Jeg har fått svar…

Heisann!

Som jeg har fortalt tidligere, så går jeg jo på 50% AAP og jobber det tilsvarende. Noe jeg har gjort i snart 3 år, og nå i juni går AAP egentlig ut. Dette har vært en stor bekymring, for jeg er ikke på noen måte frisk nok til å gå tilbake i en 100% hverdag igjen. En annen ting er at jeg i slutten av dette året skal gå over på AFP.

Jeg snakket med saksbehandleren min om dette i forrige måned, og han skulle jobbe for at jeg fikk forlenget AAP ut året. Da jeg fikk melding fra NAV på tirsdag trodde jeg at det var det jeg skulle få vite, men nei det var bare en melding om at jeg har fått en ny saksbehandler 🤔 Litt frustrert sånn med engang, og de neste dagene har det gått noen meldinger frem og tilbake.

I dag kom endelig beskjeden jeg hadde ventet på, NAV har forlenget AAP til 13.12.22. Ikke helt ut året, men det går greit. Jeg kjente at en stor byrde hadde blitt løftet fra skuldrene mine 😊 Jeg har vært så redd for at det ikke skulle gå i orden, men nå har det gjort det og det er noe av det beste med hele denne uke 🥰

Den nye saksbehandleren spurte om jeg hadde vurdert å søke om Gradert uføretrygd, noe jeg ikke har gjort. Må lese litt om hva det eventuelt innebærer, før jeg tar stilling til det.

15 kommentarer
    1. Så flott at du får fortsette med det! 😀👏 Etterpå er det jo ikke lenge til AFP, så da kan du pustet lettet ut. 🥰

      1. Ja dette var den beste beskjeden jeg kunne få, selv om jeg nesten ikke turte å håpe på det 😉 Jeg gleder meg egentlig til arbeidslivet over. Kroppen er sliten etter å ha vært i jobb siden jeg var 16,5 år 😉

    2. Bra svar….
      Jeg har graderet uføretrygd og synes det er veldig bra! Penger kommer inn hver måned og man slipper å styre med dette, sender inn ting og sånn. Alt går automatisk. Du får lese deg opp litt.
      ..
      Men for meg fungerer det veldig bra og jeg har det til jeg blir 67 år! Og når jeg blir 62 kan jeg søke AFP for de 60 % jeg jobber…og AFP får man til man er 67 og da blir dette samkjørt etterpå!

      1. Jeg har en spesial avtale på jobben når det AFP, så jeg må undersøke om jeg kan søke om det… Det er mye jeg må lese meg opp på før jeg kan ta en stilling til dette. Er jo heller ikke lenge til jeg skal gå over på AFP heller 🤔

    3. Så godt du slipper å bekymre deg over dette. Har vært i gjennom det løpet og vet om uroen det følger med seg. Ønsker deg bedring. Godt å slippe uføretrygd. Jeg er 50% uføretrygdet og skule gjerne ha sluppet. <3

      1. Ja jeg er veldig lettet over at jeg fikk det forlenget, selv om jeg går glipp av 14 dager med penger. Jeg vet ikke om dette med Gradert uføretrygd er noe jeg skal/kan gå for. Uansett gleder jeg meg til jeg slipper dette med meldekort hver annen uke 😉

    4. Bra at det ordner seg. Kjipt at det ikke ble ut året men nav er nav. Må legge beina høyt sa legen i går. Men det var greit at jeg jobb halve dager frem til 13 mai. Mye jeg må gjennom i mai, først er det bytte av bandasje, så er det fotpleie også er det trekking av tann. Og alt sammen i samme uke nesten. Litt kaos blir det på mange måter. Men nå skal jeg koke litt kaffe, legge beina på en stol og finne er serie. Ha en fin dag.

      1. Ja nå må du høre på legen, sånn at bena dine blir bra igjen. Nav er helt klart Nav, men det går nok greit selv om jeg mister 14 dager med penger. Må bare legge av litt i månedene som kommer, så har jeg penger som matcher når tiden kommer. Huff, det var mye på en gang for deg i mai, men sånn blir det dessverre i blant. Skal til tannlegen jeg også, men forhåpentlig så blir det å gå ut igjen uten hull. Ha en fin fredagskveld.

      1. Ja dette var den beste beskjeden jeg kunne få, men jeg er veldig usikker om jeg skal søke om Gradert uføretrygd. Må nok lese litt mer om det, og kanskje også snakke med saksbehandleren min også 🥰

    5. Godt å få slike ting avklart.😊👍🏻
      Det er ikke alltid det går så raskt i det systemet til Nav. Ønsker deg en riktig fin fredagskveld!🌹

      1. Ja dette har hengt som en tung sten på skuldrene mine i flere måneder, så jeg er glad for at det ordnet seg.
        Nei, kverna hos NAV går ikke alltid så raskt, men heldigvis så fikk jeg raskt svar om dette.
        Ha en fin fredagskveld du også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg