Jeg ble så forbanna 🤬

Jeg kan mange kraftige gloser, men ikke alle egner seg for andres ører eller på trykk. I går kveld liret jeg av meg ganske mange av dem 🤬

I sommer og i høst har forskjellige aktører gravd opp veien jeg bor i, men de er ferdig nå. Det som har skjedd er at de har flyttet innkjøringen til blokkene litt ned, og samtidig gjort den smalere sånn at man helt har mistet oversikten når man skal kjøre ut og inn. Noe som skaper situasjoner innimellom som får hjertet til nesten å stoppe.

Nok om det… Når jeg kom hjem i går kveld fra medlemsmøtet var det mørkt, og helt fult med biler langs veien helt inntil innkjøringen. Det er ikke mulig å kjøre så fort i veien, men det holdt allikevel på å gå helt galt. For midt i innkjøringen hadde en IDIOT med svært få eller lite hjerneceller parkert en el-sparkesykkel. Den sto sånn til at jeg ikke så den før jeg “nesten” traff den, og det var heller ikke mulighet til å kjøre forbi den.

Bilen min ble stående sånn at halve veien var sperret i mens jeg var ute for å flytte på sykkelen. Det er mye trafikk i veien hele dagen og litt utover kvelden, men heldigvis for meg hadde det avtatt sånn at det kun kom et par biler som ikke hadde noe problem med å komme forbi. Hadde bussen kommet ville den ikke ha klart det!!

Jeg fatter ikke at det går ann å sette fra seg en el sparkesykkel midt i en inn/utkjøring. For det var og er ikke mangel på plass 2 meter lenger ned, hvor den ikke hadde vært til hinder for noen.

Kjenner at jeg hisser meg opp igjen når jeg skriver om det 🤬


16 kommentarer
    1. Føler med deg. Har spytta ut noen upassende gloser jeg også når jeg ser idiotisk parkering av elsparkesykler. Kan vel ikke kalle det parkering en gang, for er rettere sagt en kasting eller tilfeldig henslenging😡

      1. Veldig mange av de som bruker El-Sparkesykler eier ikke fornuftig tanker i hode, for som du sier så slenger de bare fra seg sykkelen akkurat der det passer seg. Om den står eller ligger i veien for noen, se det bryr de seg lite om. Har i ettertid fått vite at om jeg hadde tatt bilde av den den kvelden å sendt det til de som leier ut, så ville vedkommende få bot. Så om det blir en neste gang, så skal jeg huske på det.

      1. Nei dette er nok ikke unikt til Oslo vil jeg tro 🙈 Helt klart så ville det ha vært mest fornuftig at de satte fra seg sykkelen i et stativ, men det er jo dessverre ikke det utenfor bykjernen. Her oppe hvor jeg bor finnes det faktisk ikke et eneste stativ, og selv ved buss og t-banestasjoner står de bare i en klynge klar til bruk.

    2. Det er mange som ikke tenker. Har opplevd at de er parkert på fortau til hinder som de skal gå eller trille barnevogn eller sykkel. Ellers så ligger de rett ut på gangveien. Man må stoppe og flytte på de, noe som ikke er så lett. De veier litt mye og velter fort. Var en guttunge som hadde sparkesykkel inn i butikken, noe som ikke er lov. Kunne jo velte og skade både andre kunder og varer.. Når man eier folkeskikk bør man tenke litt og ta hensyn. Er på vei hjem men det regner litt ute. Skal på kino søndag ellers mulig en togtur. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har snublet over disse el-sparkesyklene et par ganger der de har ligget slengt på fortauet. Heldigvis har jeg ikke ramlet, men det var like før. Man kan ta bilde av sykkelen og melde fra til de som leier ut, så får siste man bot for ikke å ha parkert den ordentlig. Ha en fin søndag.

      1. Der er du inne på noe, de som gjør sånt tenker egentlig bare på seg selv. Så lenge de er ferdig med en sånn sykkel, er det bare å sette eller slenge den fra seg der det passer dem. Om det er til hinder for andre, se det bryr de seg lite om. Jeg koker over sånt, selv nå etter flere dager….

    3. Skjønner deg kjempegodt, og jeg hadde blitt så sint at jeg hadde eksplodert 😡

      Noen mennsker tenker ikke lengre enn sin egen nesetipp.

      I Trondheim er de som leier el-sparkesykler forpliktet til å sette fra seg syklene forsvarlig, og de kan få bøter hvis syklene er parkert slik at de er til hinder for trafikken, vanlig syklende og fotgjengere.

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg visste ikke dette med at man kan få bot om sykkelen ikke plasseres forsvarlig og ikke til hinder for alle. Det ble jeg fortalt etter at jeg hadde flyttet den og kommet inn. Hadde jeg visst det ville jeg ha tatt bilde av den å sendt det til de som leier den ut. Nå vet jeg, og om det skulle skje igjen på en eller annen måte melder jeg fra. Klem 🤗

    4. Midt i en vei er ikke rette plassen å sette fra seg noe som helst. Det er el-sparkesykler herover også, og kjekke fremkomstmidler, men de som bruker de må tenke på hvor de plasserer de hen. Ønsker deg en fortsatt fin fredag! 🤗

      1. I og utenfor Oslo setter/slenger folk fra seg El-Sparkesyklene hvor det måtte passe seg, uten å bry seg om de er til hinder. Nå vet jeg at jeg kunne ha tatt bilde av den, og sendt inn til de som leier ut så ville den som satt den fra seg fått bot. Jeg har ikke turt å prøvekjøre en sånn enda, men har veldig lyst. Har litt dårlig balanse så jeg vet ikke helt hvordan det hadde gått da 😉 Ha en fin søndag 🤗

      1. Ikke så lett å kaste den unna heller, for de er veldig tunge. Å ekstra når man ikke er innlogget på den. Det var så vidt jeg klart å skyve den vekk, og jeg måtte virkelig ta i. Uansett er det ekstremt irriterende at folk bare setter igjen sykkelen der det passer dem, uten å tenke på at den står i veien for andre… Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg