Jeg fikk somla meg på loppemarked til slutt

Heisann og god lørdagskveld!

Som jeg nevnte tidligere i dag er det loppemarked på Østensjø skole, som er min gamle skole, nå i helgen. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle gå på formiddagen i dag, men det ble jo selvsagt til at jeg gjorde det. De som jobbet med loppemarkedet har de siste dagene lagt ut bilder av en del ting som de hadde fått inn. Blant de bildene så jeg en ting jeg har ønsket meg i flere år….

Bilde er hentet fra nettet

På bilde (som jeg fant på nettet) over her kan du se hva jeg var på jakt etter. Nemlig en gammeldags bakebolle i keramikk. Moren min hadde en sånn, og jeg husker at hun brukte den til alle kakedeigene hun laget. En dag gikk den i stykker, og jeg husker at moren min var så lei seg. For det var hennes favorittbolle. Siden den gang har jeg forsøkt å skaffe en ny, men de dukker dessverre veldig sjelden opp på loppemarked og bruktmarkeder.

Da jeg endelig fant bollen i dag, viste det seg at den ikke var for salg over disk. Den er blant de tingene som skal selges på aksjon i morgen. Utropsprisen starter på 500,-, og jeg mistenker at den kommer til å gå for mer enn det…

Jeg tok bilen ned til skolen, og som forventet var det totalt kaos. De hadde laget parkeringsplass på den nedlagte bensinstasjonen ved siden av skolen, og jeg klarte å snuppe den siste plassen. Når jeg kom bort på skolen var det så mange mennesker der, og jeg måtte stå i kø for å komme bort bordene for å se hva de hadde. Jeg fant en artig figurin av en katt og noen mus som jeg kjøpte. I tillegg fant jeg et puslespill som Bestisen skal få, hun har jo helt dilla på å legg dem. Da jeg skulle se etter bakebollen, klarte jeg å stelle meg i feil kø. Helt tilfeldig hørte jeg en av de frivillige si at nettopp den køen gjaldt for klær, sko og vesker, så da var det bare å ta et skritt til høyre og gå tilbake igjen, hihi!

Jeg har veldig lyst på den bakebollen, men jeg tviler på om jeg kommer til å dra ned for å være med aksjonen i morgen. But you never know 🤔

 


15 kommentarer
    1. NÃ¥ fikk jeg litt hakeslepp. Seriøst? Kanskje jeg eier mye verdifull keramikk… pÃ¥ den annen side, alt som er mer enn noe billig bøff fra Kina har en tendens til Ã¥ være dyrt nÃ¥ for tiden.

      1. Jeg flere av oss hadde blitt overrasket og kanskje litt sjokkert, om vi hadde tatt med noe av de gamle tingene vi har i skapene til en auksjon. Var pÃ¥ en for noen Ã¥r siden, og der ble en sÃ¥nn som man drar lin igjennom ropt inn til over 2000,-. Greia var at treverket var morkent og piggene skikkelig rustne. Hadde jeg hatt den i min kjeller, ville den sikkert ha blitt kastet…

    2. En slik bolle var det hjemme også. Du får ta deg en tur og se, er ikke sikkert den blir så mye dyrere om det er auksjon. 🤔

      1. Tror de fleste husmødre hadde en eller flere sånne boller. Vet de kom i forskjellige størrelser. Den kommer garantert til å gå for mer, så det spørs om det er noen ide å prøve å skaffe den 🤔

        1. Hvis ikke så kan du legge inn et varsel på Finn i appen. Da får du beskjed med én gang en slik blir lagt ut. De rimeligste går fort unna!

      1. Jeg har ikke bestemt meg ennå, om jeg skal dra ned igjen eller ikke. Av erfaring så vet jeg at sånne ting alltid går for mye mer enn utropsprisen. Folk som driver brukthandel er ofte på loppemarked for å skaffe seg et varp, og de selger dem ut igjen for stive priser.

    3. Åååå – en sÃ¥nn bakebolle hadde mamma ogsÃ¥! Lurer pÃ¥ om den fins fortsatt….. jeg fÃ¥r spørre pappa! Lurer pÃ¥ om du har hentet den hjem idag? Klem <3

      1. Nei, jeg dro aldri ned Ã¥ kjøpte bollen i dag. Formen har ikke vært pÃ¥ topp, sÃ¥ jeg har holdt meg inne. Bloggvenninne Kari tipset om at et potteri pÃ¥ Røros laget og solgte tilsvarende boller. Var inne Ã¥ sjekket pÃ¥ hjemmesiden dere, litt stiv pris men…. Klems 🤗

    4. Hei, har du fått tak i en slik keramikkbolle? Hvis ikke, så har jeg en sånn stor bakebolle. Har vurdert å selge den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg