Ikke ligget på latsiden denne søndag morgenen 😊

Morgenstemning mot Østensjøvannet

Goood morgen!

Ute skinner solen og de skyene og tåken som lå over Østensjøvannet er i ferd med å forsvinne. Temperaturen ligger på +12C nå på morgenen.

I dag våknet jeg allerede kl 6 og fikk ikke sove, så jeg sto opp og fikk unna morgenstellet til Vinja. Frk Pus var trøtt og gløttet bare så vidt på den ene øyet, og syntes nok at mamsen var litt rar som holdt på sånn midt på natten. Ikke før jeg satte meg ned ved 9 tiden å fant fram medisinen, satte hun seg opp gjespet og var klar for dagen.

Skulderen min er mye bedre i dag, fortsatt litt sår men mye bedre. Så derfor satte jeg i gang med å omorganisere kjøkkenskapene mine, noe jeg egentlig hadde tenkt å begynne med i går… Først sorterte jeg det som skulle til Freteks, og fikk frigitt masse plass sånn at jeg kunne flytte om i skapene mine. Det ble også litt som skal til gjenvinning også. Nå er jeg sliten, men veldig fornøyd med egen innsats.

Etter å ha slappet av en stund tenkte jeg at jeg skulle rydde i den ene kjellerboden min, som dessverre er blitt overfylt igjen. Ikke skjønner jeg hvordan det har skjedd 🤪 Jo da, jeg vet det for en del av det som står der, er ting jeg har ryddet vekk fra leiligheten tidligere. Ting som jeg egentlig skulle ha vært på gjenvinning med for en god stund siden. Jeg har en bod til også som er ganske full, men den går jeg ikke løs på i dag…. 😉

Arvegodset: Tomatplante

Som du sikkert husker har jeg fortalt om tomatplanten jeg arvet etter nabo, og som jeg klippet ned da den ikke produserte noen tomater. Flere som har god greie på sånne ting har sagt at jeg like godt kan kaste den, for den kommer ikke igjen til neste år. Jeg tenkte på å gjøre det, men har latt den bare stå på balkongen å slengt på litt vann på morgenen. Har i grunne ikke sett så nøye på den, men i dag så jeg at det hadde begynt å vokse ut blader flere steder. Så derfor har jeg tenkt å gi den en sjanse, og når det blir kaldere skal jeg flytte den inn. Kanskje den klarer seg allikevel til neste sommer 🤔

Håper du får en fin søndag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Veldig bra jobba, ja – det fylles opp og man undres hvor alt kommer fra!
      Tomatplanta kan jo bare stå der og være grønn, aldri hørt om at den kan bevares – men du får det kanskje til!
      Klem …Fin dag videre 🥰

      1. Tusen takk, veldig fornøyd selv med egen innsats i dag 🥰
        Det er verdt å gi tomatplanten en sjanse i alle fall. Går det ikke så går det ikke, men under har skjedd før 😊 Klem.

    2. Bra at du er i bedre form i dag og du jobba mye. Kom nylig fra skogen der jeg tok en vaffel og kakao på Hellashytta. Det var Hellastrimmen i dag som er en årlig sak av en turmarsj gjennom skogen og mål ved Hellashytta. Jeg var ikke med men har gått den 2-3 ganger for x antall år siden. Det var godt med en tur så jeg skal vel ut igjen. Middag blir det i kveld, kjøpte noe lettvint på kiwi, som mange andre kjøpte jeg nok en gang ferdig mat. Sparer tid men lærer lite om matlaging når jeg gjør det. Serien Fiskerne er en meget bra serie så bare gled deg, ikke helt ferdig men skjønner at det er mange tøffe tak for de som lever av fiske. Ikke helt Livsfarlig fangst men fisk er i fokus uansett hvor man fisker. Ha en fin dag.

      1. Ja formen er noen helt annet i dag, og derfor har jeg også fått unna en hel masse. Det har vært et fint turvær i dag, så det er nok mange som har vært ute i marka tenker jeg. Ha en fortsatt fin søndag.

    3. En skikkelig effektiv søndag hos deg.😊👍🏻
      Godt å få gjort unna slike ting og få det ryddig og fint rundt seg.
      Håper du nyter søndagskvelden!🤗

      1. Ja her har det fått unna i dag, og jwg har virkelig fått ryddet og sortert. I morgen blir bunkene fordelt på gjenvinning og Fretex. Nå sitter jeg og koser meg med hekling og en ny duk 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg