I går gikk turen til Nordby Shoppingcenter 🚗

Heisann og god ettermiddag!

I går var jeg helt fraværende på bloggen og det meste av andre sosiale medier. Jeg var nemlig ikke hjemme, men på en dagstur til Nordby Shoppingcenter sammen med Bestisen.

Jeg måtte opp tidligere enn jeg pleier, men det gikk over all forventning. 

Nordby Shoppingcenter (bilde er lånt fra nettet)Jeg hadde avtalt med Bestisen å hente henne på Helsfyr, for da slapp jeg å kjøre opp til Lørenskog for så å kjøre ned igjen. Hun kom med bussen, som tar omtrent bare 10 minutter. Vi skravlet så mye at vi var i Sverige før vi egentlig skjønte det. Som vanlig parkerte jeg bilen i parkeringshuset, og så gikk vi tilbake mot matbutikken.

Jeg hadde ikke skrevet noen handleliste, men visste sånn omtrent hva jeg skulle ha så det gikk greit. Alle de tingene jeg hadde i hode at jeg skulle kjøpe fikk jeg kjøpt + litt ekstra. Jeg har hørt så mye om en svensk ost som heter Vesterbotten, og da jeg så at de hadde den kjøpte jeg en. Den virker litt mer tørr enn den jeg vanligvis pleier å spise. Jeg var også på jakt etter en annen god ost fra Boxholm, men den hadde de dessverre ikke.  Da Bestisen og jeg var i Sverige sist, slutten av oktober 2021, så ville jeg kjøpe den gode sitron og dillsausen fra Abba til fisk som jeg liker så godt. Da hadde de den ikke men i går fikk jeg tak i den. Det er en ferdiglaget saus som bare skal varmes sammen med fisken i panne eller i ildfast form i ovnen.

Lunch hos Joe’s Diner

Ingen av oss hadde spist noe særlig før vi dro hjemmefra, så etter at vi hadde handlet maten og pakket den i bilen gikk vi opp på Joe’s Diner i 2 etg for å spise. Vi hadde ikke lyst på noe middag, som var litt i tidligste laget, så da ble det et høyt smørbrød. Det består av en skive polarbrød i bunnen, så litt majones og oppå der egg og reker. Mmm, så innmari godt 😋

Det var godt å sette seg ned å hvile litt, for kroppen min protesterte og var på nippet til å streike. Det verket i omtrent alle ledd. Kan love at det ikke var så enkelt å reise seg igjen heller når vi skulle gå videre, men jeg kom meg opp å fikk i gang kadaveret igjen.

Litt av utvalget hos Godisfabriken

Neste stopp etter lunchen ble Godisfabriken for å kjøpe inn godis til påske. Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøpe så mye 🙈, men klarte ikke helt det målet. Hvis jeg skal være helt ærlig så er det ikke så enkelt å begrense seg, når man går langs de lange hyllene med godis. 

Før vi satte oss i bilen og kjørte hjemover var vi innom Ö&B hvor jeg kjøpte inn dusjsåpe, munnskyllevann og litt andre ting til badet.

Jeg brukte nok litt mer penger enn jeg hadde planlagt, men det var ikke noe som går under betegnelsen sløsing. Alt var fornuftige ting, som jeg bare kjøpte mer av enn jeg pleier når jeg handler inn til helgen. Ting som kan oppbevares, fryses og benyttes på et senere tidspunkt. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for at det gikk mer penger enn planlagt.

Det begynte å regne ganske bra når kjørte hjemover, men det var ikke så ille at jeg hadde problemer med å se. Derfor gikk det ganske radig, helt til vi kom til Ryen hvor trafikken omtrent stoppet opp. Det siste stykke opp til Lørenskog kunne vi nesten ha gått fortere. Jeg hjalp Bestisen med å få alle varene hennes inn i heisen før jeg dro hjem til meg selv.

Da alle varene mine var pakket bort, inkl alt godiset, så var jeg helt skutt og ramlet sammen i godstolen. Kroppen verket over alt, og de tingene jeg hadde planlagt å gjøre når jeg kom hjem ble ikke gjort. Ikke så mye har blitt gjort i dag heller, for kroppen er ikke i humør i det hele tatt….

Håper at din dag har vært god 🥰

 

18 kommentarer
    1. Herlig å komme på Sverige-tur igjen etter så lang tid! 🥰 Vi var i Charlottenberg i november, akkurat da det var åpent en liten stund. Godt du fikk tak i det meste av det du hadde tenkt.👍

      1. Jeg hadde gått å tenkt på det en stund, da Bestisen nevnte det i forrige måned om vi kunne ta en tur nå. Var ikke sen om å svare ja. Munnbind lå klart i lommen i fall det skulle være mange mennesker der, men det var det heldigvis ikke. Nå har jeg nettopp kost meg med laks og den gode fiskesausen jeg endelig fikk tak i, mmm. Den får jeg jo ikke tak i her i landet 😉

    2. Skjønner godt at kroppen protesterer, men godt å få gjort en skikkelig handlerunde 🙂
      Vi pleier å dra tidlig til Nordbysenteret, for da har vi ikke så lyst på så mye godt. 😄
      Drar vi etter lunsj eller middag, ja, da blir godteposen mye fullere 😂

      1. Det ble litt for mye for kroppen med å stå opp tidlig, og så traske rundt på senteret i flere timer. Sånt straffer seg, selv om jeg koste meg 😉 Ikke så lett å la være å plukke med seg masse godterier når det er så mye spennende å velge mellom 🥰

      1. Ja nå var det veldig hyggelig å komme over grensen igjen, og fylle opp lageret med varer som man ikke finner her hjemme. Ikke lett å komme ut av Godisfabriken med bare litt nederst i posen, omtrent umulig hvis jeg skal være helt ærlig 😉

        Ikke at det har noen betydelse, men jeg må bare nevne at jeg ved en tilfeldighet oppdaget at Inger er tilbake på Nouw. Da under navnet Livsnyter. Så langt har hun bare kommentert, men ikke laget så mye oppstyr….enda i alle fall. Jeg sitter forresten å drodler med ideen å la Nouw bloggen hvile en stund, og bare være her 🤔

        Ha en fortsatt fin fredagskveld 🥰

    3. Know the feeling…
      Er enda utslitt etter byturen på tirsdag.
      Godt er det likevel å komme seg ut en tur og handle litt.
      Vi har ikke vært i Sverige de 2 siste årene, men gleder meg til vi skal få tatt oss en tur dit.
      God helg til deg! 🙂

      1. Først i dag er formen tilbake til der den var, og jeg benyttet sjansen til å vaske ned på badet 😉
        Da jeg var i Sverige i slutten av oktober 2021, var det første gangen jeg også hadde vært der etter at Pandemien kom. De hadde åpnet opp grensene igjen, så vi tok sjansen. Det var masse folk, så det var litt skummelt. Ha en fin lørdag og helg 🥰

      1. Dette var en etterlengtet tur, og det var så verdt det.
        Neste gang vi skal dra, skal vi passe på å dra på en ukedag som vi gjorde nå. Det var nesten ikke folk, og hvor deilig er det ikke å slippe å bli kjørt ned av handlevognene til ville nordmenn, hihi.

    4. Herlig å komme seg en tur til Nordby! Det er en tur som jeg synes er hyggelig..
      Mye å se på og man får handlet inn gode oster og karbonadedeig og kylling! 🥰

      1. Ja det gjorde godt med en tur over grensen nå, og fylt opp kjøleskap og fryser med de tingene men ikke får tak i her.
        De har så mange gode oster i Sverige, og jeg er så spent på denne Vesterbotn om jeg liker den. Jeg hamstret ikke og hadde langt mindre handleposer enn jeg pleier, allikevel ble det dyrt. Så svenskene må ha satt opp prisene de også.

    5. Sikkert greit med en shoppingtur over grensa 😀 Jeg hadde følt meg bortkommen på senteret… har vært der, men det er ikke noen favorittsyssel 😀 Men det er jo mer lettvint for dere som bor så nærme 🙂
      Mye godis var det der iallefall 😀

      Lag deg en fin fin lørdag 🙂

      1. I utgangspunktet er jeg ikke så glad i store shoppingsentre, for jeg orker ikke så mye folk rundt meg. Ved å dra på en torsdag slapp vi alle handleglade nordmenn, som kjører deg ned med handlevogner og dytter deg til side for å komme til. Ellers så liker jeg meg veldig godt på Nordby, for det er oversiktlig å lett å finne fram. Neste tur blir ikke før vi nærmer oss 17 mai, for nå har vi begge så vi klarer oss en stund 😉 Ha en god lørdag du også 🥰

    6. Høres ut som en fantastisk dag, sjøl om kroppen ikke var heeelt enig hele tiden..
      Hehe..kjenner til det der med å ha problemer med å beherske seg når man er på Godisfabrikken, ja 😜
      Og det derre smørbrødet så sykt godt ut, da 😍

      1. Mmmm, jeg kan love deg at smørbrødet var godt, men huff så mektig 🥰
        Jeg bruker å bli ganske sliten og får vondt etter sånne turer, men ikke like ille som denne gangen. Tror det kan være at jeg ikke har vært så veldig aktiv det siste året. Kroppen må nok trenes opp litt, så går det nok noe bedre tenker jeg. Nei, å begrense seg inne i Godisfabriken er nesten umulig 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg