I helgen har strikkepinnene fått jobbe 🧶

Sjalet i Candyfloss garn er ferdig

Heisann!

Ute ligger fortsatt snøen som kom i helgen som et hvitt og rent teppe. Det kom tåke i går, og den henger fortsatt ned over hustakene. Temperaturen er på det blå med -3,9C.

På lørdag var jeg hos Bestisen for å se finalen i MGP, spise hjemmelaget pizza og skravle. Å ja, jeg var innom butikken å kjøpte to kakestykker med sjokolade og krem. Så etter noe lettere, men det hadde de ikke igjen. Pizzaen ble knallgod, og som vanlig klarte jeg ikke helt å begrense meg å spise et stk for mye. Sjokoladekaken var også veldig god, men huff så mektig… Jeg hadde jo Alessandra som min favoritt, og det ble hun som skal representere Norge i Liverpool. For en herlig og sprudlende jente, som jeg håper og tror vil gjøre det bra. Ble ikke så lenge hos Bestisen, for jeg ville ikke at Vinja skulle få medisinen sin så sent. I tillegg kunne jeg lande litt innen jeg gikk å la meg.

I går hadde jeg en sånn deilig kose dag hvor jeg satt å hørte på podkast, samtidig som jeg strikket på sjalet mitt. Jeg bare måtte få det ferdig, sånn at jeg kan begynne på den nye genseren når den kommer. Sent i går ble jeg også ferdig med det, og jeg hadde beregnet akkurat hvor mange rader jeg kunne strikke før det var igjen nok garn til å felle av. Det ble bare en stump på 25 cm da jeg felte av siste masken. Jeg målte sjalet når jeg var litt over halvveis, så jeg var spent på hvor vidt det hadde blitt. Det ble akkurat så stor som det skulle være, og det er passe til min romslige kropp 🥰

Det var ikke så lett å ta bilde av sjalet, ettersom det er så stort men det gikk til slutt. Vinja ble nysgjerrig å ville undersøke hva jeg drev med, men jeg ville ikke ha henne oppå sjalet for hun har så lange klør. Ikke så mye for at hun går på det, men det er ikke det hun gjør… Nei, hun legger seg midt oppå og drar det til seg, og surrer seg inn i det. Å da kan det fort bli noen nye hull som ikke skal være der 🙈

Tidligere på dagen ryddet jeg ordentlig på skrivebordet mitt, som så ut som et takras. Fikk orden i noen papirer, og betalt et par regninger som var i ferd med å forfalle. Jeg burde ha gjennomgått alle skuffene mine også, for der er det også bare kaos for tiden. Det er garantert mye som egentlig ikke er noe å spare på….

Det jeg skal gjøre i dag, er å få litt oversikt over heklegarnet mitt. Sortere og se om det som er av samme farge har likt innfargings nr. Jeg har tenkt å hekle noen duker som skal gis bort, og da er det greit å se hva som matcher. Tror det var i 2021 som jeg fikk en stor sekk med heklegarn av en svensk bloggvenninne. Jeg har brukt det meste av det som er oransje og rosa, men har mye som er hvitt. Det er en farge jeg ikke bruker selv, så det er det jeg tenkte jeg skulle bruke opp nå og gi bort.

I kveld er det strikketreff igjen, og da skal jeg ta med meg det grønne pleddet å strikke på det. Jeg har jo ikke klart å bli ferdig med det, for det dukket opp noen andre spennende prosjekter jeg heller ville gjøre…

Sov lenge i dag, så jeg har ikke kommet så langt som å spise noe enda. Bare drukket en kopp kaffe, men nå rumler magen så det er på tide å få i seg litt mat.

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

20 kommentarer
    1. Så MGP også, men likte bedre den som fikk andre plass.
      Så bra at du ble ferdig med skjerfet:)
      I dag vasket jeg bad og toalett og da var det mer enn nok arbeid:)
      Ha en fin mandag:)

      1. Jeg syntes nivået på låtene i MGP dette året var veldig høyt, og ingen var direkte dårlig. Jeg hadde Alessandra som favoritt allerede første gangen jeg hørte henne. Ja nå var det godt å bli ferdig med sjalet, for jeg begynte å bli lei å ville begynne på noe nytt. Skal ikke gjøre så mye i dag, bare bli kvitt en oppvask å så nyte dagen. Klem 🤗

    2. Før et nydelig sjal🤗 Fargene er jo bare så fine sammen. Ønsker den en vidunderlig god mandag og ny uke som er her🫶🏻

      1. Tusen takk 🥰 Det var jammen på hengende håret at det holdt, ellers måtte jeg ha rekt opp et par rader. Hadde en veldig fin helg, og nå går jeg mot en aktiv uke også. Klem 🤗

    3. Ja, jeg var glad Alessandra vant! Hun har best sjanse i Europa av de som var med! 👍 Godt å være ferdig med sjalet og så fint som det ble, – deilig mykt garn! Jeg har litt lett for å gå lei på sånne store prosjekter, men du gir ikke opp. 👏 Kos deg på strikketreff! 🤗

      1. Jeg tror også at Alessandra har ganske stor sjanse for å gjøre det bra i den internationale finalen. Ble veldig fornøyd med sjalet, og det er ordentlig mykt og godt å slenge over seg. De fleste prosjektene mine blir ferdig, men ikke alltid til den tiden jeg trodde 😉 Vi hadde det veldig hyggelig på strikketreffet i går, såpass at tiden helt løp fra oss. Klems 🤗

    4. Det sjalet var kjempelekkert, og for noen stilige farger 😊

      På lørdag var jeg ikke hjemme, men har kun hørt vinnermelodien. Syntes den var tøff jeg, og håper på at den vil slå an i Liverpool.

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr,purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk 🥰 Ble veldig fornøyd med sjalet, og det er jo også så varmt og godt.
        Jeg tror Alessandra kan gjøre det veldig bra i Liverpool, for det er en låt som fenger.
        Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    5. Sjalet ble virkelig flott! Skikkelig fargerikt og lekkert. Skjønner at ikke Vinjas klør bør få kloa i det, ja 😀 Jeg er veldig enig i at vinnermelodien var den beste, og det er nok den som har best sjanser i ESC i Liverpool også. 🙂

      1. Tusen takk, veldig fornøyd med det selv også 🥰 Det skal bli spennende å følge Alessandra i finalen, og med den fengende låten burde hun komme høyt opp på lista. Kanskje til og med vinne 🤗 Klem 🤗

    6. Liverpool er en fin by til MGP-finalen – byen er jo kjent både for musikk og fotball. Så litt på det men hvor lenge husker man egentlig vinneren? Det var som var topp i helga var jo at en mann i fra Hellas tok 2 plass i vintersport i world cup slalom. Var på sykehuset og besøkte far i dag, var noe redusert, rota litt med dagene men satt pris på besøk. Han var i bedre form i dag enn i går – er nok forsiktig optimist. Er trøtt etter en lang dag – kommer tidligere hjem i morgen veit jeg. Henter sykkelen fra service i morgen hvis den er ferdig. Ha en fin kveld,

      1. Noen MGP låter går fort i glemmeboken, i mens andre biter seg godt fast. Jeg håper Alessandra sin låt er en av dem. Så godt å høre at faren din er bedre. Ha en fin tirsdag.

    7. Sjalet ble skikkelig fint!🤩🧶
      Kjekt at det ble ferdig før garnpakken kommer. Da kan du bare glede deg til å legge opp.👌🏻🧶
      Kos deg på strikketreff!🤗

      1. Tusen takk 🥰
        Var oppe en tur ved 4 tiden, og da var garnpakken allerede kommet. Åpnet å kikket på den nå, og fargen på garnet er nydelig. Mønsteret ser ikke heller ikke vanskelig ut, så dette skal bli gøy. Vi hadde en trivelig og lang kveld på strikketreff i går. Skravlet så fælt at vi glemte helt klokka 😉 Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg