I dag gikk turen til Evidensia DK Lørenskog

Heisann og god kveld!

Været i går og i dag har vel vært en blanding av både overskyet og sol. Temperaturen har skiftet fra bare +8C i går til 10,3C i dag morges.

I går orket jeg rett å slett ikke å blogge, for jeg var ikke i form da jeg kom hjem fra jobben. Det å bære den tunge sekken både til, men ikke minst hjem igjen tok knekken på kroppen min. Etter å spist middag ramlet jeg sammen i godstolen, og der ble jeg sittende å halvsove resten av kvelden med Vinja liggende i fanget og male høyt og hypnotiserende. Jeg bestemte meg for innen jeg tok kvelden i går, at det var siste dagen jeg skulle utsette kroppen min for sånne belastninger…

Bildet tale for seg selv… Bestisen ble med meg til dyrlegen i dag på formiddagen. I utgangspunktet hadde hun en annen avtale, men den ble avlyst så hun ble med meg.

Vinja er ikke noe mer syk enn hun har vært, nei problemet hennes har vært pelsen hennes. Hun har røytet så fælt at hun har fått store tover i pelsen, som jeg til nå har klart å børste og gre ut. Så helt plutselig ble all pelsen på magen hennes til en stor tettpakket klump, og bare jeg var i nærheten av magen hennes løp hun fresende vekk. Jeg kunne ikke la henne gå rundt med den store toven, så i går ringte jeg til dyrlegen og fikk time i dag kl 11:15.

Dyrlegen tok med seg Vinja på et behandlingsrom, sammen med 3 forskjellige barbermaskiner. Alle tre ganske stillegående, og fikk raskt barbert bort den store pelsklumpen. Hadde Vinja kunnet snakke vill hun nok ha sagt at “DETTE VAR GODT” Hun liker jo ikke å kjøre bil, og sa tydelig i fra på veien hjem at hun var misfornøyd. Vel hjemme derimot spratt hun ut av reiseburet, og undersøkte alle rommene for å forvisse seg om at alt var som hun hadde forlatt det. Så fikk hun våtfór før Bestisen og jeg dro videre.

Først gikk turen til Power på Alna, hvor Bestisen skulle se om hun kunne få tak i en ny lader til Fitbit klokken sin. Dessverre så hadde de ikke det inne, så da gikk ferden videre til Bryn senteret hvor vi spiste lunch hos Al Dente og slappet av en stund.

Hos Claes Ohlson kjøpte jeg denne bagasjetrallen, sånn at jeg skal slippe å bære den tunge sekken frem og tilbake på jobb. Mulig det ser idiotisk ut, men det blåser jeg rett og slett i så lenge kroppen ikke blir utsatt for all belastningen som gjør meg dårlig. Jeg trodde jo egentlig at jeg hadde en sånn tralle nede i kjelleren, men akk nei den hadde jeg ikke lenger. Enten har jeg kastet den, eller så har den havnet hos Fretex 🤔

Nå har TV kvelden startet for denne damen, og jeg har slengt bena på krakken å satt meg godt til rette. Først ut er “Alle mod 1” på DR 1, og det bare må jeg få med meg hver fredag. Senere er premiere på Lindmo på NRK, og etter det vet jeg ikke hva det blir.

Håper du har hatt en fin fredag 🥰

 

8 kommentarer
      1. Ja jeg tror nok at dette var den beste løsningen på problemet, og som gjør at jeg faktisk orker å jobbe ut de siste månedene. Kvelden i går var veldig fin, og jeg koste meg virkelig. 🥰

    1. Flott kjøp, det er bra for deg og kroppen din. Man blir jo gåen i kroppen å bære tungt.
      Blås i hva folk tenker…Kjekt å ha, ser folk bruker slike traller i Strømstad når dem handler på polet.
      Nå jeg tenker etter så har jeg en selv ute i garasjen. Ikke jeg som har kjøpt inn, men det bor jo flere her til tider! 🙂 Blogg og jobb er slitsomt, man er egentlig forsynt med PC når man kommer hjem også!
      Fin kveld og kos deg, klem…

      1. Tusen takk 🥰 Jeg tenkte først på en sånn PC bag med hjul og uttrekkbart håndtak, men de koster jo tett på og over 1000,-. Så mye penger syntes jeg ikke det var greit å bruke, på noe som jeg kanskje ikke kom til å bruke mer når året er omme. Derfor ble det en helt grei bagasjetralle til 299,-. Ja det blir mer enn nok PC de dagene man jobber, og jeg kjenner at det ikke frister å slå på den private på kvelden… Ha en fin lørdag, klems 🤗

    2. Smart tralle det der. Flere og flere bruker små kofforter på hjul med på jobben. Det der er en smart ting men ikke bør syns er idiotisk. Sov godt i natt. Joda min far har skrevet om mye i oppveksten han. I går leste jeg hele 12 sider som handlet om da han gikk på Oslo off. lærerskole like etter krigen. Så er det neste 12 sidene om militærtjeneste 1951/52. Det er moro at han har skrevet ned så mye. Fra før skrev han litt om tiden som barn og skolegang på Sørlandet. Det er skrevet I 2006/07. I dag lørdag skal jeg rydde litt som vanlig ikke noe ekstra, tar det med ro nå og veit at det blir bedre tider om noen uker. Ute regner det men det blir en liten skogstur. Ha en fin dag

      1. Når kroppen ikke orker belastningen av en tung sekk, ja da må bare finne andre løsninger som fungerer bedre. Tralle var genialt, og billigere enn bag med hjul og håndtak. Det er viktig at generasjonen før oss forteller om sin oppvekst og livet videre, og like viktig at vi spør om det. For når de er borte er også tingene de har opplevd borte. Ha en fortsatt fin lørdag.

      1. Ja denne store klumpen måtte bare bort, for det var helt garantert ikke noe godt for Vinja. Lugget og strammet sikkert veldig. Problemet er at hun aldri har likt at jeg tar på magen hennes, ikke for å kose en gang å da var dyrlegen eneste løsningen. Ha en fin lørdag du også 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg