Jeg kan ikke påstå at jeg briljerte med mine ryggeferdigheter 🙈

Gjenbruk av Image by Лариса Щербина from Pixabay

Heisann og hoppsann!

En litt grå dag med antydning til morgentåke her i Oslo i dag, og det ser dårlig ut for at vi skal få et glimt av sola. Da jeg sto opp og fortsatt så var/er temperaturen på +8,4C.

Arbeidsdagen min har vært i gang siden før 8 i dag, og nå var det på tide med en liten pause kjente jeg. Sliter fortsatt med den betente skulderen, men den er bedre enn den var i forrige uke. Allikevel er jeg flink til å ta meg pauser, og ikke sitte så lenge å klapre på tastaturet av gangen. 

Vinja sin interne klokke er ikke stilt om enda, og hun begynner å mase etter medisin og våtfór en time for tidlig. Som egentlig er den tiden hun normalt får det. Hver gang vi stiller klokken tar det nesten 1 måned innen hun venner seg, og så går det greit i noen måneder før det er på’n igjen, sukk. Nå ligger hun på senga mi og tar seg en strekk etter å ha spist seg god og mett 😊

I går var jeg på strikketreff sammen med 5 andre hyggelige damer, og pinnene klirret samtidig som vi skravlet i vei og koste oss. Sist gang vi var der vi var i går, briljerte jeg med mine ryggeferdigheter. Det skulle jeg prøve på i går også, men det gikk ikke helt etter planen. For jeg fikk problemer med å snu bilen der veien gikk ned mot huset. Det var helt mørkt og jeg så nesten ingenting. I tillegg så spant hjulene i grusen når jeg forsøkte rygge rundt svingen og ned veien. Fikk vite etterpå at det var lagt på ny grus samme dagen. Etter litt fram og tilbake fikk jeg da snudd bilen og rygget den ned foran huset.

Jeg var jo så usikker på hva jeg skulle ta med meg av håndarbeid, men endte opp med det grønne pleddet jeg strikker i Viking Pleddgarn. Tok det veldig forsiktig, sånn at jeg ikke skulle irritere skulderen og det så ut som å fungere sånn passe. Vi diskuterte litt rundt dette med å gå ut å spise før jul, og fant også en dato som passet alle sammen. Så får vi se om vi klarer å få bestilt bord der vi har lyst til å spise 🤔 Neste strikketreff blir hos Bestisen om et par uker. Det blir nok min tur også etter hvert, men om det blir på denne siden av jul vet jeg ikke enda.

Da jeg kjørte hjem igjen sent i går kveld var tåka så tjukk på motorveien og her oppe hos meg, at det var nesten umulig å se mer enn 2 meter foran bilen enkelte steder. Heldigvis så kjørte alle som var ute på veien forsiktig så det gikk veldig greit.

Da var pausen over å det er på tide å kaste seg over arbeidsoppgavene igjen.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

 

14 kommentarer
    1. Rart med disse innebygde klokkene :).Rygging er ikke altid like enkelt. Jeg kan ikke fordra når jeg blir sittende fast mellom to biler, at marginene er for små slik at en må moe for å komme seg fram. Koselig med strikkekaffe og at dere har det hjemme hos hverandre. Ønsker bedring på skulder og en fin dag på deg.

      1. Tusen takk 🥰 I utgangspunktet vil jeg påstå at jeg er ganske god til å rygge, men i går var det for mørkt i tillegg til at hjulene bare spant. Nå ja, sånn går det i blant… Det å stå nesten fast mellom to biler er ikke gøy, og noen ganger nesten umulig å smyge seg ut på veien. Det tar nok tid innen Vinja venner seg til at vi stiller om klokken to ganger i året, som jeg personlig skulle ønske det snart blir en slutt på. Disse strikketreffene er så koselig, og jeg visste ikke hvor mye jeg hadde savnet noe sånt før jeg ble med på det. Ha en fortsatt fin tirsdag, klems 🤗

      1. Jeg synte at Bestisen sa her om dagen at det faktisk var siste gangen vi stilte om klokka nå… Jeg tror det ikke vi kommer til våren og ikke noe skjer. Jeg vil vel mene selv at jeg er en ganske habil bilfører 😉 Nei, tåke er ikke morsomt å kjøre, i alle fall ikke når den var så tjukk som den var om mandagen 🤗

    2. Lurt å snu bilen og rygge ned, – bedre enn å rygge opp. Under slike forhold er det ikke enkelt, men du fikk det til.👏 Koselig med strikketreff hos hverandre. Det blir litt styr når man skal ha det selv, men trivelig å komme bort slik. Her har det også vært mye tåke, og ikke noe gøy å kjøre når det er mørkt da! Umulig å ha på fjernlys, og egentlig best å ha en bil foran.

      1. For meg er jeg bare nødt til å rygge ned, for det er så bratt fra grusvegen og opp på hovedveien. Jeg visste ikke hvor mye jeg hadde savnet å sitte sammen med mange og strikke og snakke. Vi er en sånn fin gjeng som har funnet tonene, og hygger oss virkelig sammen. Jeg kommer garantert til å gå opp i limingen når damene skal hjem til meg, for når man får flere på besøk som aldri har vært der før, vil man at alt skal være perfekt 🙈 Jeg er ikke så glad i tåka, og enda mindre når den blir så tjukk som den var forrige dagen. Har vært en del den tåke den siste tiden… Klem 🤗

      1. Normalt har jeg ingen problemer med å rygge, men når det først går feil så har det en tendens til å fortsette, hii. Disse strikketreffene har virkelig blitt noe jeg gleder meg til, for vi har det så veldig koselig. Ha en fortsatt fin onsdagskveld, klem 🤗

      1. Nei det har du rett i, men hadde de hatt lys i veien ned mot huset hadde det gått mye bedre. Jeg har blitt så glad i disse damene, og kveldene vi har sammen hver uke eller annenhver som det passer 🤗

      1. Normalt har jeg ikke noe problem med å rygge, men når det er mørkt å dårlig lys blir et straks litt verre. Ja disse strikktreffene gjør underverker for humøret og trivselsfølelsen. Jeg gleder meg stort til hver gang vi skal treffes 🤗

    3. Den klokkestillinga er jammen noe herk for både mennesker og dyr. Det skal være sikkert.🤗
      Å rygge i mørket er sannelig ikke bare enkelt. Særlig i nedoverbakke. Du er jammen flink altså.🤗👍🏻

      1. Bestisen fortalte her om dagen at hun hadde lest at det var siste gangen vi skulle stille klokka nå. Jeg er jo litt skeptisk, så jeg tror ikke helt på det før vi kommer til våren.. Normalt er jeg ganske god på å rygge, men når det er mørkt uten noe belysning er det ikke så enkelt. Å spesielt når det begynner å gå feil. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg