Jeg er så lykkelig, for han er snart tilbake

Heisann!

Jeg hadde vel egentlig ikke trengt å si det, men jeg gjør det allikevel… Ute er himmelen knallblå og solen skinner, så det kommer til å bli en fin sommerdag igjen. Temperaturen nå på formiddagen er +17,8C i skyggen.

Endelig er formen sånn noenlunde normal igjen, og jeg føler på kroppen at feberen er borte igjen. Det er godt å ikke koke på innsiden, når det også er varmt ute.


I går kom det opp et minne, som det gjør hvert år på denne tiden, om at snart kom “Sommar med Ernst”. For de som ikke vet hvem det er, så er det han karen over her som heter Ernst Kirchsteiger, som har hatt interiør og oppussingsprogram på Svensk TV4. Jeg og mange med meg har fulgt han i mange sesonger, frem til han ga seg for et par år siden.

Jeg delte minnet på Facebook og kommenterte at jeg ønsket jeg kunne sette av datoen denne sommeren også. Bare noen få minutter etter hadde Ernst lagt ut et reklameinnslag på sin Facebook og Instagram konto, om at han var tilbake med nye program i september. Programmet heter da “Hemma med Ernst” og det blir ikke de overdådige oppussingene som det har vært tidligere. Jeg digger denne mannen og kjente meg så lykkelig, for jeg har virkelig savnet programmene hans 🥰.

Jeg fortalte i går at jeg hadde bestilt kaffe fra Kaffekapslen, som jeg satt å ventet på. Til morgenen i dag fikk jeg melding om at jeg endelig kunne hente pakken nede på Coop Xtra, noe som også gjorde meg lykkelig. Kjøpte som erstatter kaffeputer fra Friele (Morgenkaffe) i går, som også kan brukes i min Senseo maskin. Har akkurat brygget meg en kopp nå, men det var som å drikke varmt vann med litt kaffesmak. Jeg elsker sterk kaffe, og den ble dessverre alt for svak for meg. Vurderte å vente med å hente pakken til mandag, men det går nok ikke… I tillegg begynte kaffemaskinen min å blinke heftig til meg i sta, og det betyr at den må avkalkes. Jeg har ventet på det, og heldigvis så har jeg en flaske med avkalkingsveske i skapet.

På tide å ta seg en runde ute på balkongen, for å kjenne om noen av plantene der ute trenger påfyll av vann. Kjøpte forresten 2 små gressløk potter på Meny i går, de skal jeg klippe litt ned å plante i en stor potte litt senere i dag.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

10 kommentarer
    1. Åh, så bra at han lager flere programmer, – vet du er veldig glad i de! 😀 Da har du noe å glede deg til til høsten. Reiseradioen begynner 17. juni, og den bidrar virkelig til sommerstemningen. <3 Så flott at formen er bedre og feberen er borte, – trenger ikke å være varm både av det og sola liksom! Gressløk er fint å ha i potte eller bed, og den kommer igjen år etter år. Ha en fin lørdag og kos deg i finværet! 😀

      1. Det er godt å ha noe å se fram til høsten, når det begynner å bli mørkt ute. Da kan jeg krølle meg sammen i godstolen med tente lys, og Ernst på tv 🥰 Jeg sjekket i forrige uke når Reiseradioen starter opp, for det er som du sier sommerstemning. Hører ikke så mye på NRK ellers i året, men om sommeren står den fast innstilt der. Veldig fornøyd med at den indre temperaturen har normalisert seg igjen 😊 Jeg hadde jo en stor, fin og veldig gammel tue utenfor i bedet mitt. Den forsvant etter at småfuglene hadde kaste frø ned å det ble mer en plen der den sto. Jeg fant den rett og slett ikke igjen. Nå skal blir gressløk på balkongen i stedet. Klems og kos deg med sommerdageen 🤗

      1. Ja heldigvis er formen fin igjen, og jeg orket å sitte litt i sola i dag. Veldig fornøyd med at Ernst er tilbake på på skjermen om noen måneder. Håper du har hatt en fin lørdag, klem 🤗

    2. Var en kjapp tur på Liertoppen i dag og innom mor på veien hjem. Hun fikk seg nytt TV i går, det ene barnebarnet hjalp henne og koble alt i hop. Deet er lørdag og mye folk i byen og i skogen. Pride snakkes det mye om nå for tiden. Greit at man markerer det og da må sikkerheten rundt det være god. Det tragiske som skjedde i fjor bør være en vekker, ønsker alle pridefolk en fin feiring. TV ser jeg kun på nette, kos at det du snakker om kommer tilbake. Føler at jeg har vært på farta i hele dag nesten så nå bør jeg hvile litt. Så deretter blir det vel en tur i skogen eller rydde litt her. Ha en fin kveld.

      1. Det er viktig å markere Pride, nå mer enn noen gang pga av alle motviljen som er mer merkbar enn tidligere. Koselig for din mor med ny tv. Jeg ser ikke så mye på vanlig tv, blir mest serier som jeg streamer. Ha en fortsatt fin lørdag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg