Jeg betalte, og bare gikk 🛒

Heisann og god formiddag!

Som i går er det en nydelig dag ute med blå himmel og sol. Da jeg ramlet ut av senga ved 10 tiden lå temperaturen på +12C i skyggen.

Jeg har allerede gått en runde med vannkannen og slukket tørsten på plantene inne, og så fikk balkongkassen og plantene i pallekarmen en dose. Nå sitter jeg å sløver med den første koppen med kaffe ☕.

I går var jeg så stressa allerede før jeg sto opp, for at det var så mye jeg skulle og ikke minst huske. Det gjorde at jeg sov dårlig og når jeg endelig sto opp gikk jeg bare rundt å var stresset i kroppen. På timeplanen sto det å handle for Bestisen, se til katten hennes før jeg dro på Ahus og besøkte henne. Etter å ha handlet hos ARK gikk jeg inn hos Meny og handlet med noen ting til henne og meg selv. Da jeg kom til kassa betalte jeg, la ned kortholderen og gikk. Ikke før jeg kom til døra ut mot garasjen oppdaget jeg at varene lå igjen ved kassa. Da var de bare å luske tilbake å pakke de ned… Når jeg kom i bilen måtte jeg virkelig sette meg ned å trekke pusten og få litt ro i kroppen. Det lyktes sånn passe.

Felix the Cat

Da jeg kom til Lørenskog ventet en veldig selskapssyk Felix the Cat på meg, rett på innsiden av døren. Han fotet meg så jeg nesten snublet over han et par ganger. Jeg fortet meg å gi han mat og ordne doen hans, før jeg satt meg i nærheten av matskålen hans. Da roet han seg og spiste litt, før han nærmest kastet seg over meg for å få masse kos. Noen ganger er han veldig glad i føttene mine, og så lenge jeg har sko på går det greit, men ikke alltid når jeg går i sokkelesten 😉.

Bestisen har en parkeringsnabo, som tar seg litt vel til rette. Vedkommende har en stor El-bil og parkerer så langt inn mot og nesten over på plassen til Bestisen, både når bilen lades og ikke. I går skjedde det igjen, og jeg hadde ingen sjanse til å parkere ved siden av for da hadde jeg ikke klart å komme ut av bilen 😡. Noe må gjøres, for det kan ikke være sånne at “bare jeg får plass” så er det ikke så farlig med andre…

Når Felix var fornøyd etter ca 1 time, satte jeg kursen mot Ahus hvor Bestisen ventet. Hun lå med en sånn maske med damp for å løsne opp litt nedover i rørverket. Jeg hadde med meg en pose med litt av hvert til henne, som hun kunne kose seg med når hun var alene. Hun hadde snakket med legen og han hadde fortalte henne at CPR’en hennes hadde vært på over 300 da hun ble lagt inn om mandagen, og det er vanvittig høyt. Da de målte den i går hadde den sunket til 180, som fortsatt var veldig høyt. Det viktigste er at den synker mot normalen igjen. Jeg ville ikke slite henne ut, så jeg ble i litt over 1 time. I dag er det niesen hennes som ser til Felix og besøker henne, og så er det min tur igjen i morgen. Å sånn går no dagan her 😉.

Når jeg kom hjem ventet Vinja på å få komme ut på balkongen igjen, og nærmest løp meg ned når jeg lukket opp døra. Det var jo så varmt og godt der ute, og frk Pus ble der til det begynte å mørkne.

I dag skal jeg bare slappe av og ta dagen som den kommer, for jeg kjenner at jeg trenger det 😉.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

14 kommentarer
    1. Man kan glemme alt. Jeg tok ut 1200 kr av en minibank en gang men glemte pengene men ikke kortet og gikk. Men oppdaga det fort, han bak meg ble kanskje skuffa at jeg kom tilbake. Utrolig hva man kan klare.. Da var årets første tur men hengekøye forbi. Blir flere slike turer utover nå. Sovna kl 20.10 i går kveld, etter en lang dag og 5 maskiner med tøy. Var utrolig trøtt i går. Tok sovrom og stue grundig i dag, var nok av støv så nå er det god luft her. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har aldri glemt penger i minibanken, men mye annet opp igjennom årene. Da har jeg stort sett hatt litt for mye å tenke på. I ditt tilfelle så kan det nok hende at personen bak, tenkte at hei lettjente penger. Jeg burde ha gjort rent jeg også, men ikke i dag. Her blir det en totalt sløv dag uten noen store planer. Ha en fin lørdag.

    2. Jeg gjør stadig slike ting, som å betale og gå uten å ta med meg varene 😀 Spesielt når jeg er ekstra sliten.
      CRP på over 300 er skikkelig høyt, ja. Håper den går ned jevnt og trutt fremover. God bedring til henne! Ser for meg at Felix er glad for selskap når han ikke er vant til å være så mye alene.

      1. Jeg er nok ikke den eneste som glemmer sånn nei. Nå som jeg ikke jobber lenger, er det ikke så mye som stresser meg mer, bortsett fra nå. Ja den CRP’n hennes er ikke der den skal være, men den er på vei ned. Rart for Felix å være alene, med det skal gå greit dette her 🥰

    3. Jeg har også glemt å ta med meg varene, og ei uke glemte jeg igjen lommeboken to ganger. Heldigvis ble den funnet av ærlige finnere som leverte den i butikken. De fant navnet mitt på noen kort og ringte meg.♥️ Godt Bestisen er på sykehuset og får behandling, slik at verdiene blir normale igjen. Ønsker henne fortsatt god bedring! 🥰 En fin lørdag ønskes deg! 🤗

      1. Ja det er vel sånn det blir i blant, npr vi blir stressa. Uansett så er det ikke noe god følelse. Så lenge verdiene til Bestisen er så høye, har hun det nok best på sykehuset. Klems 🤗

    4. Det var varierte opplevelser på en dag😅 Bestisen din er heldig som har deg, da☺️ Og han med den store, breiale elbilen burde fått seg en trøkk😡 God helg til deg😀

      1. Ja her gikk det virkelig unna, og det blir litt sånn helt til Bestisen kommer hjem fra sykehuset. Vi bytter på å stille opp for henne, niesen og jeg. Tror niesen skal legge en lapp på bilen i dag, om den sto der. Ellers blir det å kontakte styreleder. Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🤗

      1. Det blir vel sånn når vi blir stressa, at kroppen og ikke minst hode ikke helt takler det. Legger man igjen mobil eller lommebok er det jo litt verre, om ikke folk er ærlig å sier fra eller tar vare på tingene våre. 😊

      1. Bestisen og jeg har vært venninner i mange år, og hun er den søsteren jeg ikke hadde da jeg var yngre. Derfor stiller jeg opp når hun trenger det, og det går begge veier 😊. Felix er ikke den mest kosete katten, i alle fall mot meg. Nå som han er alene så mye, er det annerledes 🥰

    5. Man kan bli svært glemsom når man er stresset. Og du har vel hatt tankene dine litt andre steder. Har ikke fått med meg dette med venninnen din – skummelt med så høy crp. Akkurat det samme som min far da han ble lagr inn. Men godt hun er i trygge hender ♥️

      1. Jeg må innrømme at jeg taklet stress litt bedre da jeg fortsatt var i jobb. For det var en del av hverdagen, selv om jeg ikke likte det. Den siste uken ble det litt vel mye kjente jeg. Snakket med Bestisen i dag, og hun blir skrevet ut av sykehuset i løpet av dagen. CPR’n hennes hadde sunket ned på 2 siffret så det går i alle fall rette veien. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg