Jeg går bare her å hvisker….

Image-by-Jill-Wellington-from-Pixabay

Heisann!

Nok en fin vinterdag ute med blå himmel og sol, men jeg syntes jeg leste på yr.no at vi kunne få mer snø i dag. Temperaturen er veldig blå og nede på – 8,8C.

I dag var det meningen at jeg skulle møte Bestisen for å dra på en handletur, men jeg våknet med feber, sår hals og ingen stemme i det hele tatt. Så handleturen er utsatt inntil videre. Går bare rundt her og hvisker. Glemmer meg bort og prøver å si noe til Vinja, men det kommer ikke mer enn noen hese viskninger. Hun ser rart på meg, og lurer nok på hva som skjer…. Tok en test for sikkerhet skyld, som ikke gjorde noe utslag så det er bare en vanlig vinter forkjølelse.

På nyttårsaften fylte den ene tanten min 90 år, og jeg glemte helt dagen hennes. Kom ikke på det før hun ringte meg i går for å prate litt. Hun hadde ikke tenkt å feire dagen, men på lille nyttårsaften kom søsken, venner og litt annen familie på døra. Så da ble det full bursdagsfeiring på henne allikevel. Hun fortalte at hun hadde fått så mange blomster/grupper, at hun måtte i kjelleren for å hente et ekstra bord å sette dem på. Etter hvert som hun fortalte om dagen, kjente jeg hvordan den dårlige samvittigheten kom krypende. Jeg burde jo ha husket dagen hennes, og sendte henne blomster eller gavekort så hun kunne kjøpe noe selv. Hun får heller få noe på etterskudd…

I går gikk jeg løs på kjøleskapet mitt og ryddet ut alt som hadde gått ut på dato, og det var dessverre en del. Jeg har blitt flinkere til å spise eller benytte de tingene som har gått ut på dato, da de er helt OK en stund etter. Det jeg kvittet meg med i går derimot, var ikke spiselig lenger. Ble kjøleskapet tomt av den grunn? Å nei da, jeg har fortsatt mat så det holder. Hadde igjen ganske mye kalkun fra nyttårsaften, og jeg tok litt til middag og resten gikk i fryseren til en annen gang.

Jeg burde ha ist av fryseren min også, men det må vente til jeg er i bedre form igjen. Det skal være kaldt en stund framover, så da er det greit å passe på å gjøre det nå. For da kan jeg legge det jeg har i fryseren ute på balkongen uten at det tiner.

Nå ligger Vinja på golvet ute i stua og stirrer på meg, for klokka er over 11 og hun har ikke fått våtfóret sitt enda. Å det syntes hun ikke er greit, så det er på tide å løfte på baken 😉

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰

 

18 kommentarer
    1. Er det ikke viske – viskelær – vindusvisker? Hviske – hviskestemme, hvisker til? Måtte bare.. OCDen min kicka inn…. god bedring til deg 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Det har du sikkert rett i, men du skjønner jeg har dysleksi og korrigerer ikke PC’n meg så blir det noen ganger feil 🙈 Takk for at du sier i fra, skal rette det opp 😉

      1. Tusen takk 🥰 Det er slitsomt å ikke kunne få fram et eneste ord, men det retter seg nok igjen… Jeg drikker varm te i dag og holder meg inne, så får vi se om jeg får igjen stemmen i morgen. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg håper virkelig ikke at det blir langvarig, og det kjennes ikke sånn ut. Ordentlig kaldt ute nå, og jeg kommer nok til å vente med noen tur til formen er bedre igjen. Klem 🤗

    2. Den eneste trøsta di nå er vel at MANGE har blitt angrepet av et virus av et eller annet slag samtidig med deg. Hørt at FHI sier det. Influensa, covid, RS og sjølsagt mange varianter av andre forkjølelsesvirus.
      Riktig god bedring til deg og god tirsdag ettermiddag og kveld🙋🏼‍♀️

      1. Tusen takk 🥰 Å nei, jeg er ikke alene om å bli dårlig i disse dager, men heldigvis er jeg ikke så altfor ille. Det verste er egentlig stemmen, for jeg liker å snakke, selv om det bare er med katten 😉 Klems 🤗

    3. Aaah, huff, så kjedelig med hviskestemme og dårlig form. Eller er det kanskje whisky-stemme? Hihi, i så fall kan det jo høres litt kult ut! Håper du kommer deg fort! Fint at du har selskap i pusen 😉 God-bedrings-klem 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Jeg tenker at en whiskey eller to skremmer vekk basseluskene. Tror jeg har en flaske i skapet. Jeg har ikke fått tilbake stemmen, men feberen er ikke like høy lenger 😉

    4. Slitsomt å være syk! 😥 Ønsker deg masse god bedring! 🥰 Ja, idag var det skikkelig kaldt, så jeg orket ikke å gå tur, og imorgen er det meldt masse snø. Jeg rimet av kombiskapet for en uke siden, – lurt å gjøre det når det er kaldt ute ja. Jeg leste et sted at om man blir syk, så bør man ta test, for nå er det medisiner mot corona. Bra du ikke hadde det uansett da. 🤗

      1. Nei det er ikke noe gøy å være syk. Jeg tenkte det var greit å ta testen, og jeg har fortsatt et lager. Heldigvis var det bare forkjølelse. Ja det er smart å ta fryseren nå som det er kaldt, og det er på høy tid. Er nemlig et par rom jeg ikke kommer til 🙈 Usj, jeg vil ikke ha noe mer snø nå, men det er vel bare å ta i mot. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

      1. I dag er jeg feberfri og formen er ganske god igjen i dag. Når det gjelder dysleksi så har jeg lært meg noen gode teknikker, som gjør at jeg klarer meg ganske bra når jeg skriver og leser. Det var en lang prosess, som til slutt ga resultater. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg