Jeg fikk ordnet opp i det jeg skulle

Image by Vilius Kukanauskas from Pixabay

Heisann!

Da jeg våknet i dag regnet og blåste det noe helt forferdelig, men så plutselig sprakk skydekket opp og sola kom fram. Nå skinner den rett inn i stua, og kommer nok til å gjøre det en stund til. Temperaturen i skyggen ligger på +5,9C.

De siste dagene har jeg bare suset her hjemme og enten sittet med å hekle ferdig kanten på pleddet eller så har jeg ryddet og ordnet litt. Litt godt med sånne dager. I dag startet jeg med å få unna en stor ladning med klesvask. Ble ikke ferdig med alt, men valgte å vente med resten til en annen dag.

Jeg hadde noen oppgaver som jeg hadde notert meg at jeg måtte gjøre i dag, og endte opp med å sitte i telefon en god stund på formiddagen.

Først måtte jeg ringe Viking Redningstjeneste, for å få svar på hvorfor de hadde sendt meg 8 identiske avtalegiro a kr 99,-. Det viste seg at det var en datafeil, og enden på visa ble at jeg måtte laste ned den nyeste app’n deres å registrere meg på nytt og så betale en måneds faktura på akkurat 99,-. Så var det å gå inn i nettbanken å slette de som var blitt sendt feil. Å der ble det selvsagt trøbbel, men fikk til slutt slettet alt sammen, puh!

Den neste på lista var Telia for å si opp et ekstra mobil abonnement som jeg hadde, og som ikke var i bruk lenger. Det tok jo selvsagt en evighet å komme igjennom på telefon. Kunne sikkert gjort det via chatten, men jeg liker å snakke med en faktisk person når det gjelder slike ting.

I kveld var det jo meningen at jeg skulle treffe VIP-Snellene til noen timer med strikking og hyggelig samvær. Problemet er bare at hele området utenfor bygget er som en skøytebane som gjør det helt umulig å ferdes der. Vi bestemte derfor å utsette det en uke. Det var da jeg kom til å tenke på at det kunne være like ille utenfor Fjellhamar kirke i morgen. Så jeg ringte til Kirketjeneren å spurte hva han mente. Han hadde ikke vært på jobb i dag, men sa at det var nok best å parkere på parkeringsplassen på oversiden av kirken. Den vi pleier å stå på ligger i en helling, og det kan fort bli problemer med å få parkert bilene uten at de begynte å skli.

Det er dette jeg misliker med vinteren her på Østlandet, at det først kommer sprengkulde og mye snø. Så plutselig slår det om å blir regn og varmegrader, som gjør at det nesten er umulig å gå ut om man ikke har 4 cm med pigger under støvlene… Det var dagens sure oppstøt 🙈

Håper du har hatt en fin mandag så langt 🥰 

18 kommentarer
    1. Helt enig med deg der. Det er så tråkig med snø og så vann på snø og så holke.
      Man blir jo helt innesperret i sitt eget hjem. Sånt er tråkig.
      Brodder funker ikke. Piggsko funker dårlig ut og inn av butikker. Det er ikke lov å gå med pigger inne.
      Brodder kan man jo ta av. Men bytte sko går jo ikke ut og inn..Så helt enig. Komplisert.
      Godt å få ordnet opp i regninger slikt. Jeg blir harm når jeg får regninger som er feil eller har blitt trukket flere ganger.
      Da klikker det nesten..
      Ønsker deg en fin kveld, klemmer herfra meg.

      1. Akkurat her jeg bor er det heldigvis ikke så ille, men ved Fjellhamar kirke var det mye is. Vi kom fram, men det var ikke så lett å gå akkurat. Jeg hadde brodder på helene, og boret dem ned i isen så godt jeg kunne for vært steg jeg tok. Klems 🤗

    2. Is er kjedelig ja – men jeg har gÃ¥tt med (ikke 4 cm brodder, men) skikkelige 1 cm brodder idag. Det funka gull! Heldigvis har mye smelta ogsÃ¥ i løpet av dagen! HÃ¥per du kommer deg avsted i morra da – og du har jo vært skikkelig flink til Ã¥ ordne opp idag! Klem <3

      1. Uten brodder kommer man ikke langt nå om dagen. Selv har jeg bare de man setter fast på helene, men det gikk greit allikevel. Det har smeltet ganske mye i dag, og man kan jo bare håpe det fortsetter. Jeg hadde ikke noe problemer med å komme meg dit jeg skulle i dag, men det var ganske glatt og isete når jeg kom fram. Jeg måtte bare ordne opp med de regningene, ellers hadde de blitt trukket alle sammen. Klems 🤗

    3. Alt hadde vært så mye enklere om været kunne vært stabilt, men så heldige er vi nok ikke, nei. Huff, så kjedelig å måtte ordne ut i feil og styr med regninger og diverse. Jeg pleier å vente i det lengste, men til slutt må man jo bare. Håper morgendagen blir fin-fin for deg! 😊

      1. Det er ikke det at jeg er så glad i vinteren, men alt er bedre enn sånn som vi har det nå med is over alt. Jeg fikk nesten sjokk . Da jeg så den stabelen med regninger i nettbanken, og det var en lettelse å få ordnet opp i det. Hadde jeg ikke tatt grep når jeg gjorde så ville jeg raskt ha blitt 800,- fattigere gitt. Klems 🥰

    4. Godt du fikk ordnet opp i papirene, og ergerlig når de gjør feil og det kanskje er vanskelig å få tak i de i tillegg. Lurt å kutte ut slikt man ikke bruker. Det var godt med mildvær, men ikke så greit med holke! Da jeg hadde kjørt junior til skolen igår, ble jeg likeså godt der nede. Jeg kjørte til biblioteket og satt der og strikket helt til jeg skulle hente han igjen. Heldigvis hadde mye av isen smeltet, så det var ikke så glatt på hjemvei.

      1. Nå er det veldig glatt mange steder, og det er ikke så lett å komme seg rundt. De strør, men ettersom det tiner og fryser til litt om natten forsvinner det igjen. Det er heldigvis veldig greit å kjøre, så der er det ingen problemer. Var veldig letta når jeg fikk ordnet opp med Viking, for det hadde svidd om de hadde trukket nesten 800,-. I morgen blir Strikkekafé igjen, og jeg gleder meg for forrige gang fikk jeg ikke dratt pga snøstormen. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    5. Det var ikke sÃ¥ surt oppstøt 😀 Men jeg er som deg, liker Ã¥ ringe og snakke, nÃ¥r ting skal ordnes opp i, eller skrive en mail med forklaring. Ting tar tid….. Ja den glatta er skummel nÃ¥! Lag deg en fin tirsdag .-)

      1. Ofte så kommer man til sånne roboter som chatter, og de forstår aldri hva jeg spør om. Denne gangen var det uansett greit å ringe, for det var forfall på fakturaene om bare noen dager. Nå er det superglatt veldig mange steder, og uten brodder kommer man ingen steder nå. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    6. Det er godt når man får ordna med sånne ting og kan krysse det vekk fra lista. Det er is ute i gården her også. Har vært en lastebil her ute å strødd, men den dekker jo ikke HELE gården. Jeg har ikke fått kjøpt meg nye pigger enda. Så jeg holder meg inne til jeg må i butikken.
      Fin dag til deg 😊 klem..

      1. Disse regningene hos Viking hadde forfall om et par dager, så det var veldig greit å få ordnet opp med det så fort som mulig. Det er veldig glatt over alt og uten pigger kommer man ingen vei. Det var bare issvuller foran garasjen, og da jeg kom hjem i dag fikk jeg vaktmesteren til høvle opp så det ble riller i isen. Det hjalp sånn at dekkene fikk feste når jeg skulle inn. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    7. Bra at du fikk ordnet opp i ting. Holkeføre nå og særlig på sideveiene. Men det smelter men det kan enda komme snø og bli veldig kaldt. Bruker brodder på gummistøvler nå om dagen men slik er det. Er på biblioteket og leverte hele 9 bøker for en bekjent. De var lette tynne bøker men sekken ble tung for det. Er trøtt her jeg sitter og vil nok sove litt i ettermiddag. Middag kan vente, blir noe rester. I morgen blir en onkel av meg 80 år og eldste oldebarnet til mor 18 år. Så nå er det like før Frida tar førerkortet, voksen ung dame det som veit hva hun vil. Ha en fin kveld.

      1. Når det gjelder regninger så kan man ikke vente med å ordne opp, det kan fort bli veldig dyrt dessverre. Jeg går jo i joggesko hele året, og har bare brodder som jeg setter på helene. Det går greit så lenge jeg ikke skal gå på tur. Det er veldig glatt enkelte steder, så man må virkelig være forsiktig ellers går man over ende på rattata. Lenge siden jeg har vært på biblioteket, og tanker var vel i sommeren som var at Bestisen og jeg skulle besøke det nye her i Oslo. Det ble aldri noe av, men vi gjør et nytt besøk til våren/sommeren i år. Ha en fortsatt fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg