I dag har vi vært hos dyrlegen 🙀

Vinja Lillepuzdatter av Skånevik

Mjausann 🙀

Det er ikke ofte jeg jubler når det regner, men nå om dagen gjør jeg det. For da forsvinner endelig en del av snøen. Å i dag har det regnet sånn passe jevnt og trutt. Temperaturen har vel ligget på +4C.

Jeg var så trøtt da alarmen gikk av, og hadde det ikke vært for at jeg måtte opp hadde jeg nok dratt dyna over hode.

Vinja hadde time hos Evidensia Dyreklinikk kl 12, og frk Pus var ikke fornøyd da jeg fanget henne inn å puttet henne i reiseburet. Hun mjauset og bar seg når jeg satte buret inn i bilen. Da jeg begynte å kjøre forsøkte jeg å roe henne ned, men da bare freste hun til meg. Hun roet seg litt og var ikke like stresset som sist gang.

Blodprøven ble tatt og vi kunne reise hjem igjen. Som vanlig løp hun fra rom til rom, for å sjekke at alt var som det var før vi dro 🤣. Dyrlegen sendte meg en melding på ettermiddagen i dag, og hun ville jeg skulle redusere dosen på medisin fra 0,30 ml til 0,25 ml. I tillegg ville hun vi skulle komme tilbake igjen om en måned, sukk! Blir dyrt dette her når jeg må ut med over 2000,- hver gang.

Nå ligger Vinja rett ut i sofaen og sover, men det er nok ikke lenge før hun kommer å vil ha medisinen sin og så ligge i fanget å kose 🥰

10 kommentarer
      1. Ja det er sikkert og visst. Spesielt når de har en sykdom som må passes opp. Mange ville sikkert ha valgt å avlive for å slippe å betale regningene hos dyrlegen. Det er ikke noe alternativ for meg, for når jeg først har påtatt meg ansvaret så gjelder det også å sørge for at hun har det godt så lenge det går. Foreløpig er hun i god form, så da er det bare å betale. Ha en fortsatt fin lørdag 🤗

    1. Så bra at dosen kan senkes. Uff, det var mye å betale for bare en kontroll. Her betalte jeg det for sterilisering av hunkatt inkl. medisinene, men vet de fleste er dyrere.

      1. På en måte er det bra at dosen kan senkes, bare ikke det resulterer i at hun begynner å kaste opp igjen. For med høy dose på medisinen så har hun faktisk ikke kastet opp siden vi var hos dyrlegen for en måned siden. At det koster å gå til dyrlegen er sikkert og visst, og jeg syntes de har satt opp prisene en del siden i fjor. Betalte ikke så mye for kontrolltimene med blodprøvetaking da. Klems 🤗

      1. Ja prisene er saftige og de har økt en del siden i fjor syntes jeg. Når jeg nå har påtatt meg ansvaret for å ha en katt, så betyr det også denne delen av dyreholdet. Jeg er jo så glad i henne, og så lenge hun har det bra og er i god form vil jeg jo gjøre det jeg kan for at det fortsetter. klems 🤗

      1. Ja det er svindyrt, men ikke så mye å gjøre med enn å betale. Jeg er jo så glad i denne hårballen, og gjør jo alt jeg kan for at hun skal ha det bra og være her hos meg så lenge som mulig 💕

      1. Ja det koster flesk å ta med dyret til dyrlegen, om man da ikke har forsikring. Akkurat dette som Vinja har, for høyt stoffskifte, ville uansett ikke vært dekket. Det er viktig for meg at hun har det godt og holder seg så frisk som mulig, lengst mulig. Hun er jo som et familiemedlem for meg. Ha en fortsatt fin lørdag du også, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg