Jeg elsker hvitløk, og det kjentes godt om søndagen…

Heisann!

Om lørdagen var det en nydelig dag ute med sol og ganske god temperatur i sola. Den landet etter hvert på +8,3C.

Jeg var tidlig oppe å vasket rundt på badet, ryddet litt og tørket støv. Skulle få besøk av Bestisen senere på dagen og da ville jeg at det skulle se noenlunde greit ut.

Dro opp å hentet henne ved 13:30 tiden, og så dro vi innom Meny på veg hjem for å kjøpe Pepsi Max og litt annet kos til kvelden. Selv om vi begge hadde påskeegg, var det greit med noe salt også. De posene ble aldri åpnet….

Det var så varmt og deilig at jeg lot balkongdøra stå åpen, så kunne Vinja komme og gå som hun ville. Orket ikke å sitte der selv, så det ble til at vi satt oss i stua i stedet. Bestisen strikket på en barnegenser som hun skal gi bort, mens jeg for det meste satt og skravlet. Hadde ikke noen lyst til å strikke, selv om jeg burde ha gjort det for å komme lenger på den grønne genseren min.

Vi har ofte hatt kalkunbryst på ben på påskeaften, men i år gikk vi for kyllingfilet fylt med hvitløkssmør, som ble surret i bacon. Jeg stekte dem litt i panna først, og så kom de i ovnen sammen med rotgrønnsakene. Tømte over stekefettet og skviset inn resten av tuben med hvitløkssmør + en hel til. Det luktet etter hvert hvitløk over hele huset, og jeg digget det. Elsker hvitløk, bruker det en del i maten ellers også. Droppet å lage saus, for skyen fra pannen var mer enn nok.

På søndagen luktet det fortsatt hvitløk hover hele huset, inklusiv meg selv. Jeg hadde følelsen av at det stinket, men jeg skulle være alene så det gjorde ingenting 😉

Jeg kjørte Bestisen hjem igjen ved 22:30 tiden, for da var hun trøtt og sliten. For å være ærlig så var jeg det selv også, så det var godt å få noen timer alene til å lande innen det var på tide å gå å legge seg. Vinja spratt opp i fanget mitt med en gang jeg satte meg i godstolen, og der satt/lå vi da å glippet med øynene begge to 😉

Håper du hadde en fin påskeaften 🥰

 

8 kommentarer
    1. Det så utrolig godt ut! 😋 Kylling og bacon er jo så godt og hørtes veldig godt ut med hvitløksmøret! Det hender jeg kjøper halvstekte hvitløksbaguetter, sånne man finner i fryseren. Det har blitt litt rydding, støvsuging og vasking av vinduer her idag, men nå er det middag. Ha en fortsatt fin dag! 🤗

      1. Oppskriften på dette hadde visst Bestisen funnet på baksiden av en rotgrønnsakspakke en gang. Det er kjempegodt, og så er det ikke så mektig heller. Hvitløksbaguetter er heller ikke dumt, noe jeg også har hatt i fryseren. Takk for påminnelsen 😉 Jeg hadde tenkt til å pusse vinduer i dag, men utsetter det da kroppen ikke er klar for det. Klems 🤗

      1. Deilig med rolige dager uten planer i blant 😉 Jeg får heldigvis ikke vondt i magen av hvitløk, men dessverre så oser det ut av porene dagen etter så jeg stinker 🤯

    2. Hvitløk kan jeg egentlig syre unna, litt forsiktig med løk også. Har vaska litt i dag, skuffer på kjøkkenet samt alle kniver, gafler og skjeer jeg bruker daglig er blitt vaska. Nå blir det en sjau på badet dessuten en titt på en sykkel som jeg måtte legge inn ny slang inn i. Fikk ikke hjulet helt på plass. Håper den er ok til i morgen. Siden det er slutt på påska kokte jeg 2 egg i dag og så litt på Fjolls til fjells, filmen fra 1957 med Leif Juster. Tror det ble lagd en oppfølger i 2019 men neppe like kjent som den første. De gamle er best. Ha en fin kveld.

      1. Vi er forskjellige vi mennesker, noen som meg elsker hvitløk i mens andre ikke er så glad i det. Den originale Fjolls til Fjells filmen har jeg sett flere ganger, og blir i grunnen aldri lei den. Den nye fikk jeg aldri somla meg til å se, men hører mange sier at den er en dårlig kopi. Ha en fin tirsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg