Jeg lærer jo aldri 🙈

Hei og god ettermiddag!

Noen ting sitter langt inne å snu om på, i alle fall for meg… 

Tidligere i dag bestemte jeg meg for å gå ut å sette meg på krakken med bok og kaffe. Før jeg gikk ut smurte jeg på Sunblock på de brune flekkene mine, som jeg fikk etter å ha forbrent hunden, og noen føflekker. Jeg har nemlig ikke igjen noen solkrem, så da er det greit å beskytte se litt i alle fall. De brune flekkene pleier jeg alltid å ha Sunblock på, for at resten av huden skal få tid til å få samme farge. Noe som ikke alltid lykkes.

Greia er bare den at jeg glemmer alltid hvor bra Sunblocken er, og er derfor veldig raus med å smøre på. Å det er veldig dumt, i alle fall over øyenbrynene. I dag tok sola veldig godt og det var veldig varmt og jeg satt midt i solsteken i nesten 3 timer. Hva skjedde? Se på bilde så skjønner du, for jeg fikk noen flotte hvite felt rett over øyenbrynene 🤣. Å ja, jeg må jo le av min egen dumhet, for at jeg glemmer at jeg ikke må ta å kline på for bredt felt….. Jeg må jo poengtere at det er mer tydelig i virkeligheten enn på bilde.

Jeg satt en stund å leste, men ble ikke sittende alene så lenge, for noen naboer med barn og barnebarn kom å satt sammen med meg en stund. Når de gikk tok jeg fram boka mi igjen og fortsatt å lese noen minutter før en annen nabo kom. Neste gang blir nok boka igjen inne tenker jeg 🤔

Har du vært for raus med Sunblock noen gang?

12 kommentarer
      1. Haha, dessverre så syntes det like godt i dag, men det jevner seg nok snart. Får bare ikke være så raus med Sunblocken. Var usikker på om Sunblocken var for gammel, men det fikk jeg jo vite at den ikke var 😊😉

    1. Husker ikke helt men bruker noe helt annet som jeg ikke husker navnet på. Hjemme fra konfirmasjonen. Var der til kaffe og kaker og Mathilde fikk ca 52000,- kroner – vil tro hun ble fornøyd med det. Nå er det kveld etter en solrik dag. Det er tørt så det er bra man opplyser om farene med skogbrann. En god ide syns jeg at politiet vil ta bilene fra råkjørere slik som i Danmark. Galskap og gasse på slik at man kommer over 200 kmt hvor det kanskje er 70-sone. De gærningene der fortjener ei saftig bot, uten lappen i 15 mnd og dessuten ta hele oppkjøringa på nytt. Men nå venter drømmeland. I morgen er det ny uke med nye gjøremål. Ha en fin kveld.

      1. Jeg må nok kjøpe meg solkrem til ansiktet sånn at jeg ikke blir seende sånn ut hele sommeren 😉. Vi hadde brann ved Østmarksetera for noen dager siden, men heldigvis fikk brannvesenet kontroll over det etter hvert. Folk må være forsiktig med sigarettstumper, engangsgriller og ikke kaste fra seg glass som kan knuse og reflektere til brann. Ja det er galskap med den villmannskjøringen vi har sett de siste dagene, og helt greit at politiet får tatt dem. Om det skjer en ulykke, kommer disse galningene mer eller mindre uskadde fra det. De dem krasjer med er ikke alltid like heldig. Ha en fin mandag.

    2. Jeg har ikke brukt sunblock tror jeg. Jeg bruker solfaktor 50 både i ansiktet og på armene, men den blokkerer ikke alt. Satser på at det jevner seg ut på deg.🙂👍

      1. Normalt så bruker jeg også solfaktor 50 i ansiktet hele sommeren, men den tuben jeg hadde var gammel så jeg kastet den for en uke siden. Jeg bruker allikevel Sunblock på de brune flekkene mine i starten av sommeren. I tillegg så tar jeg på litt ekstra på føflekkene min og på tattisene, sånn at de skal beholde fargen. Jeg ser fortsatt ut som en klovn i dag, men det får jeg ikke gjort noe med 🤣

      1. Jeg kommer ikke til å glemme det resten av denne sommeren, det er sikkert. Kan jo ikke gå rundt med et hvitt felt over øyenbrynene hele tiden, hihi 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg