I dag skal nye og gamle planter får litt TLC

Heisann!

Ute regner det i dag, og det har det også gjort igjennom natten. Jeg syntes jeg hørte torden tidligere på morgenen. Temperaturen ligger på +18C.

I går skulle jeg bare lene meg litt tilbake i godstolen, for å hvile øynene mine en kort stund. Den korte stunden varte jammen meg til kl 8 i dag. Godstolen er god å ligge i den, men noen seng er det ikke så jeg er litt stiv i kroppen…

Planen for dagen er å potte om nye og gamle planter. Over her kan du se de jeg kjøpte i går fra venstre, en potterose, en Monstera Adansonii, og en Down Town Santa Monica Coleus. Rosen har jeg tenkt til å sette ut på balkongen i en veldig stor potte.

Jeg må også ommøblere i vinduskarmene mine og kaste noen planter som det ikke ser ut til å være håp for lenger. Å det siste er noe jeg burde ha gjort for en stund siden.

Aller først skal jeg nyte dagens første kopp med kaffe, før jeg setter i gang med noe som helst ☕

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

3 kommentarer
    1. Uff, ja det er best å sove i sengen, men godt du fikk sove greit likevel. Det hender man må bytte ut noen planter. Her ble det ganske tomt, men så kjøpte jeg ei pelargonia og så fikk jeg noen avlegger av ei venninne. De fikk jeg til å rote seg og nå kommer det snart blomster. Ute er det mer som blomstrer heldigvis, bl.a.noen hagepoppelroser. Kos deg med plantestell! 🥰

    2. Endelig ferie men glad er jeg for at jeg ikke står kø på E18, på en flyplass eller i kø foran et museum. Det er noen som må rekke mest mulig på noen få dager. Stress. Det var en uke med litt action på jobben. Person JT fikk sparken etter 6 år pga at han tok med seg mat hjem leit men han kan takke seg sjøl. Men derimot i dag ble I gift på byen rådhus, vi spøkte med at det var kanskje best med regntøy utenfor brudekjolen og at ordfører KAH ville holde tale. Vi hadde vipps-spleis på jobben så det er en fin ting. Du verden så flink du er med blomster, sikkert mange dufter som katten din er spent på. Ha en fin kveld.

      1. Ja det er ikke noe særlig med kø, uansett hvor den nå er. Jeg har feriert med personer som skal klemme mest mulig ut av ferien, og hvor jeg rett og slett måtte sette på bremseklossene. Ellers hadde jeg trengt ferie når jeg kom hjem igjen. Det betyr jo lykke med regn i brudesløret vettu 😉 Jeg har ikke så mange blomster, kun rosen å den bryr ikke Vinja seg noe om. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg