Jeg er i rute 😊

Image by Susanne Jutzeler, Schweiz, from Pixabay

Hei og god lørdag!

Ute er det en grå dag og innimellom har det også regnet litt. Temperaturen ligger på +3,2C, og det er jo ikke så aller verst.

Nå måtte jeg ta meg en pust i bakken, og sette meg ned å slappe av med en kopp kaffe og et par pepperkaker. Det er ikke hjemmelagede pepperkaker, men de kjøpte hvor pepperkakemannen har et halvt ben. De er de beste man kan kjøpe, når man ikke skal bake dem selv. 

Ble akkurat ferdig med å henge opp de fargede julelysene ute på balkongen. Det ble ikke de jeg hadde tenkt, for jeg oppdaget at et par av pærene ikke lyste lenger. Jeg hadde heldigvis noen andre som jeg kjøpte i fjor, som jeg tror blir en bra erstatter. De er litt annerledes, hvor det er små “lyspærer” på lenken. Hvordan de blir når det er mørkt vet jeg ikke enda, men skumringen er snart her så da får jeg se om jeg blir fornøyd.

Da Bestisen og jeg var på veg hjem fra Ullevål Sykehus i går, kjørte vi innom Bryn senteret for å handle på Meny. Vi skulle jo på Musikkbingo senere, og trengte å få i oss litt mat. Orket ikke å kokkelere, så vi kjøpte med oss 4 kyllinglår og en frøloff som fikk bli middagen våres. Jeg kjøpte samtidig med 2 pk med medisterdeig som jeg skal steke opp neste helg. I tillegg kjøpte jeg en ribbe på i overkant av 2 kg. Pleier jo å kjøpe det i Sverige til en langt billigere pris. På Meny kostet den 179,80 for kg så jeg måtte ut med litt i underkant av 400,- for den. Ettersom jeg ikke rekker å dra til Sverige før jul, så får det bare bli sånn.

Jeg kan nå hake av de viktigste tingene til juleforberedelsene, og kjenner at jeg er fornøyd med det jeg har fått til med feber og dårlig form. Julegardiner og duker er strøket og lagt på, adventslysestakene er satt fram i vinduene, lysene på balkongen er hengt opp og maten er kjøpt inn. I morgen skal jeg gå ned å hente opp den store oppbevaringsboksen, og den er diger, med nisser og resten av julepynten. Jeg kommer ikke til å sette fram noe i morgen, men venter med det til mandagen.

Det eneste jeg skal gjøre i dag, er å gå ned i kjelleren med gardintrappen og lyslenken som skal kastes. Resten av kvelden skal jeg bare slappe av og kose meg.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin lørdag 🥰

 

8 kommentarer
    1. Ja, da har du fått gjort mye, og attpåtil med feber i kroppen, – alt er mye mer slitsomt da! Likevel er det godt med alt som er gjort. Kos deg resten av dagen! 🤗

      1. Jeg er fornøyd med egen innsats nå, og hadde vel aldri trodd at jeg skulle komme så langt da jeg ble dårlig. Det har vært et slit, men så godt at jeg er i rute. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    2. Det ble en daffedag, var på CC og handla litt der uten mål og mening men så at jula bar preg av butikkene. Var på en coopbutikk i ettermiddag. En av de ansatte løp ut etter en butikktvy og kom inn med det han hadde tatt. Hørte at de skulle sjekke video om hvem det var. Det er nok nok av slikt noe før jul, så det er bra med vakter, sivile og uniformerte, og overvåkningskamraer. Må starte med gaver til uka ellers blir vi enige om hva vi skal gi. Ser frem til 17/12 for da skal jeg på lørdagsopera, kjøpte billetten i oktober. Ha en fin kveld.

      1. Ja nå er jula kommet for å bli både hjemme og i butikkene, noe jeg har oppdaget selv også. Jeg leste nettopp på nettet før så stjal folk øl og sigarett ol, mens nå stjeler de for mat for ikke å gå sulten. Det ble ikke noen tur til Operaen for meg i år, Nøtteknekkeren, men i morgen skal jeg i Folketeateret og se på Reisen til Julestjernen. Ha en fin kveld.

    3. Du er i god rute hører jeg.🤗🤩
      Det er godt med alt som er ordnet og klart.🤩
      Det blir sikkert flott på balkongen din.🌟
      Nyt lørdagskvelden!🤩

      1. Ja nå er jeg endelig i rute og det er så godt, og jeg kan bare sette meg ned å slappe av. Ja nå som mørket har kommet ser jeg hvor fint det er med den nye lyslenken. Ha en fortsatt fin kveld du også, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg