Jeg klarte ikke å la være 🙈

Calathea Musaica

Heisann!

Før helgen når jeg var å handlet hos Kiwi, klarte jeg ikke å styre unna hyllene med grønne planter. Å da fulgte en Calathea Musaica med meg hjem. Stakkarn sto rett ved inngangsdøra i kulda, og det var et under at den ikke hadde frosset ihjel.

Den har hengt med bladene helt siden den kom inn i varmen. Vannet den godt for den var tørr, men det hjalp ikke. Potten den kom i var veldig liten, og den var att på til overfylt av røtter. Så i dag fant jeg fram en større potte og flyttet den over. Jeg hadde heldigvis jord inne fra noen planter jeg kastet, for den som står på balkongen er bånnfrossen. Å ville nok ikke tint opp på flere dager 😉

Så nå krysser jeg fingrene for at den kommer seg, og vil trives her hos meg 🥰 

14 kommentarer

Siste innlegg