Jeg fikk servert Chili con Carne, mmm så godt

Heisann!

Ute er det grått og for ikke lenge siden kom det også en regnskur, men jeg kan se en liten lysning i skydekket så kanskje kommer solen etter hvert. Temperaturen har lagt seg på +17,4C.

Jeg er litt trøtt og sigen i dag ettersom jeg satt oppe til natten nesten ble til morgen. Grunnen var at jeg har fått låne laptoppen til Bestisen, som hun ikke brukte lenger bruker. Hun hadde ikke lagret noen ting på den, men jeg tok allikevel å tilbakestilte den for så å legge inn mine opplysninger. Det var jo selvsagt idiotisk å begynne med etter kl 23 på kvelden, men det er meg i et nøtteskall… Nå er den oppdatert, men det som gjenstår er å finne ut hvordan jeg kan bruke emoji på tastaturet. Har jo hatt samme laptoppen selv, men husker ikke hvordan det var ;-).

I går pakket jeg med meg strikketøy og dro opp til Bestisen. Vi satt ute på balkongen og strikket og skravlet fram til vi skulle spise middag. Hun hadde laget sin supergode Chili con Carne, som jeg får helt vann i munnen av å tenke på. Til den hadde vi hvitløksbaguetter.

På fredag kjøpte jeg meg to stykker med sjokoladekake hos Meny, og jeg tok det ene på kvelden. Kaken er veldig søt, og det ble nesten litt for mye med et helt stykke selv med kaffe til. Jeg tok med det siste stykket til Bestisen i går, og så delte vi det å det var akkurat passe. Det ble det vi hadde som godis i går 🙂

Bestisen sådde en masse Coleuser tilbake i mai måned, og det har blitt noe av alle sammen. Niesen hennes har allerede fått noen potter, og over her er det hun har igjen. Litt spennende å se hvordan de blir når de vokser seg til.

Det er lenge siden vi har vært hos hverandre, Bestisen og jeg, og det var så koselig å treffes på den måten med god mat, håndarbeide og masse skravling.

Håper du får en fantastisk søndag 🙂


12 kommentarer
      1. Ja maten var herlig, for hun lager en fantastisk Chili con Carne 👌 Kaka er en kaloribombe men veldig god. Ja jeg fikk nok samme regnskura, for vi bor ikke så langt unna hverandre i luftlinje 😊

    1. Åh, så mye godt av både mat og kake! 😋 Så flotte Coleuser, – moro at alle har klart seg og mange ulike også! Her var det opphold først på dagen, så ble en liten moltetur igjen, men kom noen kraftige skurer og torden etterpå. Jeg kjøpte en brukt PC i sommer, og heldigvis hadde selgeren tilbakestilt den, for usikker på om jeg hadde klart det. 😬 Oppstarten klarte jeg selv, men mye som må legges inn. Ha en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Hun laget en stor porsjon med mat, så hun har til flere dager til seg selv. De sjokoladekakene hos Meny er veldig gode, men også veldig søte. Første gangen hun sår Coleus selv, og da er det jo gøy at det går så bra. Jeg må ha en ny PC, og kanskje jeg skulle sjekke ut om jeg fikk tak i en på finn selv. Min fungerer egentlig fint, bortsett fra at en av knappene er helt løs. Nå har jeg i alle fall Bestisen sin som jeg kan bruke også. Det var forreste ikke noe vanskelig å tilbakestille, for det var bare å trykke på en link i innstillingene å så gjorde maskinen resten 😉 Ha en fin mandag 🤗

    2. Jeg skjønner meg ikke på folk som sier at et helt kakestykke blir for mye, hihi 😉 Koselig å høre om hverdagen når “Bestisen” og du møtes. 🙂

      1. Hehe, det kan du si og normalt har jeg ikke noe problem med å klare et helt stykke med kake. Akkurat denne typen er veldig søt, og det ble litt for mye. Bestisen og jeg har det alltid veldig hyggelig når vi treffes, om det er på tur, strikkekafe eller hjemme hos hverandre 😃

    3. Endelig er det rolig her. Er trøtt en får bare ikke sove må gjøre noe slik at jeg blir enda mere trøtt. Helgen høydepunkt var da jeg bada i skogen i går. Kunne tenkt meg en dukkert i dag også men det ble det ikke. Ble jo varmt vær omsider så det var mange som var uti i dag tenker jeg. Skal sove godt etterpå vil jeg tro. Det er tid for blåbær plukking nå så jeg venter til neste lørdag. Må gjennommgå kjøleskapet og få vekk noe gammalt og vaske det. Det er en fin vane og det lukter bedre av det. Ha en fin kveld.

      1. Jeg var ekstremt trøtt og sliten selv i går, og gikk faktisk å la meg ganske tidlig til meg å være i går. Trengte en god natt søvn etter å ha sittet oppe alt for lenge natten før. Deilig temperatur ute nå syntes jeg, for nå kan jeg ha på en jakke uten å renne bort. Ha en fin mandag.

    4. Så koselig innlegg og dette var fine bilder og hyggelig å lese. Venninner og prat og mat og kaker og strikk – herlig.
      Gøy at du arvet da, ja da har du nok å pusle med..Spennende å se om du finner ut det du skulle, man blir jo litt hekta..
      Klem…

      1. Vi har det alltid veldig koselig når vi treffes, men ekstra kos er det jo å møtes hjemme hos med god mat og masse skravling 😉 Arvet? Tenker du på PC jeg har lånt av Bestisen? Ha en fin mandag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg