I dag kom meldingen, og denne gangen må jeg betale 🙈

Så kom meldingen fra Skatteetaten…

Heisann!

Ute blåser det ganske bra i dag, men været er ikke så verst. Litt lette skyer og sol. Temperaturen har landet på +10,2C.

Til morgenen i dag kom endelig meldingen fra Skatteetaten, og med skjelvende hender logget jeg meg inn for å sjekke hvordan det lå ann. For første gang siden jeg begynte å jobbe i 1977 får jeg ikke igjen penger. Jeg må betale kr 822,-, som ikke er så ille egentlig. Litt merkelig er det jo da, for jeg tjener jo omtrent det samme og skulle etter det jeg kan se trekke nok skatt. Jeg får sjekke alle beløpene og se om det er noe som ikke stemmer, for de kan jo faktisk gjøre feil i Skatteetaten også.

Ellers så har vi begynt på den siste uken i mars, og om bare 4 dager er april her og ei uke senere påsken. Tiden har tatt på sjumilsstøvler virker det som. Jeg skal jobbe tirsdag og onsdag før helligdagene i påsken, for jeg syntes ikke det er noen vits å ta fri når jeg ikke skal reise bort. Vil heller spare feriedagene til ut på sommeren jeg 😉

Vinja går rundt meg her og mjauser å maser på å få våtfór, og det er vel bare å lette på baken å finne fram til henne. Ellers kommer hun bare til å gå rundt å mase høl i hode på meg 😼

Ønsker deg en fin mandag 🥰

 

7 kommentarer
    1. Det var ikke store beløpet men stort nok når man må betale. Jeg får igjen over 4000,- kroner og det er digg. Tok meg en liten togreise søndag og lå over til i dag. Bra med litt luft. Starter på jobb igjen i morgen men bare halve dager ut uka. Er jo egentlig sykemeldt til torsdag men føler meg ok så noen timers jobbing gjør intet. Sist jeg hadde det var jeg i jobb hele tiden og ble bra tross lengere behandlingstid. Skal til legen torsdag. Nå blir det mye sykkelturer på meg fremover og snart hente mopeden fra dvale. Det er en deilig årstid vi går inn i. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har alltid pleid å få igjen penger, men denne gangen ble det ikke sånn. Heldigvis var det ikke så mye, selv om det er litt surt å måtte betale noe i det hele tatt. Jeg må tilbake til kontoret om ikke lenge, men ikke før etter påske. Tro allikevel jeg må inn på onsdag, for vi skal flytte opp en etasje og da må jeg nok tømme skapet mitt antar jeg. Ha en fin kveld du også.

      1. Jeg er veldig glad for at beløpet ikke er så stort, og skal nok sjekke tallene nøye for å se om det kan være noe feil et sted.
        Ha en fin tirsdag 🥰

      2. Jeg er veldig glad for at beløpet ikke er så stort, og skal nok sjekke tallene nøye for å se om det kan være noe feil et sted.
        Ha en fin tirsdag 🥰

      1. Ja jeg syntes det var veldig kjedelig, men overlykkelig for at beløpet ikke var større. Det er nok riktig, men jeg skal ta å se over allikevel 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg