Jeg er en kronidiot 🙈

Heisann hvor det svirsann!

Nå har jeg akkurat kommet inn fra en ny runde med gartner arbeide. Denne gangen gikk jeg først løs på buskene og pallekarmene på baksiden av blokka. Soleiebusken min hadde vokst noe helt voldsomt hittil i sommer, så jeg måtte klippe den ned litt. Må nok ta litt til før vinteren kommer.

Jeg fikk fjernet to lange selje grener som stakk opp inne i Klokkebusken, og ryddet litt opp i pallekarmene mine. Det ser kanskje fortsatt litt overgrodd ut i bedet, men det lar jeg bare passere.

En nabo som nå har flyttet for et par år siden, plantet et druetre/busk under kjøkkenvinduet sitt. Den har i grunnen blitt overlatt til seg selv, og da jeg gikk forbi den i dag så jeg at det var fult av druer som senere i sommer/høst kommer til å modne. De er mørke blå i fargen og veldig søte og gode i smaken. Jeg smakte nemlig på dem for et par år siden. Dersom ikke fuglene tar å høster skal jeg jammen gjøre det 🍇.

Til slutt gikk jeg på forsiden av blokken og klippet noen grener av de buskene som så som de vokste helt vilt. Midt i bedet har jeg en diger Tuja, som jeg før om årene ikke har hatt noe problemer med å klippe ned selv. Nå derimot har den blitt for stor, så jeg har bare tatt den fra soveromsvinduet sånn at det kunne åpnes uten problemer. 

Meningen var at jeg skulle få hjelp av en nabo med en elektrisk hekkesaks til å ta resten, men han har vært opptatt å jeg ville heller ikke mase. Derfor gjorde jeg det beste jeg kunne med rosesaksen, og en kost for å dra ned de grenene som var på toppen. Helt perfekt ble det ikke, men den ser nå i ikke så verst ut.

Å nå kommer forklaringen på hvorfor jeg er en kronidiot! Det har seg sånn at jeg er allergisk mot Gran, Furu og Tuja. Noe jeg hadde glemt da jeg satte i gang å klippe, og resultatet kan du se på bildene over her. Venstre armen er ikke så ille, men den høyre er full av utslett som svir som bare den. Hadde jeg bare brukt hode hadde dette gått bra, for jeg hadde på ola skjorte men armene var brettet opp for det ble litt varmt. Neste gang, om jeg skal gjøre det selv, så skal jeg passe på å ha langermet på meg.

Jeg vasket begge armene godt da jeg kom inn og smurte på AgroSan, så da vil nok det verste roe seg i løpet av noen timer.

Nå har jeg vært nok aktiv for i dag, og skal synke ned i godstolen med strikketøyet og en serie på TV.


20 kommentarer
      1. Skulle ønske jeg kunne rope et rungende JA til at jeg har lært, men jeg er redd det ikke er sånn. Selvskading er også det rette ordet for det. Heldigvis hjelper AgroSan salven veldig fort, så det svir og klør ikke like mye lenger. Klems 🥰

          1. AgroSan forandret livet mitt da jeg kom over den for mange år siden. Leger det meste av sår og lindrer. Tusen takk 🥰 Utslettene er fortsatt veldig synlig, men de klør og svir ikke lenger så det går det rette veien 🥰

    1. Jobba fælt du men det lønner seg med verneutstyr o smaker godt g ha ymse med i tankene. Traff en nabo i heisen som er på flyttefot. Har kjøpt seg hus i utkanten av byen er den andre naboen som har kjøpt seg hus. Sist skulle naboen flytte til Modum. Skjønner de godt men du verden så mye jobb det er med hus. Tok en tur sørover i dag men ikke så langt bare slik at jeg fikk litt luft. Er i grunn mye på farten på småturer. Ikke så langt man bør dra før det hjelper. Det er fint vær så en badetur i skogen med en blund i hengekøya skal smake godt. Det er fortsatt sommer så det må man bruke. Ha en fin kveld.

      1. Ja jeg sto på ganske bra om søndagen, og fikk gjort mye mer enn jeg trodde jeg skulle. Her i blokkene hos meg har det blitt og blir mye utskiftninger av naboer. Noen flytter bare i mens andre er gamle og har flyttet på sykehjem. Jeg hilste på og snakket med hun som skal flytte inn over meg på søndag, en veldig hyggelig jente. Ha en fortsatt fin tirsdag.

    2. Så flink du har vært 🙂 og så spennende med druer… kanskje du kan legge et nett over ? 🙂 kjedelig med det utslettet da – får håpe det forsvinner raskt!

      1. Det var litt av en jobb om søndagen, og jeg fikk gjort mye mer enn jeg først hadde tenkt 😉 Utslettene er hjertelig tilstede enda, men det svir og klør ikke lenger. Det kan nok være lurt å legge over et nett på druene, og jeg skal se hva jeg får tak i. Klems 🤗

      1. Jeg er veldig fornøyd med egen innsats om søndagen, og det ble bra 🥰 Jeg burde jo ha husket at jeg ikke tåler nærkontakt med Tujaen, men det var helt fjernt for meg. Det svir og klør ikke lenger, men utslettene er fortsatt veldig synlig.

    3. Utslettet ditt ser ikke bra ut. Håper kremen lindrer og at det går raskt tilbake. Så artig med druer i hagen! Det er det ikke mange som har på våre breddegrader.😍

      1. AgroSan er en fantastisk krem, og den har vært til stor hjelp å lindret godt. Utslettene er fortsatt veldig synlig, men det svir ikke lenger. Jeg ble veldig overrasket når jeg oppdaget druene for et par år siden, for jeg trodde ikke de kunne klare seg. De ser ut til å stortrives. Klems 🤗

    4. Vondt med sånt utslett, men godt du har funnet noe som hjelper. Hvis jeg ikke har vært flink nok til å bruke solkrem tidlig på sommeren, så får jeg lett soleksem. Da bruker jeg Hydrokortison, og det hjelper mot kløen. Godt å få fjernet diverse, både på inne- og uteplanter. Spennende med druer! Vi har ei drueplante inni drivhuset, for her blir det for kaldt om vinteren til at jeg tror den skal klare seg ute. Ha en fin mandag!🤗

      1. Utslettene har aldri vært så ille som denne gangen, men AgroSan salven gjør underverker. Den hjelper også godt mot soleksem, for jeg bruker den også på det når jeg har fått det. Det trengtes virkelig å rydde opp både ute og inne, og så skal jeg ta en grundigere rufs når høsten kommer. Skulle jo ikke tro at druene ville klare seg over vinteren, men nå har den i alle fall stått der i 3 – 4 år å klart seg. Ha en fortsatt fin tirsdag, klems 🤗

    5. Oj, det var kjedelig da. Håper du er bedre i dag og kløen har gitt seg.
      Druer, ja det så fristende ut…Du får være raskere enn fuglene – ta bilde når de blir modne også. Så gøy å følge med på.
      Masse god bedring – klem til deg..

      1. Tusen takk 🥰 Kløingen og svien på utslettene har heldigvis gitt seg, men de er fortsatt veldig synlig. Jeg vurderer å skaffe et nett å legge over druene, for å holde fuglene borte. Skal ta bilde av dem når de blir modne, og da skal jeg også ta med en klase inn. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg