Jeg henta fram et lite motivert husmorgen i dag

Heisann og god kveld!

I dag har det vært en nydelig høstdag, hvor sola virkelig har varmt godt. Temperaturen da jeg sto opp i dag morges var knappe +6C. Utpå dagen da sola traff balkongvinduene ble det skikkelig Hawaii stemning der ute, og grader opp mot +24C.

Som overskriften sier så hentet jeg fram husmorgenet i dag, men spesielt villig og motivert var det ikke. Akkurat det kunne jeg ikke ta hensyn til, for i dag skulle heimen pyntes opp til høsten. Så jeg dro fram oransje gardiner, duker, putetrekk og annet stasj og så var det bare å sette i gang….

Den oransje duken med ugle motiv ble ferdig

Den oransje duken med ugle motiv ble ferdig til slutt, men jeg hadde ikke kommet så langt som å festet løse tråder. Så det måtte jeg forte meg å gjøre før jeg presset den. De to lysglassene på hver sin side av bordet er nye av året. Fant de hos Nille for en stund siden.

Mine to svarte engler har bodd oppe i skapet en stund, men i dag hentet jeg dem ned. Begge to har fått limt armene sine for noen år siden, etter at Ronja eller Vinja klarte å rive dem ned. Jeg brukte superglue som tydeligvis er så bra som de sier, for armene sitter fortsatt godt fast. Det er ikke Halloween enda, men det er ikke så lenge igjen så jeg fant fram gresskar lyktene mine som er batteridrevet 🎃

Alabast lykt

Jeg har 4 Alabast lykter (2 store og 2 små) som jeg har kjøpt hos Løten Lys for noen år siden. Jeg er veldig glad i dem og de minner meg om jordkloden.

En del av de grønne plantene/palmene mine var i ferd med å takke for seg, så jeg fant fram en søppelsekk og klippet de ned og kastet dem. Det smertet meg litt må jeg innrømme, men det var ikke håp for dem så da var det like greit å sende dem til de evige grønne enger. Stua ble plutselig så luftig og romslig, noe den ikke har vært på en stund. Nå gjelder det å ikke slepe med seg noen flere fra Plantasjen neste gang jeg drar dit 🤔

Jeg er ikke helt ferdig med rengjøringen, har igjen soverom, kontor og badet, men kroppen min og ikke minst ryggen min sa NÅ HOLDER DET. Den var helt utslitt, og da var det nok best å lytte til den og ikke strekke strikken så den ryker. Det kommer en dag i morgen, og da tar jeg resten…

Det siste året har jeg brukt mest batteridrevne lys her hjemme, men nå har parkert de fleste av dem og begynt å bruke mest ekte t-lys igjen. Det varmer jo litt mer med dem.

Nå har jeg plantet kroppen langt ned i godstolen, og her har jeg tenkt til å bli resten av kvelden. Rett og slett for at det gjør så innmari vondt å reise seg opp igjen 🙈

Håper du har hatt en fin lørdag 🥰

 

8 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Ble veldig fornøyd med duken selv også, og for en gang skyld ble den like bred i begge ender, hihi. Jeg var dønn sliten etter å ha holdt på det meste av dagen, men jeg klarte å kose og nyte resten av kvelden. Klem 🤗

    1. Du er så flink til å pynte til ulike årstider, og det ble så koselig hos deg! 🍁🍂 Ugleduken ble så fin og passer så bra til resten. Jeg har et par høstgardiner til kjøkkenet som jeg må få hengt opp snart. Idag klippet jeg plenen for forhåpentligvis siste gang iår.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg syntes det er veldig gøy å skifte gardiner, duker og pynt etter hver som årstidene forandrer seg. Nå var det på tide å få inn litt lune og gode farger igjen. Vaktmesteren våres klippet gresset for ca 1,5 uke siden her, og jeg tror det var siste gangen for i år. Ser ikke ut til at det har vokst noe særlig etter det. Ha en fin søndag, klem 🤗

    2. Det blir pent når man pynter. Fikk bare ikke sove så kan heller sove litt etterpå. Skal en tur til Tønsberg siden i dag hvis det går i orden. Har noe fjern familie i den byen dessuten er det godt med litt luft. Det var fint i hele går, ble en sykkeltur på meg etter en runde med vasking. Var en liten kjapp tur i skogen om kvelden. Fant et tre hvor jeg tok havresuppe så på et anna tre og så plutselig et troll. Var selvsagt trastammen men med hodelykt og lysløype like ved kan man se mange slike troll. Det var en artig sak. Nesten HW-stemning. Ha en fin dag.

    3. Så fint det ble hos deg 🙂 Høstlig og fint 🙂 Jeg har lite pynte -saker. Men jeg har bilder på veggene. Og hvis jeg får det som jeg vil så kommer bildet til Ladyen opp på veggen i dag. Håper det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg