I dag blir det både MGP finale og Shetland

Image by Yvonne Huijbens from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen knallblå, sola skinner og det blåser en del. Temperaturen nå på formiddagen ligger på + 5,5C.

Hvor deilig er det ikke at sola er tilbake og at temperaturen igjen har krabbet godt opp på rødt. Det drypper fra taket og vannet sildret sånn vårlig ned mot sluket litt bortenfor oppgangen. Det har smeltet såpass at man ikke trenger å gå med brodder for å komme seg bort til garasjen, og måtte det bare fortsette sånn 🤞🏼

I kveld skjer det! Vi skal få hvite hvilken melodi som skal representere Norge i den internasjonale MGP finalen i Malmö i mai. Jeg har ikke fått hørt de som gikk videre fra lørdagen som var, men tenker at jeg skal ta en gjennomgang etterpå. Har jo fått med meg at en del er begeistret for KeiiNO. Selv er det Gothminister som ligger høyt på min liste av de jeg har hørt 😉

Svenskene starter med sin første delfinale i kveld også, men den rekker jeg ikke å se i dag. De lager jo alltid et skikkelig show av MGP, noe som NRK definitivt ikke gjorde dette året. Veldig spent på melodiene, som veldig ofte er mer storslagne enn våre er. Sikker mange som er uenig med meg, men vi ligger noen hakk etter svenskene her altså.

Det skjer mer på SVT1 i kveld, nemlig den nyeste sesongen av den skotske serien “Shetland”. Jeg har lengtet i lengsel og smerte på at den skulle komme, og skal sette den på serieopptak ettersom jeg ikke vet om den blir tilgjengelig for meg i SVT app’n. Er jo så spent på hvordan det blir med Ashley Jensen som den nye DI, etter at Douglas Henshall takket for seg i forrige sesong. Har vært inne på forskjellige fan sider og X og lest hva folk har ment, og det er litt blandet. Sånn vil det alltid være når en person, som vi har blitt så begeistret for, slutter etter 7 sesonger og en ny skal fylle skoene. Jeg skal gi Ashley en sjanse uten å sammenligne henne med Douglas, så får vi se hva dommen blir.

Nå ble det jammen mye TV pjatt, men sånn blir det når man som jeg er så begeistret for både MGP 🎶og Shetland 🎥.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


8 kommentarer
      1. Her er det tradisjon å se på MGP, norsk, svensk, dansk og den internasjonale finalen 😉 Shetland burde du få med deg, en veldig fin skotsk serie som nå er inne i sin 8 sesong 😊

    1. Da blir det MGP på meg også. Hittil har jeg Keiino som favoritt, men må høre alle en gang til før jeg bestemmer meg😀 Jeg har jo også SVT på TV’n, men blir ikke til at jeg ser på det. Shetland høres ok ut. Takk for tipset🙋🏼‍♀️

      1. Det var veldig spennende i går kveld om hvem som skulle vinne MGP. Trodde faktisk at KeiiNO skulle vinne, men jammen stakk ikke Gåte av med seieren. Selv hadde jeg Gothminister som favoritt. Shetland er en veldig fin serie, som jeg har fulgt i 7 sesonger. Fikk ikke sett i går kveld, så jeg skal kose meg med 1 episode i den 8 sesongen i løpet av dagen tenker jeg. Klems 🤗

    2. Jeg har ingen favoritt i MGP iår, synes det var mye dårlig, men jeg skal se på, – pleier alltid å gjøre det. 😊 Gåte ligger visst bra an på bettinglistene, men der er det jo bare hyling, så håper ikke den vinner..😅 Miia er ikke så aller verst egentlig, hm. Ønsker deg en fin lørdagskveld! 🥰

      1. Da ble det Gåte som skal representere Norge i Malmö i mai. Jeg følte i forveien at det sto mellom dem og KeiiNO. Selv hadde jeg Gothminister som favoritt, og han kom jo ikke så dårlig ut av det heller. Klems 🤗

    3. Den krimmen er er så bra altså…så er nok flere med deg som venter i spenning…
      jeg har sett mange av de andre episodene, flott serie…
      Jeg digger også naturen og landskapet..Skal sjekke om jeg finner den her.
      Kos deg med kvelden, klems…

      1. Shetland er på delt 1 plass med Outlander når det gjelder tv serier, og jeg har sett alle episodene flere ganger. Jeg tror ikke du finner den nyeste sesongen på noen norske kanaler enda. Har en følelse, uten at jeg vet sikkert, at NRK kommer til å sende den som påskekrim. Kanskje de overrasker å sender den tidligere. Vi hadde en veldig hyggelig kveld med hjemmelaget pizza og MGP hvor Gåte gikk av seieren. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg