Jeg hørte et dunk utenfor døra i natt 👂🏼

Heisann og god formiddag!

Ute er det litt disig enda, men jeg håper at sola skal titte fram etter hvert. Temperaturen ligger på i underkanten av +1C.

På badet jobber vaskemaskinen med en mega stor vask, som snart går inn i siste fase. Jeg vurderte å dele opp i to maskiner, men så at jeg akkurat fikk plass å da sparte jeg litt tid. Maskinen min er ikke den kjappeste, og jeg hadde rett og slett ikke lyst til å bruke hele dagen på å vaske klær.

I går fikk jeg endelig tatt ned den grønne julebelysningen på balkongen, og erstattet den med lyslenke med hvite pærer. Jeg har ikke fastmontert belysning på balkongen, og har ikke lyst på å bruke flere tusen på at en elektriker skal montere det. Så da gjør jeg det på min måte.. 

For noen dager siden fortalte jeg at jeg hadde bestilt garn til EBBA genseren hos Strikkemekka. I natt hørte jeg et dunk på dørmatta mi ved 02:30 tiden, og jeg visste at det var garnet som kom. Så snart personen som kom med pakken var ute av oppgangen, ruslet jeg ut i nattisen og hentet den. Åpnet den ikke før nå på formiddagen, og jeg ble helt forelsket i garnet med en gang. Det er Gann Lun garn til denne genseren, som er 80% ren alpakka og 20 % peruansk høylands-ull. Det er så mykt og fluffy, så dette blir en deilig genser når den blir ferdig.

Nå gjelder det å være standhaftig å ikke legge alt annet til side, og begynne på genseren med en gang. Jeg har igjen en del på Sofie sjalet, men ettersom jeg allerede har begynt å felle går det fort å komme tilbake 6 masker på pinnen og et ferdig prosjekt 🧶.

Lag deg en fantastisk mandag 🥰


12 kommentarer
    1. Åh, så gøy det blir å strikke den, – nydelig garn! 🤩 Bra du er standhaftig! Fristende å begynne på noe nytt før man er ferdig med det man holder på med, – kjenner godt til det! 🙊 Lurt å ha lyslenke på balkongen, for det er koselig med lys der nå som det er så mørkt. Jeg var på en liten shoppingtur idag, måtte bl.a. ha ny baderomsvifte + et par røykvarslere. Og så var jeg innom Ark etter Mammut-katalogen og kikket litt ellers på CC-senteret. Ha en fortsatt fin dag! 🤗

      1. Ja jeg tror det blir både gøy og utfordrende å strikke EBBA genseren, men jeg har fortsatt noen omganger igjen på sjalet 😉 Det koster så mye å få en elektriker til å ordne en utelampe, så da får lyslenken gjøre nytten i stedet. Det er koselig å sette på det når det skumrer på kvelden. Jeg skal holde meg unna bokhandlene når det er salg, for jeg har så mange bøker jeg ikke har lest enda. Ha en fin torsdag 🤗

    2. Hihi, jeg blir alltid gira når jeg får nytt garn….! Men – det er jo sånn at en må gjøre ferdig forrige prosjekt først, ellers så blir det bare kaos altså….! Kos deg når du er ferdig med sjalet! 🙂

      1. Jeg blir som et barn på julaften når jeg får en garnpakke, og nå klør det etter å begynne på genseren men skal vente til sjalet er ferdig. Greit å ha et par prosjekter gående samtidig, men over det blir for mye. Klems 🤗

    3. Garnet ser veldig fint ut og høres mykt ut. Men enn at de leverer på natta!! Godt å få fylt opp en vaskemaskin.
      Håper du har hatt en fin dag. Min ble det også. Klem <3

      1. Gann Lun garnet er veldig mykt og godt, men et mareritt å rekke opp om man gjør feil. Så jeg må følge nøye med på mønsteret så ikke det skjer. Jeg kunne velge mellom 3 alternativer for å motta pakken, pakkeboks, postkontoret og dørmatta. Sistnevnte var gratis, så da valgte jeg det alternativet. Det er avisbudet som kommer med sånne pakker, og de kan være på plass fra 02:30 til 07:00. Hihi, ja nå måtte jeg vaske for jeg hadde nesten ikke rent tøy igjen 🙈 Ha en fin torsdag, klem 🤗

      1. Jeg falt for mønsteret med en gang jeg så det, og måtte bare bestille garnet. Har fortsatt litt igjen på sjalet, så jeg begynner nok ikke på genseren før i morgen eller i helgen. Klems 🤗

    4. Håper du blir fornøyd med garnet du har kjøpt. Er fint ute med glatt. Min søster ramla i dag og brakk hofta, skal opereres i morgen. Besøkte de i den nye leiligheten i Mjøndalen i går og det var veldig vær. Så ting kan skje fort. Ellers er det mediasirkus rundt MGP. Hva Gåte veit man ikke men at de får ekstra pr er en sikker sak. Uansett må sikkerheten komme først. Snart skal jeg hjem og handle på veien hjem. Håper formen din er bra og at du tar det med ro på glatta. Ha en fin kveld.

      1. Huff så trist at søsteren din skadet seg når hun ramlet. Håper at operasjonen gikk fint, og at hun snart kommer seg på bena igjen. Jeg er veldig spent på hvordan Gåte gjør det i den internasjonale finalen, for melodien er veldig spesiell. Det er bare å krysse fingrene og håpe på det beste. Ha en fortsatt fin torsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg