I dag handler det mye om Vinja 😸

Image by Dmytro from Pixabay

Heisann og god torsdag!

Jeg kan se antydning til blå himmel innimellom skyene, men enn så lenge er det mer grått enn noe annet. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +2,9C.

Enn så lenge er det ro i Casa Fres og Knurr, og Vinja ligger mett og fornøyd på sengen min å dormer. Hun vet ikke at hun skal inn i reiseburet om et par timer, og jeg har tenkt å la henne være uvitende en stund til. På den måten er det letter å få henne inn i reiseburet når den tiden kommer. 

I natt bestemt Vinja seg for at hun skulle ligge oppå og ved siden av meg når jeg skulle sove, og det pleier ikke å være noe problem… Så er det de gangene hvor hun ikke finner den beste plassen, og tramper rundt eller snur seg flere ganger enn jeg kan telle. I natt var en av de gangene, og jeg våknet opp for hver gang. Til slutt roet hun seg og jeg gled inn i drømmeland å våknet ikke før alarmen gikk av kl 9. Da var frøkna borte, men kom mjausende når hun hørt jeg var våken 😻

Etter at jeg har vært hos dyrlegen må jeg på apoteket å levere inn resepten på Apelka til Vinja, og da tenkte jeg å spørre om jeg kunne få tatt en Corona vaksine hos dem. Store muligheter for at jeg ikke får enda pga av at jeg er for “ung”, men man vet jo aldri 😉

Hva andre planer har jeg for dagen? Vel ikke så mye spennende, men plantene min skal nå i alle fall få litt kjærlighet. Jeg har noen stiklinger av en Gullranke, som nå har kommet med røtter, og jeg lurer på om jeg skal ta sjansen på å plante de i jord. Røttene er rundt 1 cm så jeg håper å tror at det er nok til at de klarer seg 🤔 I tillegg skal jeg klippe ned å ta noen stiklinger av en Coleus, som har blitt veldig høy men som ikke har noen ettervekst nede på stilkene. Eller kanskje jeg skulle prøve å lage et tre av den 🤔

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰


10 kommentarer
    1. Mye som skjer hos deg i dag også, skjønner jeg. Greit å ikke fortelle de firbeinte om hva som skal skje, ja. Lettere på den måten. Kjenner meg litt igjen i natten din med Vinja. Barney liker også å ligge nær meg, oppå dyna. Heldigvis legger han seg ikke oppå meg. Er tross alt en god del tyngre enn katten din. Og det hender at han vandrer over meg noen ganger i løpet av natta også, når han heller vil ligge på andre sida.

      1. Vinja var ikke happy for å sitte i reiseburet til og fra dyrlegen, og sang med all den stemmeprakten hun har. Hos dyrlegen gikk det greit, for da var hun så snill å medgjørlig atte 😉 Etter at det ble bare henne og meg, vil hun ligge ved eller på meg. Før det var det Ronja som krevde den plassen. Klems 🤗

    2. Du har sannelig mye selskap i pusen din, til og med på natta når du helst vil ligge i fred, hihi 😉 Jeg trodde først det var Vinja som var påtenkt koronavaksine, men det var det altså ikke 😀 Jeg savner fortsatt katten jeg hadde da jeg var tenåring, og den vi hadde da døtrene mine var små. Disse dyrene setter virkelig spor!

      1. Hihi, nei det var nok jeg som skulle ha vaksine, men det kunne de ikke gjøre på apoteket. Må helt bort i Nydalen for å gjøre det, sukk. Jeg er veldig glad i Vinja og hun i meg, så det blir mye kos spesielt på kvelden og natten 🥰

    3. Mye kos med pusen din du og det er bra. Er hjem fra min mor og stakk innom det lokale biblioteket. Tror jeg neppe har vært på dette biblioteket før tross av jeg har vært mye her på Tranby. Men her var det trivelig og pent. Fikk vaska en del før i dag både gangen, klær og kjøleskap. Fikk i tillegg kasta noen gamle jakker som bare hang der. Skal i skogen i kveld men må handle litt først. I morgen skal jeg til fotpleie før jeg drar til tur til Moss. Det er en by jeg ikke har besøkt så ofte. Deilig når man kan se noe nytt, Drammen er veldig kjipt i lengden. Bra du har ting og holde på med og et fast nettverk av venner. Ha en fin kveld.

      1. Ja Vinja og jeg er ganske tett på hverandre, og da blir det mye kos. Lenge siden jeg var inne på biblioteket, noe som var mye mer av før da jeg drev aktivt med slektsforskning. Moss er en by jeg bare har kjørt forbi, men jeg har vært innom Mosseporten senter et par ganger. Ha en fin fredda.

      1. Selv om Vinja ikke var spesielt fornøyd, og ga høylytt uttrykk for det til og fra dyrlegen gikk det greit. Jeg må øke dosen på medisinen igjen, for stoffskifte hennes var blitt høyt igjen. Dyrlegen vil helst vi skal tilbake igjen neste måned for en sjekk, men det er jo så dyrt 🤔 Ha en fin fredda 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg