Jeg er så f%& lei dette her…

Hei!

Jeg er ikke alene om dette her, men det er ikke noe mindre irriterende allikevel. I lang tid var det på Instagram jeg fikk meldinger fra menn, som utga seg for å være amerikanske militæroffiserer. Falske profiler som kun var opprettet for å kunne chatte og hva annet de hadde i baktankene. Nå har det begynt på Facebook også.

De bruker et og samme innlegget/bilde hvor det er nye “menn” hver dag som legger igjen en lang melding. Mange av meldingene er helt identiske, bare fra “forskjellige” profiler. Jeg har aldri hatt noen begrensninger på hvem som kan kommentere på Facebook, men nå ser jeg at jeg er nødt til å begrense det.

Over her kan du se et lite utvalg av de jeg fikk i går, hvor de smører godt på med komplimenter for at jeg skal ta kontakt med dem tilbake. Det kommer aldri til å skje, for jeg tror ikke noe på at dette er menn som har ærlige hensikter.

Jeg har blokkert alle sammen og så slettet meldingene de har lagt igjen. Jeg har også slettet innlegget/bilde hvor de fleste har lagt igjen melding fra. Nå skal jeg gå inn å legge inn begrensninger på hvem som kan kommentere på det jeg poster på Facebook, så får vi håpe det blir en slutt på dette her.

Hvordan er det med deg, Får du mange av disse meldingene?

13 kommentarer
    1. Har en del av denne typen henvendelser, ja. Mange militære og leger fra USA 😂 Og i tillegg diverse babes som skriver “looking to dating”… Kjedelig!

      1. Det er både kjedelig og irriterende med disse henvendelsene, men ikke så mye annet å gjøre enn å blokkere og slette. Jeg har også fått meldinger fra babes som ønsker å gifte seg med en norsk mann…. Hallooo liksom, ser jeg ut som en mann? Tror ikke vi får gjort så mye med det, bare være på vakt å ikke svare på noen av disse henvendelsene. klems 🤗

    2. Har hørt om slike ting. Skrekkhistorier der enslige damer forelsker seg i de som har skrevet det. Sender store summer ut av landet på grunn av sykdom i slekta, firma som har gått under osv… Man bør tenke litt og det meste er svindel men det er altfor mange som lar seg lure. Sett lite av slike men det er godt at det snakkes om slike ting. Svindel er det på lik linje med falske innsamlingsaksjoner på face i kjølevannet av katastrofer. Ha en fin kveld.

      1. Ja jeg har også hørt og sett om slike historier hvor enslige/ensomme damer tror de har skutt gullegget, når en kjekk ung kar tar kontakt med dem. Så dust er ikke jeg, og styrer unna å blokkerer. Noen ganger erter jeg dem litt å svarer for å se hvor langt de er villig til å gå. Når de skjønner at jeg ikke er interessert men bare tuller med dem, blir de jo så forbanna 🤣 Ha en fin lørdag.

      1. Jeg har blitt ganske god på se hvilke profiler som er ekte og hvilke som er falske. Så fort en falsk sender en melding blir de blokket, men om de bare liker bildene eller hva det nå er jeg legger ut får de være. Kjedelig at det har blitt sånn. Du må jo få en del skit på Tik Tok, eller oppfører de seg greit mot deg der?

        1. Det er jo kjekt at du gjør det da☺️ Det varierer veldig på TT. Er heldigvis ikke så mye nettroll akkurat nå for tida, men har hatt en god del av de ja. Ellers får jeg daglig meldinger fra fremmede om egentlig alt mulig. Svarer kun på de som kommer med seriøse temaer om ting relatert til det jeg deler på videoene 😊

    3. Jeg får noen venneforespørsler på fb og folk som legger meg til på ig av den typen menn, men de sletter jeg. Det hender jeg får meldinger også, men de bare overser jeg. Veldig lei av slikt og så går det endel tid til all slettingen.🙄 Vurderer å ha ig-kontoen min privat.

      1. Det er nok de samme personene som jeg får tenker jeg. Har lagt merke til at de bruker bilde av en og samme mann med forskjellige navn, og da har jeg også rapportert dem til IG. Jeg har også vurdert å gjøre om IG kontoen til privat, men har ikke gjort det for jeg vil jo gjerne at folk som ikke følger meg skal ha en mulighet til å se. Personer som er den de utgir seg for. Vi får se hva jeg gjør etter hvert. Klem 🤗

      1. Jeg går skrittet lenger å blokkerer dem, så de ikke kan komme tilbake igjen med samme profilen. Nå har det roet seg litt igjen, men jeg er nok ikke helt kvitt dem vil jeg tro 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg