Jakten på Rune er over

Heisann!

På 80-tallet kom Margit Sandemo med bokserien Sagaen om Isfolket, og jeg ble helt hekta med en gang. Noe lignende var jo ikke blitt utgitt tidligere, og for oss som er/var interessert i det som ikke alltid kan forklares var det midt i blinken.

I bøkene har jo alrunen en viktig rolle, og det ble etter hvert laget et alrune-anheng man kunne bestille i gull eller sølv. Jeg ønsket meg et i gull, men det kostet så jeg ønsket meg det til bursdagen min. Å til min store glede fikk jeg også det 🥰

Jeg har ikke brukt «Rune», som den fikk hete, på en stund men fikk lyst til det. Problemet var bare det at jeg fant han ikke. Jeg har lett etter han siden før jul, først i dag dukket han fram fra gjemmestedet. Han hadde glidd under underlaget i den store smykkeskrinet mitt. Lettet over at han dukket opp, for jeg begynte å lure på om han var borte for godt 🥺

Har du lest Sagaen om Isfolket?

 

14 kommentarer
    1. Nydelig smykke😊 Godt du fant igjen det der😍
      Jeg begynte på serien en gang for mange år siden. Jeg kom liksom aldri inn i den så det ble vel med den 1. boka bare. Kan hende hadde jeg likt den bedre nå😊

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er overlykkelig for at det dukket opp. Isfolket er ikke for alle, men jeg ble hektet. Tror ikke at jeg overdriver, når jeg sier jeg at jeg har lest serien 10 ganger 🤔

    2. Har også et sånt – et eller annet sted, hehe.
      Og ja – jeg har lest hele serien i alle fall 6 – 7 ganger…og er akkurat nå begynt på bok nr.45..så jeg er straks ferdig med å lese hele serien for n´te gang 🙈😂

      1. Anhenget er virkelig fint, og nå som jeg har funnet det igjen, skal jeg bruke det. Jeg har lest serien 10 ganger sånn omtrent. Prøvde å høre den på Storytel, men det gikk for sakte. Så nå skal jeg på loftet å hente ned igjen bøkene 😉

    3. Lest & lest X antall ganger 😂. Ønsket meg det smykket jeg også, men det ble ikke til det.

      Derimot skeiet jeg seriøst ut og kjøpte selveste ringen, fra «Ringenes Herre» 😃.

      1. Jeg elsker Isfolket, men jeg syntes kanskje at handlingen ble strekt ut i for mange bøker. Skal lese de på nytt, men da må jeg grave dem frem fra loftet først 😉

    4. Har lest serien 2 ganger. Første gangen jeg leste, hadde ikke alle bøkene kommet, så det var så frustrerende å måtte vente på neste bok😂 Husker jeg leste som en gal. Gikk på ungdomsskolen og satt noen ganger oppe og leste til kl. 03.00.

      1. Da jeg leste serien første gangen, hadde heller ikke alle bøkene kommet ut. Serien står seg like fint i dag, og det er alltid like gøy å lese den om igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg