Ja, jeg har samlemani 🙈

Heisann!

Jeg må bare si det som det er, jeg elsker å samle på ting og har nok gjort det hele livet. Når det er sagt så er det ikke så ille at det ligger å flyter ting i alle rom, men allikevel. 

Sist gang jeg samlet seriøst var det på griser i alle størrelser og fasonger. Det ble til slutt mellom 400 – 500 stykker. De aller fleste er pakket bort, og det er bare noen ytterst få som står framme.

Nå samler jeg på forskjellige type dukker, og under her kan du se noen av dem.

Over her er alle Rainbow High og LOL dukkene mine per i dag. Jeg hadde først tenkt til å ta bilde av hver og en, men det ble for mye jobb så jeg droppet det. Jeg mangler bøyler som støtter en del av Rainbow High, så jeg har lent dem bakerst mot veggen. Så håper jeg at de ikke sklir å ramler, for da blir det kaos 🙈

Disse dukkene heter Unique Eyes, og her mangler jeg to stykker for å ha hele serien. Øynene på dukkene er laget sånn at uansett hvordan du stiller dem opp, følger de deg. 

Denne skjønnheten er også en Rainbow High dukke, og hun er nesten 1 meter høy. Hun var dyr, og jeg ønsket meg henne lenge før jeg følte jeg hadde råd til å kjøpe.

Disse søte dukkene er Corolle Regnbuedukker, og her har jeg hele serien. Jeg tror årsaken til at jeg falt for disse dukkene, er nok hårfargen og de søte ansiktene 🥰

Dette er ikke alle dukkene jeg har, men så er det dette med at jeg ikke har plass til å ha alle framme. Jeg har også mange Monster High dukker, men de får ligge nedpakket til jeg enten bytter de med noen som står framme nå eller jeg får mer plass til dem.

Mange vil nok syntes at det er litt barnslig å samle på dukker, og kanskje det er det. Jeg sitter ikke å leker med dem, men samler å stiller de fram. For meg er det en hobby som gir meg mye glede, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva folk mener om det 😉

16 kommentarer
    1. Så artig å se. Det var dukker jeg aldri har hørt om en gang. Gleder det deg, så samle på. Jeg samlet på julekort før, men i det siste har jeg liksom glemt det. Jeg har noen dukker framme også, og noen er i kjelleren. Jeg lekte ikke stort med dukker da jeg var liten, men nå synes jeg de er pene å se på. Ha en fin ettermiddag. Klemsiklem

      1. Jeg kom over noen av disse dukkene på YouTube, og syntes de var fine. Heldigvis så hadde de dem i noen butikker her også + at jeg har fått tak i noen på nettet. Jeg lekte heller ikke med dukker som barn, var ei ordentlig bamsejente. Den første bamsen jeg fikk (Basse) er 1 år yngre enn meg å sitter på senga mi 🥰 Klems 🤗

    2. Et dukkehjem – trodde det var Ibsen som hadde enerett der. Men de er mange utgaver av det skjønner jeg. Artig med slike ting selv om det tar sin plass og oppbevare. Samler vel på ingen ting nå men jeg har en myntsamling som jeg skaffet meg på 1990-tallet. Det er noen minnemynter som jeg har kjøpt, var på 2-3 myntmesser den gang. Sedlene har jeg kjøpt og fikk noen av en bekjent for x antall år siden. Ha en fin kveld.

      1. Hehe, ja du kan kanskje kalle det et dukkehjem, for det er mange av dem her. Det å samle på noe skal jo være gøy og tilfredsstillende, og da spiller det ingen rolle hva det er. Veldig mange samler på mynter vet jeg. Ha en fin onsdag.

      1. Ja det har blitt en del av dem, og det blir nok flere også vil jeg tro. Jeg laget vel et innlegg for 1 eller 2 år siden om noen av disse dukkene, men samlingen har vokst siden den gangen. Tror det er at de er så fargerike både i hår og tøy som gjør at jeg liker dem så godt. Klems 🤗

    3. Det å samle på ting er en fin hobby, og like gjerne dukker som noe annet! 🥰 Jeg har samlet på mye forskjellig opp igjennom årene, og veldig lenge juleplattene til P.P. som jeg samler på fortsatt. Nylig kjøpte jeg den siste av månedsenglene til Ruth Vetter. Jeg har én stående framme hver måned, og nå er det da den for mai.😊

      1. Det spiller jo egentlig ikke noen rolle hva man samler på, så lenge det gir en noe og det er gøy. Jeg hadde ikke hørt om disse månedsenglene, og måtte google litt. De var ordentlig fine og jeg likte formen på de 🥰 Ha en fin onsdag, klems 🤗

      1. Ja jeg liker å samle disse fargerike dukkene, og det gir meg stor glede å ta med en ny hjem. Jeg har også en del kjøleskapsmagneter, og de fleste av dem er faktisk griser, hihi. Klems 🤗

    4. En av de gode tingene ved å bli voksen, synes jeg: hva andre mener betyr fint lite hvis jeg selv har glede av det 😊. Samtidig vokste en annen ting frem – det spiller ingen rolle at jeg ikke forstår vitsen – for jeg forstår gleden. Den er akkurat den samme som min, når jeg legger (enda en) bok til samlingen min.

      Kos deg med samlingen – og fyll på når du kan!

      1. Du har så rett i det du skriver, og jeg har kommet til det stadiet i livet at jeg ikke lenger bryr meg om hva andre mener. Det å samle på disse dukkene gir meg stor glede, og det er like gøy hver gang en ny kommer hjem. Ha en nydelig onsdag, klems 🤗

    5. For en herlig gjeng. Ja dette husker jeg og det er virkelig en nydelig hobby. De er helt skjønne. Trenger du penger en gang så er det jo bare å selge på Finn. Dette er jo en hel formue… 🦋🌸🌸

      1. Ja de er virkelig en herlig gjeng, som gir meg mye glede 🥰 Skulle jeg få pengemangel, tror jeg det sitter langt inne å kvitte meg med dukkene. Er nok andre ting som går først, og som også vil gi litt mer i kassen 😉 Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg