Jeg fikk uventet besøk i går

Heisann og huffsann!

I går når jeg satt å så på gamle episoder av Åsted Norge, hørte jeg en kraftig brummende lyd. Trodde først at det var den store humlen som jeg hadde sett ute ved flere anledninger som forsøkte å komme inn.

Å nei du, det var en diger veps/geithams som hadde funnet en åpning ute på balkongen, og kom brummende inn i stua. Jeg fikk helt hetta, for jeg er ikke glad i veps uansett størrelse selv om de er glad i meg. Fortet meg å hente et glass og papir, for å tøffe meg opp til å fange den å slippe den ut. Tar ikke livet av den uten å gjøre et forsøk på å slippe den ut først, selv om jeg ikke liker den. Når jeg kom tilbake i stua var den borte, men jeg hørte den brumme. Etter hvert fant jeg den bak persiennen i det ene stuevinduet. Turte ikke å dra opp persiennen i fall den skulle fly mot meg, så jeg satte opp vinduet og håpet at den var smart nok til å fly ut, og heldigvis var den det.

Om det var en stor veps eller om det var en Geithams vet jeg ikke. Ettersom jeg er redd for begge deler, så brukte jeg ikke mye tid på å studere den. Ville bare ha den ut så fort som mulig.

Har du møtt på vepsen eller Geithamsen i år?

7 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett veps ennå, bare store humler og bier. På fredag kjørte jeg med vinduet litt oppe, og da kom det faktisk en humle inn i bilen. Jeg måtte stoppe og redde den ut ellers kunne jeg blitt trafikkfarlig! 😱

      1. Dette er den eneste vepsen jeg har sett hittil i år, og jeg mistenker at det er en dronning på jakt etter et sted å bygge bol. Så jeg får være på vakt å se om noe dukker opp rundt balkongen. Humlene er jeg ikke redd, men å få de inn i bilen er ikke helt bra nei.

    2. Huff, ikke noe hyggelig møte, nei. Jeg har ikke sett veps her i Trondheim, men det var et par stykker innom hos meg i Spania i april.

      1. Denne store er faktisk den eneste jeg har sett, i tillegg til 3 – 4 humler som bare er koselig å ha rundt seg. De blir det nok flere av når Klokkebusken min kommer med blomster. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg