Jeg kjøpte dem uten å be om hjelp 😉

Image by Jill Wellington from Pixabay

Heisann!

For ikke lenge siden begynte det å regne, og jeg jubler for dette har jeg ventet på ☔. Temperaturen er nede på +15,4C og det er deilig for endelig kan det bli litt kjøligere inne hos meg også.

For det er dessverre sånn at leiligheten min er ekstrem varm om sommeren, når det er sol og høye temperaturer ute. Selv om jeg hadde kunnet sette opp på full gjennomtrekk ville det ikke ha gjort store nytten, ettersom veggene fortsatt er varme. Det må bli kjøligere ute, for at det skal ha noen effekt inne hos meg.

I går da jeg nede på Bryn senteret fikk jeg plutselig lyst til å kjøpe meg et par flasker rødvin. Så jeg stakk først opp på Vinmonopolet før jeg handlet hos Meny. Jeg har null snøring når det gjelder vin, og pleier som regel å spørre om hjelp. Denne gangen bestemte jeg meg for å klare meg selv, og leste litt på etikettene på hyllene. Jeg liker at rødvinen er fyldig i smaken og ikke alt for tørr, og det skal bli spennende å se om de jeg valgte er noe som passer for meg. Den første jeg valgte var en fra Portugal – Terra d’Alter ALF Alrocheiro 2022 og den andre er fra Argentina – Pedro del Castillo red blend. Jeg var ikke ute etter vin til maten, men som jeg kan kose meg med. Jeg har ikke åpnet noen av dem enda, men tenkte jeg skulle gjøre det i kveld. Har du hørt om noen av disse vinene? Om du har smakt dem, hva syntes du?

Da jeg først kom meg ut av døra i går var klokka blitt ganske mye, og jeg trodde at det ikke ville være så mange folk på senteret og da spesielt i matbutikken. Der tok jeg feil gitt, for det var veldig mange som surra rundt hyllene akkurat som jeg gjorde 😉. Ettersom jeg ikke skulle rett hjem, og blodsukkeret var på nedadgående pga at hadde “glemt” å spise før jeg dro ut, kjøpte jeg meg en dobbel Snickers så jeg ikke skulle gå i bakken innen jeg kom hjem. Kjente at det ga litt energi til kroppen.

Jeg hadde tenkt til å sitte på balkongen å spise middag i går, men det var for varmt der da. Så det ble til at jeg ventet til litt ut på kvelden hvor temperaturen ikke var så ille. Lot mobilen ligge igjen inne og tok med meg boka mi, og kom noen kapitler videre.

Ikke de store planene denne søndagen, bare nyte dagen nå på formiddagen å så har jeg et ærend ute litt senere i dag.

Håper du får en fin søndag 🥰


14 kommentarer
    1. Deilig med litt avkjølende regn innimellom de varme dagene. Vi har oppholdsvær og 23 grader i dag. Herlig, men i morgen kommer regnet igjen.

      Når jeg er på polet spør jeg alltid etter hjelp, eller så leter etter vin som andre kan gå god for 😊 Min vinkunnskaper er så elendige at jeg blir stående helt hjelpesløs inne på polet 😂😂

      Leiligheten vår blir også glovarm når solen skinner og det er varmt. Da må jeg trekke for persienner og gardiner i forsøk på å få en levelig temperatur.

      Ønsker de en superfin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Temperaturen har sunket ned til +13C nå, og det er så behagelig. Det regner litt hele tiden, og jeg nyter det virkelig 🥰. Jeg er også ganske hjelpeløs når det gjelder vin, og spør som regel eller har en lapp på noe jeg har blitt foreslått. Så nå blir det spennende å se om jeg har valgt riktig 😉 Klems 🤗

    2. Jeg har ikke peiling på rødvin ettersom jeg kunne ikke drikke den. Jeg får vondt i magen.
      Jeg spiser også sjokolade når jeg blir veldig sultne:)

      1. Det er ikke ofte jeg drikker vin, eller alkohol i det hele tatt, men tenkte at det kunne være deilig med et glass rødt på en sommerkveld. Jeg blir veldig slapp i kroppen når jeg ikke har spist på en stund, og da hjelper det med en sjokolade. Ikke det sunneste kanskje, men godt 😉 klems 🤗

    3. Deilig med kjøligere vær, – her er det 12 grader nå. Om det blir for kaldt så kan man bare kle på seg. I matbutikkene er det som regel kjølig, så jeg har vært ekstra lenge i de på de varmeste dagene, hihi.Hos den lokale Rusta hadde de noen vifter på, og jeg gikk sakte forbi de. Må benytte de mulighetene som finnes.😀 Jeg er ikke så glad i rødvin, så der har jeg ingen peiling.😊 Ønsker deg en fin søndag! 🤗

      1. I dag har det virkelig vært nydelig temperatur, og jeg kunne for første gang ha på meg vindjakken min da jeg dro ut. Som du har jeg også brukt litt lenger tid inne i matbutikken, spesielt nær frys- og kjølediskene 😉 Har nok også stoppet litt og lot som jeg kikket inne hos Claes Ohlson når jeg sto foran viftene, hihi. Jeg er ikke den store vindrikkeren, men av og til er det greit med et glass med rødt. Spesielt om det ikke er så tørt. Ha en fortsatt fin søndag 🤗

      1. Jeg har akkurat helt opp et glass fra Pedro del Castillo, og den var slettes ikke så ille. Ikke for tørr, og med en ganske god smak. Jeg har som jeg sa ikke så god greie på vin, og må som regel spørre. Denne gangen ble det faktisk full klaff på den ene flasken i alle fall. Klems 🤗

    4. Liker ikke rødvin men sikkert gode viner det der. Drikker kun hvitvin en meget sjelden gang. Nå er det torden her og det har kommet litt regn i dag. Bra for alt som vokser. Har tatt en sjau å kjøkkenet nå så nå vil jeg slappe av litt. Har ferie så dermed kan jeg snu døgnet på hode – mulig jeg sover litt nå. Ha en fin kveld.

      1. Jeg drikker ikke så ofte vin, men når jeg gjør det har det stort sett blitt hvitvin her også. Har akkurat åpnet den ene av flaskene, Pedro del Castillo, og den var faktisk en fulltreffer. Jeg hørte at det tordnet litt tidligere i dag, og det har regnet litt. Skulle gjerne ha likt at det kom enda litt mer, men vi kan ikke alltid få det vi ønsker. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Jeg hadde en veldig fin søndag, og jeg smakte på den vinen som var fra Argentina. Den var ikke så ille, men kanskje litt høy alkohol prosent. Kunne ha vært litt lavere for min del. Klems 🤗

    5. synes jeg kjenner varmen ,hadde likt den eg ,brrføtt og med en lett kjole ,mmmm ,her er det nå 10 + og grått ute og jeg er kalde på føttene ,det blir aldri varmt i stua vår da vinduene er på skyggesiden så sola kommer ikke inn her

      1. Det er godt med sommervarme, men jeg syntes det blir for ille når gradene er oppe mot og over +30C. I dag er det +15C og grått her, og det har endelig blitt en god temperatur inne i leiligheten 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg