I dag har jeg blitt filmet

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Heisann!

I dag har himmelen vært blå og sola har stått høyt på himmelen, men det har blåst ganske bra. Temperaturen har ligget på ca +22C for det meste.

Før helgen ble vi Strikkesnellene spurt om vi hadde anledning til å komme på en ekstra ordinær Strikkekafé på Veiviseren i dag. Tonje Brenna fra Arbeiderpartiet ville gjerne prate med oss, samtidig som vi skulle bli filmet. Denne filmen skal vises på sosiale medier om ikke lenge. Jeg viste ikke så mye om hvordan det ville bli, så jeg var veldig spent.

Hele seansen skulle starte kl 14, men jammen ble klokka godt over 14:30 før vi kom i gang. Ikke at det gjorde noen ting, for vi satt jo der å skravlet med hvert vårt strikketøy. Ettersom det ikke var vår faste strikke dag, var vi bare 5 stykker.

Bilde lånt fra nettet et sted

For en koselig dame Tonje Brenna er, og så uformelt og koselig vi hadde det. Hun kom å satte seg sammen med oss og skravlet i vei som en venninne. Hun spurte jo en del spørsmål om tilbudene i kommunen og på Lørenskog Hus mm. Jeg tror vi alle sammen glemte helt han fyren i svarte klær som filmet oss fra alle vinkler, også de som ikke var så flatterende, hihi 😂. Hvor lenge vi satt å skravlet vet jeg ikke, for vi hadde det så hyggelig at jeg helt glemte å sjekke klokka. Vi ble alle utfordret på hva vi ville ha forandret på i kommunen, om vi hadde vært ordfører for en dag. Mye gikk jo på helse, barn- og unge + kultur. Jeg hadde tenkt å ta bilder til bloggen, men det passet ikke sånn. Hadde sett veldig dumt ut om jeg begynte å ta bilder i mens vi ble filmet.

Etter at Tonje Brenna og film fyren gikk ble vi sittende en stund å strikke og prate. Til slutt begynte de ansatte hos Veiviseren å pakke sammen, så da var det på tide for oss å dra vært til vårt også.

Når jeg kom hjem hit ble jeg sittende en liten stund ute på krakken å prate med en nabo før jeg gikk inn å begynte på middagen.

Håper du har hatt en fin mandag 🥰


15 kommentarer
    1. Åh, så gøy! 😀 Du må linke til filmen når den kommer ut! Artig at hun ville ta en prat med dere! Det er sjelden man får tatt en prat med en så høyt profilert politiker.

      1. Ja dette var virkelig gøy, og hun var så naturlig og koselig. Skal bli gøy å se hva som kommer med i filmen, for vi snakket om forskjellig ting var interessant. Når filmen blir postet, skal jeg dele og linke den. Klems 🤗

    2. det hørtes jo uut soom en hyggelig dag ,ja hva ville du gjort om du var ordfører for en dag ? jeg hvet iallefall hva jeg ville jobbet hardt for her jeg bor ,for omsorgen for dei gamle som bor hjemme synes jeg er elendig,og busstilbud prioriterer dei ikke i det hele tatt ,så hvordan skal en komme seg til butikken,frisøren eller tannlegen = ) gå 4 mil hver vei ,det mener dei vist att vi kan gjøre for vi får ikke buss inn hit

      1. Ja dette var veldig gøy og spennende 🥰 Om jeg var ordfører for en dag, så ville jeg nok fokusere på eldreomsorgen å spesielt forbedre hjemmesykepleien. Her i Oslo er det alt for få ansatte, og de som er på jobb løper bena av seg å har knapt tid til å snakke til de dem besøker. Jeg ville også prøve å finne løsninger for å få ungdommen bort fra gatene. Ikke en lett oppgave, men veldig viktig for å få slutt på vold i gatene. Sikkert mye mer også, men jeg ville ha startet der. Klems 🤗

    3. Kunne Tonje Brenna strikke? Valgkamp nå og Høyre deler ut boller utenfor jernbanen i Drammen og håper på at Høyre tar over Ordførerjobben i byen. Artig og bli filmet med et kjent fjes på sosiale kanaler. Her er det litt kaos nå men håper alt roer seg etter denne dagen. Mulig de blir en togtur i kveld men er litt usikker. Det var deilig i går og herlig og kunne gå i kortbukse til kiwi. Skal bli fint resten av uka. Det er flom noen steder og veier og jernbane stengt. Kjipe saker men de naturkreftene er voldsomme. Ha en fin dag.

      1. I følge henne selv, så sto det vel ikke så bra til med strikkekunnskapen 😉 Ja vi kommer nok til å se mye til politikerne og de frivillige i de neste ukene opp mot valget. De sa ingenting om når filmsnutten blir lagt ut på sosiale medier, så jeg er inne på AP sine sider å følger med. Vi har hatt noen deilige sensommer dager nå, og jeg håper virkelig at det gode været fortsetter. Ha en fin onsdag.

      1. Ja det var veldig gøy og interessant å være med på 😊 Jeg tror ikke filmen kommer på tv, men skal vises i sosiale medier. Når den dukker opp skal jeg dele den 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg