I dag har strikkepinnene fått slengt seg


Heisann!

Dagens værrapport går ut på stort sett sol med litt skyer her og der. Temperaturen har ligget rundt +19C.

Ettersom det er onsdag i dag, var det også på tide å svinge strikkepinnene igjen. Jeg la ut en melding på Facebook gruppa våres i går, for å se hvem som kunne komme. Forrige uke var det kun Bestisen som kom. I dag ble vi 5 stykker, som strikket på alt fra enkle skjerf til kompliserte mønstre på en genser. Jeg var den som holdt på med skjerf, nemlig et nytt Sofie skjerf i fargen støv rosa tror jeg fargen heter.

Bestisen og jeg stakk en snartur opp på GigaBoks og handlet litt før vi dro hvert til vårt. Dessverre ble det ikke så mye sunt i handleposen som det burde, men det er jo lillelørdag 🙈.

Du leste kanskje at jeg igjen hadde handlet planter i går. Den ene av dem Calathea Jessie overrasket meg litt i går. I butikken sto den å sprede bladene sine, men når jeg kom hjem med den lukket den seg å bladene sto rett opp. Da jeg sto opp hadde den igjen åpnet seg. Det har ikke noen av de andre Calatheaene jeg har gjort, og det er jo litt kult.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin onsdag 🥰 .

12 kommentarer
    1. Bra at dere har stikking som en felles interesse. Tok en bad i skogen i ettermiddag det var deilig. Så lite til de kraftige regnbygene som skulle komme men savner de ikke. Få som badet der i dag men da jeg skulle gå kom det 2 stykker. Dro hjem via kiwi. I morgen skal jeg besøke mor igjen. Da blir det oppdateringer det ene barnebarnet drar i disse dager med hurtigruta sammen med sine så et blir litt snakk om ymse tenker jeg. Nå er hverdagen her igjen og valgkamp blir det nok av fremover. Ha en fin kveld.

      1. Ja vi er mange damer som har strikking som felles interesse. Å det er jo veldig koselig og sosialt å sitte sammen. Alltid spennende med valgkampen og hvem som tar over. God kveld.

      1. Gigaboks er en butikk som er litt lik som Smart Club var. Kjøper inn store kvanta og selger varene til en billigere pris. Veldig koselig med Strikkekafé. Klem 🤗

    2. Koselig at det kom litt flere på strikkekaféen, og du har jo blitt en racer på Sofie-skjerf! Noen Calathea løfter opp bladene om natten og legger de ned om dagen, kult å se.😊 Idag har jeg sydd leirbålskappe, for på lørdag drar vi på speiderleir til Hvaler. Kos deg resten av kvelden! 🤗

      1. Ja det er alltid koselig når flere har anledning til å komme på Strikkekafé, og nå som ferietiden begynner å bli ferdig blir vi nok flere hver gang tenker jeg. Det var veldig artig å se at Calathea’n la seg på kvelden, for de grønne jeg har og har hatt gjør ikke det. Får håpe at dere får fint vær på speiderturen. Ha en fin torsdag, klem 🤗

      1. Det er alltid så hyggelig å komme til Strikkekafé, og har man en skikkelig dårlig dag så glemmer man det i mens man er der 😉 Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

    3. Koselig med strikkegjeng. Og sikkert fint å kunne strikke. Jeg er dessverre ille blandt dem. Ser så fint ut å kunne trylle frem egne ting sånn.

      Håper du har hatt en nydelig onsfag ellers også🙋‍♀️

      1. Inntil i august i fjor hadde jeg kun en venninne, Bestisen, og så inviterte hun meg med på Strikkekafé. Nå har jeg plutselig fått 10 nye venninner som jeg treffer med jevne mellomrom. Trodde ikke det skulle skje i voksen alder. Jeg har alltid vært glad i både hekling og strikking, og det er så herlig å ha funnet en gjeng som er like interessert som meg. Onsdagen ble veldig fin den, men det var godt å komme hjem å slenge bena på fotskammelen. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg