I dag står det egenpleie og velvære på timeplanen

Arkivbilde fra 17 januar 2024

Heisann på morsdagen og fastelavn!

Ute er det overskyet og oppholdsvær etter nok et snøfall i går. Temperaturen ligger på -7C. 

Vinja’s morgenstell er unnagjort, og hun har fått våtfóret sitt å sitter nå fornøyd i vinduet på kontoret å kikker ut på verden. 

Selv sitter jeg med dagens første kaffekopp å slapper av i stua, og nyter stillheten i blokka. Planen er yte masse kos og velvære til føttene mine med alt det innebærer. Har gravd fram det gamle fotbadet mitt fra kjelleren, og det skal bli så godt å sitte med føttene oppi der en stund. Jeg burde egentlig ha gått til en fotpleie, men det er for tiden andre ting som er viktigere å bruke penger på. En velvære dag hjemme er heller ikke å forakte 😉

I går så jeg andre episode av Shetland på SVT1, og det begynner virkelig å bli spennende. Uten å røpe handlingen så er det nå mange potensielle mordere!! Gleder meg sykt til neste episode kjenner jeg.

Over her kan du se de ferdige fastelavnsbollene, som ble så luftige og gode. Jeg var flink å bare tok en til kaffen i går, for jeg måtte jo smake. Veldig fornøyd med oppskriften jeg fant på MatPrat, og kommer garantert til å bruke den igjen neste gang. Den jeg vanligvis bruker er oppskriften til Lussekattene, som er mye mer mektig enn denne. Det er nok den jeg kommer til å bruke til Lucia, men ellers i året kommer jeg til å bruke den jeg brukte i går. Tror ikke jeg overdriver, når jeg påstår at jeg brukte nesten halvparten av tiden 🤔

I oppskriften sto det at det skulle bli 12 boller men jeg fikk 15 stk. Som regel er det jeg som får mindre enn oppskriften. Kan bero på at jeg aldri pleier å veie emnene, men denne gangen gjorde jeg det for å få dem så like som mulig. Har beholdt 2 til i dag, og resten gikk rett i fryseren.

Håper du får en fin søndag 🥰

12 kommentarer
    1. Bollene sÃ¥ veldig gode ut. Det stÃ¥r bollebaking pÃ¥ min plan i dag . Kanskje jeg bør prøve MatPrat sin oppskrift jeg ogsÃ¥ . Takk for tipset. Kos deg med dagen og egenpleie….klem 🥰

    2. De ser kjempegode ut! 😋👌 Jeg fÃ¥r ta en kikk inne pÃ¥ MatPrat, – mine pleier liksom ikke Ã¥ bli sÃ¥ luftige. Egenpleie er lurt Ã¥ ta seg tid til, og føttene er litt lett Ã¥ glemme bort, og etterhvert som jeg har blitt eldre: vanskeligere Ã¥ nÃ¥ ned til. 😅 Kos deg med fastelavnsboller til kaffen idag! 🤗

      1. Bollene ble veldig gode, og oppskriften kan varmt anbefales. Hadde en sen middag, men nå har maten sunket så det er på tide å piske litt krem 😊 Ja det er lett å glemme føttene, noe jeg gjør hele tiden. Det har vært godt med egenpleie i dag, og jeg har virkelig fått to Happy Feet 👣

    3. Åååå, så deilige boller 🙂 Du har vært flink 🙂 Her har det ikke vært verken kake eller boller i dag. Og ikke er jeg mor 🙂

    4. HÃ¥per du har kosa deg med dagen! Egenpleie er gull! Bollene ser helt nydelige ut – resten blei frysi her ogsÃ¥ – etter besøk og bevertning av datter og svigersønn! Klem <3

      1. Jeg har storkost meg i dag, og fått to Happy Feet etter egenpleie. Bollene ble så fine, og det kan være jeg baker en ny ladning til helge. Veldig greit å ha et lager i fryseren. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg