I natt kom den første snøen ❄️

Den første snøen, 17.11.2022

Hei og god formiddag!

Ute er det grått men samtidig ikke, for når man kikker opp mot skyene så kan man se antydning til lyse striper. Så et lite håp om sol er tilstede. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +1,2C.

I natt kom de første snøfnuggene og la seg pent på bakken. Det har ikke vært så mange av dem, for de skjuler ikke gresset og asfalten er helt bar. Vi er nå på veg inn i den tiden på året jeg ikke er noe glad for, nemlig vinteren. Den tiden som medfører kulde, snø og is + at kroppen min blir mer stiv enn den normalt er. Godt at jeg fikk lagt om til vinterdekk i går, for man vet jo aldri når en ny ladning med snø kan komme…. Hihi, samtidig som jeg sitter å skriver det, begynner det å snø litt igjen. Tror vel ikke det blir noen mengder av det 😉.

Skulderen slo seg vrang igjen i løpet av natten, så det blir en dag her hjemme hvor jeg slapper av og tar livet helt med ro. Om det var alt stresset med bilen i går som er en årsak, eller det bare er sånn som er årsaken til en ny omgang med betennelse vet jeg ikke?

Den første snøen fikk meg til å minnes barndommen og hvor glad vi ungene var når den kom. Da var det fram med akebrett, kjelke og stubbski/jettski og ut for å leke i snøen. Hadde man ingen av delene så gikk det også helt greit å skli på en plastpose. Vi var ute hele dagen og lekte og baste i snøen, og kom inn på ettermiddagen med røde roser i kinnene og øyne som skinte. For en herlig barndom det var 🥰.

I går begynte jeg å bruke den nye lange boblejakken jeg kjøpte i forrige uke. Det var kjølig ute og blåste, og jeg fryser lett når gradestokken krabber ned mot det blå. Selv om den ikke er så veldig tjukk, så holdt den meg god og varm mens jeg sto å ventet på bane og buss. Jeg er ikke så glad i ytterklær som er så tjukke, vil heller ha noe som er litt tynnere og romslig sånn at jeg kan ta en ekstra jakke eller genser under. Føler meg nesten litt innestengt i sånn tjukke jakker…

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Det fine med snøen er at det blir litt lysere. 🙂 Ja, det er godt å ha lagt om til vinterhjul nå, – mange som venter til snøen kommer og da blir det kø hos de som skifter hjul. Helt enig med deg, – bedre med ei tynnere vinterjakke. Vi tilbringer mye tid inne i bil, butikker osv. om vinteren, og da er det greit at det ikke blir for varmt. Bedre å kle på seg en tykk genser under om man bare skal være ute. Håper skulderen din blir bedre av litt hvile! God bedring! <3

      1. Ja det var definitivt lysere på morgenen i dag enn det har vært de siste dagene, så sånn sett er det greit med snø 😉 Jeg bestiller alltid time til å skifte dekk på nettet, og om jeg er sent ute er det nesten umulig å finne en ledig time. Det har skjedd at det har blitt full vinter, og jeg ikke fikk skiftet dekk å måtte la bilen stå i garasjen til det tinet unna på veien. Så sant vi sitter mye i bil og er inne i butikker, og da er det ikke noe behagelig med tjukke vinterjakker. Tusen takk, ja jeg håper virkelig at skulderen blir fort bra igjen. Håper torsdagen din blir fin, klem 🤗

    2. Jeg ser det ligger snø i høyden her også . Heldigvis skiftet gutta om til vinterdekk på bilen min før de kjørte meg hjem på tirsdag.
      Liker ikke snø og kulde jeg heller 😰
      Masse god bedring med skulderen din.
      Klem 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er godt at bilen er skodd for vinteren nå, for vi vet aldri når vi får full vinter. Det blir noen måneder med kaldt vær og sikkert snø nå, og det er ikke noe jeg lengter etter. Er nok mer et vår, sommer og tidlig høst person. Klem 🤗

    3. Oi – snøen la seg hos deg! Her kom det bare noen fjon som forsvant på veien ned….! Jeg får alltid en sånn boblende glede av den første snøen – men jeg vil helst ikke ha den….! Klem <3

      1. Ja den første snøen var et faktum, men selv om den er vakker å se på er jeg glad det ikke ble noe særlig ut av den. Når det kommer riktig mye snø, kan det boble litt i meg også og da har jeg veldig lyst til å løpe ut å kaste med ned og lage snøengler, hihi 😂 Klems 🤗

      1. Det er nok en betennelse som har lurt seg inn i og omkring skulderleddet, vel det kjennes i alle fall sånn ut. Heldigvis så ble det bare litt snø denne gangen, men det er meldt om mer til søndagen. Krysser fingrene for at det ikke kommer så mye da heller. Klems 🤗

    4. den første snøen er vakker ,men kan godt vente noen uker til ,litt nermere jul :=) og ja barndommen var helt annerledes enn barnas barndom i dag ,vi var ikke mye inne da vi var barn og iallefall ikke på data og andre spill

      1. Nei vi var ikke mye inne da vi var barn, og etter det jeg husker min mor fortalte som var det et slit å få meg inn når ettermiddagen/kvelden kom. Selv om de andre ungene gikk inn, så fortsatte jeg alene. Ja det er vakkert med snø, men er enig med deg at den godt kan vente en stund til. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg