Jeg ble revet ut av søvnen før kl 7

Heisann!

På morgenen var himmelen helt blå, men nå har det kommet en del skyer som jeg tar i mot med åpne armer. Temperaturen i skyggen nå er på +24,8C.

I dag ble jeg revet ut av søvnen allerede før klokken var 7, og jeg kan ikke påstå at jeg var fornøyd. Bråket var nede i gaten hvor arbeidet med å legge ned fiberkabel var i gang. Da må de fjerne asfalten først å det høres. Hver gang de har startet et sånt arbeid, har de gravd grøfter langs veien rett før fellesferien begynner å så blir det ikke gjort noen ting før langt ut på høsten. Håper ikke at det skjer her også, for det er allerede problemer for de som skal parkere bilene sine til vanlig.

Til tross for alt bråket klarte jeg å sovne igjen, og våknet rett før klokken 9 og da var det helt stille nede i gaten.

Jeg satt en stund på balkongen med kaffekoppen på formiddagen, og det var så deilig temperatur der ute. Vinja kom å la seg i den andre stolen, helt fram til det var på tide med våtfór. Da ble hun veldig snakkesalig og ville jeg skulle bli med på kjøkkenet 😺.

Det var meningen at jeg skulle møte Bestisen i dag, for å dra på IKEA sånn at hun skulle se på en pidestall hun hadde funnet på nettet. Selv skulle jeg egentlig bare bli med, og så skulle vi dra innom Coop Mega for at jeg skulle kjøpe inn frukten til i morgen. Problemet er bare at jeg våknet med en kraftig betennelse i skulderen, som igjen gjorde at jeg er stiv helt fra oppe i hode til under skulderbladet. Det er så ille at jeg ikke orker å kjøre bil i dag, og det må jeg for å komme meg dit jeg skulle. Forhåpentlig er stivheten ikke så ille i morgen, sånn at jeg får handlet og at jeg kan dra på sommerfesten til VIP-Snellene 😊.

Sitter å lurer på hva jeg skal ha til middag i dag. Matlysten er liksom ikke på topp når det er varmt. Jeg har en pakke med med 4 frosne laksefiléer som jeg kan ta av, sammen med potet og aioli. Det er lett og god mat. Eller så har jeg jo kjøttpølse som jeg kan ha i en omelett eller ta poteter til 🤔. Jeg må snart bestemme meg, for laksen må tines først…

Håper du år en fin mandag 🥰


8 kommentarer
      1. Her ble det en omelett, for jeg glemte helt bort å ta ut laksen 🙈
        Ja heldigvis gled jeg inn i drømmeland igjen, men jammen var det ikke påan igjen i dag. Klems 🤗

    1. Jammen starter de tidlig, men er ikke så varmt da, og kan sikkert avslutte dagen før. Leit at du skulle få vondt i skulderen, – håper det går over til imorgen, for sommerfesten må du få med deg! 🤞🍀🤞Jeg var på butikken idag, og bl.a. kjøpte kjøttpudding, så det ble det sammen med broccoli-blanding, brun saus og poteter til middag her idag. Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Ja jeg syntes nok at de er litt tidlig pånn, og jammen startet de like tidlig i dag. Sovnet heldigvis igjen. Dessverre er skulderen like betent og stiv som i går, så jeg har meldt meg av sommerfesten. Orker rett og slett ikke å sitte å være sosial. Kjøttpudding er godt, og det er noe vi hadde mye her når foreldrene mine levet. Mamma laget alltid en form for frikasé saus, som jeg ikke har klart å får til. Ha en fortsatt fin tirsdag 🤗

    2. Det var da tidlig start på dagen. Husker da de drev og bygget naboblokkene ved siden av oss så begynte de kl.07.00 om morgenen.

      Huff! Så kjedelig med skulderen, men håper det går over ❤❤❤

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Ja det er alt for tidlig å starte så tidlig, for det er ikke som er opp på den tiden for å gå på jobb. Heldigvis klarer jeg å sovne igjen. Skulderen min er like betent og jeg er fortsatt stiv på venstre side, så her ta jeg det helt med ro i dag også. Klem 🤗

    3. De graver her også, det er lysregulert helt til høsten. Tror det er fjernvarme eller noe sånt noe. Kjøpte min første trillekoffort i dag. Det ble en brukt en brukt en til 550,- kroner. Men den er helt ålreit så den er pent brukt. Det er mye buss for tog nå, så da jeg skal til Sørlandet onsdag blir det først buss til Noragutu. Tog derfra. Håper det ikke blir steikende sol. Nå regner det litt ute, det kom ei kraftig skur i sta og det trengte vi. Ha en fin kveld.

      1. Vi kommer ikke unna disse gravearbeidene, men jeg syntes de kunne ha begynt litt tidligere sånn at de var ferdig til sommeren begynte. Finner man en brukt koffert til en grei penge, så er det like greit å kjøpe det i stedet for en ny som koster ganske mye. Det virker som det er buss for bane og buss for tog over alt denne sommeren. Ha en fortsatt fin tirsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg