Jeg kjøpte en stor, og 6 små 🙈

Heisann!

I går fortalte jeg at jeg hadde vært på Plantasjen om fredagen, og kom hjem med flere planter enn jeg hadde planlagt. Jeg skulle jo egentlig bare ha høstlyng og jord, men…..

De hadde tilbud, som jeg har inntrykk gjelder hele året, på små planter. Det var 3 stk for 100 lappen, og da rasket jeg like godt med meg 6 stykker jeg. På noen av plantene sto det hva de het, men ikke alle. Så nå blir det å lete litt for å finne ut hvordan de skal stelles. Jeg kjøpte potter også, sånn at jeg kan potte de om. Det haster ikke de første dagene, men greit å ha alt i hus til da. Foreløpig står alle samlet på et plast brett.

I tillegg kjøpte jeg denne store vakre burgunder Coleusen. Den var så fin i fargen at jeg bare måtte ha den. Har ikke sjekket om navnet står på potten, noe det ikke alltid gjør, men jeg finner nok ut av det også tenker jeg.

Problemet nå er jo å finne ut hvor alle de små plantene skal stå, for det er allerede ganske fult i alle vinduskarmene 🙈 Det er alltid gøy å komme hjem med nye planter, men ikke like artig å finne plass til dem 🤪

Går ut fra at jeg ikke er alene om det 😉

10 kommentarer
    1. Ser for meg at disse plantene kommer til å få det veldig fint hos deg 🙂 Jeg var nede på fellesområdet her i Spania tidligere i dag, fordi jeg lurte på hva noe stort og rødt var… om det var blomster eller blader. Det viste seg å være blader, skikkelig store, og de ligner veldig på de på den planten du kjøpte 😀

      1. Jeg håper nå i allefall at de kommer til å trives her. Blir litt jobb å finne ut om stell, men ordner seg. Coleusen trives nok godt i varmere strøk, og det er kanskje der den opprinnelig kommer fra 🤔 Ha en fin mandag 🤗

      1. Jeg elsker å kjøpe grønne planter, ikke så mye blomster ettersom de tar jeg fort livet av dessverre 🙈 Det blir fort mye mer koselig i et hjem med blomster og grønne planter. Ha en fin mandag 🤗

    2. Jeg har vært helt fraværende i kommentarfeltet ditt, men nå er vi tilbake fra Bergen. Masse å oppleve der, så blogglesing ble helt nedprioritert.🙈 Veldig moro å gå på Plantasjen å kikke og koselig å komme hjem med planter! De kommer til å trives hos deg! 🥰

      1. Har savnet deg vettu, men jeg vet jo at du har vært bortreist og da er naturlig med andre prioriteringer 😊 Plantasjen er et favorittsted, noe man ser i alle vinduskarmene mine + litt andre steder 😉

      1. Ja det er en god følelse å komme hjem med nye planter, og jeg syntes nesten det er lettere å ta vare på dem nå enn om sommeren. Leiligheten min blir jo så vanvittig varm da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg