Jeg fant fram skjegg-trimmeren, og satte i gang…

Heisann!

Ute er det litt grått i dag, og de som tror de forstår seg på været mente at det skulle komme mer snø. De fikk jammen rett i det nå i ettermiddag. Temperaturen har ligger rundt +2C.

I går kveld gikk ferden til Lørenskog for å møte VIP-Snellene, til en kveld med klirrende strikkepinner og sosialt samvær. H hadde bakt surdeigs kanelsnurrer, og de var jammen gode. Hun hadde med melis også, men jeg syntes ikke det var nødvendig for det ble for søtt for meg. Jeg hadde med meg Sofie skjerfet i stedet for påskesokken. Den vil jeg heller strikke på her hjemme 😉 Vi pleier jo å møtes annen hver mandag, men ettersom S som var med fra starten (som flyttet lenger opp i landet) kommer nedover til helgen, skal vi møtes til mandagen igjen.

I dag var det påskeavslutning i Arbeidsstua til Lørenskog Revmatikerforening, og vi fikk servert smørbrød med roastbeef og egg med reker + litt smågodt etterpå. I tillegg fikk vi påskeegg. Vi i styret fikk også en gul begonia og et ekstra påskeegg. Vi satt å skravla og koste oss i et par timer, innen vi brøyt opp å dro hvert til vårt.

Bestisen og jeg dro en snartur innom Bogerud Tekstil, for hun hadde gått tomt for gult garn til påskesokkene sine. Jeg var på nippet til å kjøpe et tofarget garn til noen sokker til meg selv, men klarte å la være…

Det er en god stund siden jeg klippet håret mitt, og det var blitt langt og tungt. Samme hva jeg prøvde på ble det ikke orden på det, og jeg har gått rundt å vært misfornøyd lenge. Når jeg kom hjem i dag, fant jeg fram skjegg-trimmeren.

Å før du begynner å lure på om jeg har skjegg som må trimmes, så er svaret nei. Kjøpte den for å barbere Ronja, når tovene hennes ble for tett til å børstes ut.

Det er lettere å “klippe” håret med trimmeren enn med en saks, så det var det jeg gjorde. Tok først vekk i overkant av 3 cm i nakken, og så ca 2 cm på det meste av resten. Jeg kom ikke ordentlig til i nakken så jeg tok ikke så mye der. Selv så syntes jeg ikke det ser så ille ut, men hva en profesjonell mener er jo noe helt annet 🤔

La ut bilde over her på Snap, og ikke lenge etter kom det melding fra frisørdamen min. Hun tenkte vel at, selv om det ikke ser sånn ut, nå har a skamklippet seg.. Hun er for tiden sykmeldt etter en skulderoperasjon, men skal så smått begynne å klippe igjen etter påske. Jeg sa at hun ikke behøvde å tenke på meg og håret mitt akkurat nå, for det er greit som det er en stund fremover. Vi tar nok en prat over påske tenkere jeg og bestemmer nærmere da.

Nå er det på tide å gi Vinja medisinen sin, og etterpå skal jeg vie resten kvelden til tv’n.

Håper du har hatt en fin tirsdag 🥰

11 kommentarer
    1. Du har jo vært mange ganger hos frisør i løpet a livet og fått med deg noen teknikker, tenker jeg. 😀 Men vanskelig å få det til bak, sikkert. Høres lurt ut med skjeggtrimmer til katt også, mindre skummelt enn saks. 🙂

      1. Ja jeg har jo sett hvordan hun gjør, og jeg har brukt den samme teknikken bare med skjeggtrimmeren. Det ser ganske jevnt og fint ut, men hun kommer nok til å se raskt hva jeg har surra med, hii. Ja den skjeggtrimmeren er veldig effektiv både på katten og meg. Ha en fin fredda 🥰

    2. Gråvær her i dag også..meldt sol i morgen, håper det slår til..trenger finvær nå 🙂 Syns håret ser bra ut jeg <3 Hørtes hyggelig ut med påskeavsluttning 🙂 Jeg pynta litt til påske i stua i dag.. Klem <3

      1. Vi hadde en veldig hyggelig påskeavslutning med god mat og sosialt samvær. Jeg skal ta en skikkelig omgang med støvfille og mopp i morgen, sånn at jeg får satt fram litt påskepynt på søndag. Mye variert vær, men nå skinner sola igjen her fra en nesten skyfri himmel. Ha en fortsatt fin fredda 🤗🤗

    3. Håret ditt er fortsatt mye kortere enn meg:)
      Ellers er det selvfølgelig godt å få stelt håret:)
      Hyggelig med påskeavslutning på strikkeklubben:)

      1. Jeg har så veldig tynt hår, og for at det ikke skal se sånn ut må jeg klippe meg ganske ofte. Tenker at frisørdamen min får tatt meg enten uka etter påske eller etter der igjen. Ja det var veldig koselig med påskeavslutningen. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

    4. Kjekt å kunne klippe seg selv innimellom. Så koselig med påskeavslutning, og så bra at dere som jobber i styret fikk litt ekstra oppmerksomhet! 😀👌Ha en fin kveld! 🤗

      1. Det kan jo være litt risikabelt å klippe seg selv, for det kan fort gå galt 🙈 Det gikk bra denne gangen, og så får frisørdamen min pynte på det når hun kommer tilbake igjen 😉 Det var veldig hyggelig med en påskjønnelse fra styreleder, noe jeg ikke hadde trodd vi skulle få. Bestisen og jeg har jo ikke vært med i styret i bare noen uker. Ha en fin fredda 🤗

      1. Normalt er det frisørdamen min som klipper over alt, bortsett fra litt rundt ørene kanskje. Denne gangen kunne hun ikke, så jeg tenkte at jeg fikser selv, så får det stå til 🙈 Det ser ikke å ille ut for det utrente øye, men jeg går ut fra at hun har litt å si om det 😂 Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg