Jeg er litt sur på deg mamsen 😾

Arkivbilde fra 2017

Heisann og god kveld!

I dag har snøen lavet ned fra jeg sto opp til nå i ettermiddag, og det har jammen kommet en god del også. Vaktmesteren var innom å brøyta vekk det som var kommet i løpet av natten, men ut på dagen var kommet en del cm igjen…

Jeg våknet med feber og grumsete hals i dag, og så for meg en dag inne i godstolen med julefilm og det varme pleddet mitt. Så ut på dagen ble Vinja sur, for hun mente at det var alt for lite sand i doen hennes. Jeg gjorde en vurdering på morgenen når jeg rensket ut det som hun hadde lagt igjen det siste døgnet, og mente vel at det ville holde til mandagen. Vinja var av en helt annen oppfatning, og mjauset og bar seg verre enn verst. Da var det ikke annet å gjøre enn å pakke på seg vinterklær å dra ut. Det var selvsagt ikke så enkelt, for garasjen måtte graves fram før jeg kom noen vei…

Det lå mye snø i veibanen så det var et mareritt å kjøre, men jeg kom meg da bort på Oppsal senteret og fikk kjøpt sand til kattedoen. Før jeg dro hjem var jeg en snartur innom Meny for å kjøpe poteter og litt middag.

Ettersom det var så glatt valgte jeg å kjøre bort til hovedveien, for så å komme nedover mot her jeg bor. For jeg tenkte at det ville bli problemer å kjøre oppover, om jeg skulle møte en stor bil eller bussen. Å bussen hadde jeg møtt, for den kom oppover i det jeg kom nedover.

Jeg rensket kattedoen på nytt og fylte opp godt med sand, og da var ikke Vinja sen om å gå inn å romstere. Hun sparket sand så det smalt i veggene, og da havnet selvsagt en del på badegulvet…. Etter det var frk Pus fornøyd 😸

 

9 kommentarer
    1. Litt feber og grumsete hals her også, men det har heldigvis ikke blitt verre utover dagen. Ikke noe moro med snø og glatt, – bedre da å kjøre der det er saltet. Hihi, ja disse pusekattene har sine meninger 😻

    2. De er noen særinger de kattene altså.😅
      Bestemte er de også.🤗
      Godt at du kom deg velberget både frem og tilbake på det dårlige føret.
      Får håpe du får holdt deg innendørs til du er blitt frisk.
      God bedring!🤗

      1. Ja det skal være sikkert og visst 😜 Vinja blir helt rabiat om hun ikke får det som hun vil, og kan drive meg til vanvidd noen ganger. Akkurat at hun er misfornøyd med doen er viktig å ordne opp i. Jeg var veldig glad når bilen sto trygt i garasjen igjen her hjemme, og der skal den få stå til over helgen. Tusen takk 🥰 Det samme gjelder meg, vel jeg skal ikke stå i garasjen da, men holde meg inne til formen er bra igjen. Alt er på stell her hjemme, så jeg kan kose meg under pleddet mitt med god samvittighet 🤗

      1. Ja jeg skal love deg at hun sier i fra, og denne gangen var det ikke vanskelig å skjønne hva hun mente. For hun løp inn på badet å satt der nærmest å skrek, og når jeg ikke kom med en gang løp hun inn i stua å satt der å mjauet å gikk ut på badet igjen. Smart liten frøken. Klem 🤗

    3. Katten veit hvordan den vil ha ting. De skjønner mer enn man aner. Lørdagsoperaen var fin. Dro tidlig innover og rakk og besøke hele 3 spisesteder før konserten. Ikke fordi jeg var så så sulten men fikk bedre tid enn planen var. Først var det kaffebrenneriet ved rådhuset, kakao(ikke altfor varm) og en bolle. Så besøkte jeg Pascal hvor det ble en kaffe og en cokkies. Det siste stedet var Skyggesiden bar så er nabo til Oslo gamle rådhus. Der ble det en pepsi. Konserten var fin men bar ikke preg av jul i det hele tatt. Nokså fult var det på årets siste lørdagsopera. Det var mye snø på fortauet og brøytebilene var i gang flere steder. Leika med tanken om og gå ned Karl Johan og ta toget hjem fra Oslo S men tok meg ikke tid til det. Oslo er Oslo med mange tilbud.. Tok turen hjem via kiwi i sentrum av Drammen. Nå venter drømmeland. I morgen er det noe man fra gammalt av kalte skittensøndag – det var siste søndag før jul da det var lov og huske hele huset. Tror at jeg skal trimme støvsuger og vaskefille i morgen for det er det behov for. Ha en fin kveld.

      1. Ja Vinja vet hva hun vil, og vet også å si fra om det. Du fikk jammen vært innom flere steder i byen, og et av de er min favoritt nemlig Pascal. Er jeg på de trakter stikker jeg innom, og kjøper med noe hjem. Ja i går var det kaos over alt i byen, ettersom der kom så mye snø på en gang. Nå kommer vel mildværet igjen, så da renner antageligvis mye bort igjen. Synd at operaen ikke fokuserte på jul, for det hadde jo vært hyggelig. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg