I dag er det jammen bløtt ute ☔

Heisann og god fredda!

Ute er det grått og regnet øser ned, og det ser ikke ut til at det slutter med det første. Temperaturen ligger på mellom +1-2C.

Formen har bedret seg betraktelig fra i går til, og jeg er ikke like varm i kindene lenger. Syntes det har vært nok nå med nakken, skulderen og så feber. Får håpe at det blir med det.

Tanken var at jeg skulle kose meg inne i dag med sokkestrikking, men så fikk jeg en SMS fra apoteket om at Apelka medisinen til Vinja kunne hentes. Tenkte at det var greit å dra ned på Bryn i dag, i mens vannet på bakken fortsatt var flytende å ikke is. For det kan jo fort skje om det blir kuldegrader igjen.

Jeg bor jo oppe på de stormfulle høyder, så alt vannet som smelter renner nedover. Nede ved Østensjø skole var det masse vann, så alle kjørte veldig forsiktig. Jeg hadde trodd at det også skulle være mye vann nede ved Bryn senter, men merkelig nok var det veldig lite der. Mest sannsynlig har de sørget for at slukene er åpne, sånn at det ikke ble en stor innsjø der. For det har det vært noen ganger.

Vinterstøvlene mine ligger i kjelleren (bruker bare joggesko), så jeg stupte inn i skapet å hentet fram gummistøvlene mine. Med så mye vann på bakken var det eneste fottøyet som var aktuelt å bruke.

Kattedoen trenger en god omgang med såpe og vann, så jeg stakk innom Meny og kjøpte en eske med kattesand. Orker ikke sette i gang å skure i dag, men tar det i morgen i stedet.

Visste ikke helt hva jeg skulle ha til middag i dag, men kom på at jeg hadde igjen noen bokser med lapskaus i fryseren. Så jeg tok ut en som nå står å tiner på benken.

Håper du har hatt en og fortsatt får en fin fredda 🥰


8 kommentarer
    1. Heisan. Samma været her, vettu, vi som bor i samma byen😉 Tåke og regn vart det jammenmeg. Godt å være inne. Men må ut med Barney noen ganger, da. Ellers blir det nok TV-titting. God fredag🙋🏼‍♀️

      1. Glad jeg dro ut når jeg gjorde, for kuldegradene kom og det frøys på igjen. I dag snør det lett, men ikke så mye. Har nok blitt en del tv titting så langt i helgen, og det blir vel litt mer i dag samtidig som jeg strikker. Klem 🤗

    2. Her kom det snø i natt, men idag har det regnet litt. På sideveiene er det speilblankt, så frister ikke til noen kjøretur, men hovedveien salter de og der går det greit. Godt formen din har bedret seg! Ønsker deg en fin fredagskveld! 🤗

      1. Etter regnværet kom det et par kuldegrader i går, så da var det bare fram med broddene igjen. I dag har vi fått litt snø igjen. Det er ofte sideveiene som er umulige å forsere, og mange kvier seg fra å dra ut da. Det er litt sånn her også, men jeg bor heldigvis sånn til at jeg skal ut på en relativt trafikkert vei, så det går bra. Klem

      1. Gummistøvler var det eneste man kunne bruke om fredagen. Hadde dog ikke brukt dem siden i sommer, og trodde de var rene. Akk nei, de hadde jord og skitt under så jeg måtte jammen vaske dem før jeg gikk ut 🙈 I dag har det kommet noen få snøfnugg. Klems 🤗

    3. “Holkeføre” rett og slett…. Men godt når det får regnet bort litt da – bare det ikke FRYSER på før alt er forsvunnet…. Lag deg en fin lørdag 🙂 klems

      1. Jeg var slett ikke lei meg når det regnet, men du vet vi har så mye snø at det måtte ha regnet i en uke om det skulle ha blitt bart. I stedet fikk vi kuldegrader igjen i går, så det frøys på. Å i dag daler det ned litt snø, så vinteren er nok ikke ferdig enda. Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg