Jeg har nok forandret meg litt 🤔

Meg en gang på midten av 80-tallet

Heisann og god ettermiddag!

I går satt jeg og så igjennom noen gamle fotoalbum, som jeg av og til gjør for å mimre litt. Kom over dette bilde, som er tatt på midten av 80-tallet en gang. Den gangen jeg fortsatt røyket rullings, hadde permanent i håret som var mørkt, ikke trengte å nappe grisebust på haken og overleppen og ikke minst veide en god del kilo mindre enn jeg gjør i dag.

Det er også før jeg måtte bruke briller/linser daglig for å se hva jeg holdt på med et stykke utenfor nesetippen.

Som barn hadde jeg lyst hår, og rundt konfirmasjonstiden hadde det blitt til en pen brunfarge. Da jeg nærmet meg 20 år så ble det komunegrått, og det syntes jeg lite om. Så jeg bestemte meg for å farge håret, først blåsvart og deretter til en farge som het sort tulipan, som jeg brukte til den ble fjernet fra hyllene. Sikkert for at den ikke var helt bra for verken hår eller hodebunn. På bilde over her har jeg gått litt lysere, og valgt mørke brunt.

Bilde er over 30 år gammelt, og jeg ser jo at jeg har forandret meg en god del siden den gangen. Ansiktet har fått noen flere rynker, som jeg har det helt fint med, og så har jeg igjen blitt helt lys i håret. Hårfargen gjør mye med et ansikt det er det ingen tvil om. Kommer jeg til å farge håret mørkt igjen? Nei, det vil jeg ikke gjøre, for det å hele tiden farge etterveksten er for mye jobb i tillegg til at det koster…

Vil jeg gjerne se så ung ut igjen i dag? Nei, det hadde bare sett merkelig ut syntes jeg. Om jeg noen gang skulle foreta noen inngrep i huden, så måtte det være å løfte øyelokkene om de begynte å henge så mye at de skjermer for synet. Å der er jeg ikke ennå 😉

 


14 kommentarer
    1. Ja, man forandrer seg litt på 30 år, men ikke noe vanskelig å se at det er deg! 🙂 Jeg farger ikke håret, for orker ikke alt styret med etterveksten, men en lys tone hadde sikkert gått bra uansett. 🙂

      1. Ja det blir en del forandringer på 30 år, både i kroppen og ansiktet. Hadde vel kanskje vært rart ellers 😉 Nei, det blir mye styr med etterveksten, spesielt om man farger håret mørkt. Like greit å slutt med det 😊

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er jo naturlig at vi forandrer oss etter hvert som vi blir eldre. Jeg syntes jo at hver alder har sin sjarm, og syntes ikke at vi skal tulle med det 😉

    2. Fint bilde av deg.
      Permanent tok til og med pappa på den tiden. Det skulle nå bare mangle at man ikke forandret seg på 30 år. Morsomt å bla i gamle bilder.🤗Ha en fortsatt fin kveld.😊

      1. Ja 80-tallet var permanentens storhetstid for både menn og kvinner, sammen med høye skulderputer 😉 Jeg syntes jo at hver alder man passerer har sin sjarm, og mener at man ikke skal fikse noe særlig på det. Ha en fin fredag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg