Jeg hadde et stort smil 😁 om munnen, da jeg gikk ut igjen

God day 😁

Ute er det litt sol, litt overskyet og helt uten at jeg merket det kom det en regnskur. Temperaturen ligger på +18C.

Tidlig på formiddagen i dag hadde jeg time til den årlige kontrollen av tennene. Jeg pleide å grue meg og være hyperstresset i flere dager i forveien, men etter å ha byttet tannlege for noen år siden er det borte. Jeg vet ikke hva det er med han, men jeg er helt rolig når jeg setter meg opp i stolen og mens han holder på. Hva ble så resultatet? Jo jeg gikk ut fra kontoret med et stort smil om munnen, for her var det NULL HULL denne gangen også. For det betalte jeg 1.200,-.

Jeg hadde et sår i munnviken som kom etter at jeg reagerte på noe jeg hadde spist. Da jeg satt der å gapte og tannlegen puttet både vatt, spyttsuger og andre apparater inn i munnen revna det å begynte å blø. Han smurte på noe, men det var fortsatt sårt så jeg stakk innom apoteket etterpå og kjøpte Bacimycin salve for å smøre på. Det pleier å fikse problemet ganske rask.

Om jeg var strålende fornøyd etter tannlege besøket, var jeg ikke like fornøyd da jeg satte meg ned for å betale regningene mine + restskatten. Banken hadde problemer og fant ikke kontoene mine og så plutselig var de tilbake igjen. Sånn holdt det på en stund. Så feilet betalingene når de hentet opp en konto som ikke er i bruk, og som er tom for kontanter. Omsider fikk jeg betalt alt sammen som hadde kommet per i dag, bare strømregningen igjen som ikke er klar enda…. Sånne problemer har det vært en del av i det siste, og blir både stressa og irritert av det.

Før jeg dro ut i dag ringte Bestisen og spurte om jeg hadde anledning til å kjøre henne til legen. Hun var fortsatt ikke bra, og har nå vært syk siden forrige helg. Dessverre så var det rundt de tider jeg skulle til tannlegen, så jeg kunne ikke. Hun hadde tungt for å puste og vondt bak i ryggen på ene siden. Jeg snakket nettopp med henne nå, og legen hadde konstatert at hun hadde lungebetennelse og satt henne på en skikkelig hestekur med penicillin. Trodde ikke de brukte det lenger 🤔. Hun hadde også fått en haste time på Ahus i morgen til røntgen av lungene, som jeg sa at jeg kan kjøre henne til. 

Vinja maste om å komme ut på balkongen da jeg kom hjem, men jeg var litt engstelig for at den store vepsen skulle være der i dag også. Så langt har jeg ikke sett noe til den, og jeg håper den holder seg borte. Tror det kan være en dronning som leter etter et sted å bygge bol, så jeg må virkelig være på vakt. For å få vepsebol inne eller rett utenfor balkongen er ikke gøy, noe jeg har hatt en gang før, grøss.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin mandag 🥰


14 kommentarer
    1. Gratulerer med null hull! 😀 Slikt er en STOR lettelse, og da kan du bare nyte gleden over å være ferdig for denne gang. Jeg går til tannlegen to ganger i året, og sist fant han et stort hull under en gammel fylling. Det var med et nødskrik at jeg slapp rotfylling. Jeg skulle egentlig vært til kontroll idag, men det passet ikke, så har fått time den 5. juni. Ergerlig når bank-id og annet klusser til betalingen av regninger. Man vil jo helst bli ferdig når man har satt seg ned med det. Masse god bedring til Bestisen! 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin mandag! 😀

      1. Tusen takk 🥰 Jeg trodde nok ikke at jeg hadde noe hull, men det er deilig å få det bekreftet. Det som er rart er at jeg hadde ikke hull i tennene før jeg begynte på skolen, men plutselig var alle tennene mine fulle av hull å de boret dem sønder og sammen. Etter at jeg fikk reparert alt de hadde ødelagt, har det vært ikke vært noen nye hull. Kun 1 gang har jeg måtte bytte en fylling. Vær glad du slapp rotfylling, for det er dyrt + at det er mye jobb. Håper det går bra når du skal til tannlegen i juni. Kjedelig når man ikke får betalt regningene når man skal, men nå er det i alle fall gjort å alt i orden. Skal overbringe hilsen til Bestisen. Ha en fortsatt fin mandag, 🤗

    2. Jeg har ikke fått regning på restskatt ennå. Får dere tidligere der i Oslo?
      God bedring til din bestisen❤️
      Ja, det er dyrt å smile til tannlegen..

      1. Du trenger ikke vente på regningen til restskatten. Beløpet står på selvangivelsen, og helt bakerst står bankkonto nr og kidnr du skal bruke. Betaler du nå i mai, slipper du renter på beløpet. Jeg syntes i grunnen jeg slapp billig unna tannlegene denne gangen 😉 Bestisen havnet på sykehuset i går kveld med kraftig lungebetennelse, og må nok bli der noen dager etter hva hun sa i dag.

    3. Gratulerer med null hull og god bedring til Bestisen din.
      Huff, håper virkelig ikke den vepsen har planer om å flytte inn permanent hos deg… !!!

      1. Veldig deilig å slippe å gjøre mer enn å pirke, fjerne tannstein og pusse hos tannlegen 😁 Bestisen ligger nå på sykehuset med en kraftig lungebetennelse. Jeg kjørte henne til akutten i går kveld. Jeg så heldigvis ikke noe til vepsen i går, men jeg følger med 😉

      1. Jeg har egentlig aldri hatt hull i tennene, bortsett fra når jeg gikk hos skoletannlegene da!! De fant jo hull der det ikke var noen også. Alt så veldig bra ut, så skjer det ikke noe så behøver jeg ikke dra tilbake før til neste år 😊

    4. Deilig når det ikke er hull.👌🏻👏🏻
      Jeg må nå reparere en fylling som har løsna, så her skal det snart brukes noen tusenlapper på tannlege.😨
      Håper det går bra med Bestisen. Sender masse god bedring hilsner.🤗👌🏻

      1. Jeg liker å høre når tannlegen sier, ja dette ser jo bra ut og jeg finner ikke noen hull jeg 😊 Det har ikke gått så bra med Bestisen, for jeg måtte kjøre henne til Ahus for innleggelse i går kveld. Så nå ligger hun der og får antibiotika, og må være der en stund. Hilsen skal overbringes 🥰

    5. Bra med null hull – håper det blir en vane. Så er det dagen før dagen. Barnetoget her i byen skal gå ei ny rute pga at de bygger ny bro. Så det blir trangt om plassen så det er best at man holder seg hjemme. I dag kommer det statsbesøk til byen her. Det er en representant fra parlamentet i Ukraina som kommer sammen med stortingspresidenten noe som tilsier masse sikkerhet. Gater blir stengt masse politi. Hørte om det her om dagen for vi leverer mat ditt – så det blir sirkus. Tannlege ligger i bakhode men har ikke time før til høsten. Men regninger må betales før den tid så må få ordna opp snart. Ha en fin dag.

      1. Det var bare når jeg gikk til skoletannlegen jeg hadde hull, før og etter har jeg ikke hatt noen. Barnetoget gikk forbi her tidligere i dag og det var så flott å se på. Dette var de små som ikke får gå i det store toget i morgen. Ha en fin tirsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg