom Vinja å stirret på meg med det blikket, det som sier at det er på tide å fylle opp matkoppen med våtfór. Det er vel best å ikke somle med det, for da blir det mjausekonsert 😾 

Håper du får en fin mandag 🥰


10 kommentarer
    1. Gavekort og tilgodelapper må sjekkes iblant, for plutselig har de gått ut. Veldig ergerlig om sånt skjer! Tenker dere har mye godt til kaffen etter bakedagen! 😋 Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Jeg burde jo ha sjekket utløpsdato på kortet for lenge siden, men nå er det i alle fall gjort. Det ble nok kaker til hver av oss, men ikke alle så ut som de skulle. Smaken derimot er det ingen ting i veien med 😉 Ha en fortsatt fin tirsdag 🤗

      1. Jeg syntes det er helt greit å få gavekort, så kan jeg jo selv velge hva jeg vil kjøpe 🥰 Akkurat dette kortet kan bl.a. brukes på alle Thon sentere, og de er det jo en del av. Klems 🤗

    2. Gavekort brukte jeg mye før men det ble for kjipt i lengden. Håper bakedagen gikk greit. Husker at vi som liten hadde en fast lørdag før jul hvor vi bakte peppernøtter. Dagene går og jeg skal ha fri både torsdag og fredag, vask av leiligheten skal gjennomføres, skal en tur til mor torsdag. Mulig jeg tar en sykkeltur på noen timer eller en skogstur. Mulig dert blir opera i Oslo lørdag, Og håper jeg kan få kjøpt billett der og da, via nette var det utsolgt. Men kan ha flaks. Men nå skal jeg hjem og rydde litt, sjekke kontoen før jeg går på kiwi. Ha en fin kveld.

      1. Jeg syntes det er helt greit med gavekort, og nå har jeg også en viss formening hva jeg kal bruke det til. Vi hadde en fin bakedag i går, og fikk unna de to slagene vi hadde bestemt oss for å ta. Så skal Bestisen og jeg bake sandkaker sammen litt senere, i tillegg til at jeg selv skal lage lakrispinner. Ha en fin tirsdag.

    3. Så flink du har vært. Litt drastisk med plantene, men er det ikke håp er det ikke det.
      Gavekort kan av og til være en utfordring, huske å bruke dem innen tiden og heller ikke rote dem bort.
      Kjedelig når det er så lytt.
      Håper tirsdage din er fin. <3

      1. Tirsdagen har vært helt fin, og snart er den over. Dagen gikk litt vel fort avgårde 🙈 Jeg syntes jo det er greit med gavekort, men som du sier så kan de være en utfordring når man glemmer de bort. Hihi, ja her er det ganske lytt, og det hender jeg hører lyder jeg helst skulle ha unngått 😆 Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg