I dag ble det endelig pannekaker til middag

Min nye crêpes/pannekake-maskin fra Ariete

Heisann og hoppsann!

Arbeidsdagen min er over for flere timer siden, og jeg har bare drevet å puslet med forskjellige ting her hjemme. Hadde først tenkt meg ut, men så ombestemte jeg meg å tenkte at det jeg skal gjøre kan jeg heller gjøre i morgen etter jobb.

For noen uker siden kjøpte jeg meg en ny crêpes/pannekake-maskin i merket Ariete, og meningen var jo at jeg skulle teste det ut med en gang. Sånn har det ikke blitt, men i dag fikk så lyst på pannekaker at jeg laget røren rett etter at jeg var ferdig med å jobbe. Sånn at jeg ikke rakk å ombestemme meg. For det er nemlig det jeg har gjort de andre gangene, hatt lyst på pannekaker men så har jeg ikke hatt noen energi til å sette i gang med det.

Jeg fant ganske raskt ut at jeg måtte ha temperaturen på maks når jeg skulle steke pannekakene, ettersom de er litt tykkere enn crêpes. I bruksanvisningen sto det at man skulle ha litt olje på stekeplaten, men det tror jeg egentlig ikke var nødvendig. Den første så jo ikke så fin ut, men så gikk det bedre. Det fulgte med et stekespade i tre, men jeg syntes den var en aning for tjukk sånn at jeg ikke kom godt nok inn under. Så jeg tenker at jeg skal prøve å finne en ny som er tynnere.

Jeg har fått en forkjærlighet for Ariete produktene på grunn av utseende, og fra før har jeg en popcorn-maskin som jeg kjøpte i sommer. Etter hvert har jeg tenkt å bytte ut både vannkokeren og brødristeren i samme merke, men først når de begynner å skrante. Enn så lenge fungerer de helt fint begge to 🥰 

 

14 kommentarer
    1. Fint design på mange av de produktene 🤩. Er du fornøyd med popcorn-maskinen ? Lurer nemlig på å skaffe meg en sånn 😃

    2. Fine maskiner, kunne tenkt med en slik popcorn-maskin – lekker og se på og hjemmepoppa er best..
      Ikke Micro-popcorn – det kjøpere jeg aldri…Må bruke kjele jeg.
      Deilig med pannekaker …mmm…

      1. Ja jeg liker merket veldig godt, og jeg er veldig glad i popcorn maskinen og bruker den med jevne mellomrom. Ikke var den så dyr heller. Pannekaker er ordentlig digg, og jeg kommer nok til å steke det litt oftere enn jeg har gjort. Syntes det var lettere og bruke den nye maskinen enn å steke i panne 😉

      1. Designet minner meg om 50 talls stil, som jeg syntes er veldig stilig 😊 Pannekakene ble veldig gode de, selv om de ikke ble helt runde og fine. Ha en riktig godt kveld/natt, klem 🤗

      2. Designet minner meg om 50 talls stil, som jeg syntes er veldig stilig 😊 Pannekakene ble veldig gode de, selv om de ikke ble helt runde og fine. Ha en riktig godt kveld/natt, klem 🤗

    3. Ariete -produktene er skikkelig fine, med sitt retro design! 🤩 Kjenner ei som har vannkoker, kaffetrakter og brødrister i det merket, og ikke er de så dyre heller. Så lenge ting fungerer så trengs de ikke byttes ut, men ikke alle som tenker sånn.😟 Pannekaker er det visst lenge siden jeg har laget, så på tide. Blåbærsyltetøy hører til synes jeg, og iår har vi mye av det.

      1. Ja produktene er superfine, og jeg blir bare mer og mer begeistret for dem. Prisen er faktisk veldig grei, sammenlignet med mange andre produkter. Nei vannkokeren og brødristeren jeg har fungerer nok i en god stund til, så det er ingen grunn til å skifte dem. Her skal det kun være sukker på pannekakene, ikke så glad i syltetøy som mange andre er. Klems 🤗

    4. Stilig Ariete-plate du har der 🙂 Der kan man nok steke pannekaker, sveler, hardinger og lefser også? På disse kanter kaller vi det en “takke” tror kanskje det er det samme? Stilig uansett 😀

      God ny dag til deg 🙂

      1. Tusen takk, veldig fornøyd med den selv også 🥰 Den takler nok å steke noe annet enn pannekaker og crêpes også, og jeg kommer nok til å teste den på forskjellige ting utover. Det blir nok som en takke, bare i mindre format. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg