I år kjøpte jeg i stedet for å bake

Heisann!

Som regel pleier jeg å bake lussekatter hvert år til Lucia dagen, men dette året orket jeg ikke å styre med det.

Jeg hadde sett på nett at Meny hadde noen som så delikate ut på bilde, så jeg bestemte meg for å kjøpe et par av dem.

De ser kanskje ikke så ille ut på bilde, men helt ærlig så var de en skuffelse. Ikke var de noen rosin på toppen eller noen andre steder. I alle fall ikke i den jeg prøvesmakte et par dager før Lucia dagen. De var pakket individuelt i plast, som var greit nok.

Til alt hell så hadde COOP Xtra noen, som ikke lå i plast og som så hjemmelagde ut. Kjøpte de dagen før, og smakte ikke på dem før på morgenen. De var faktisk veldig gode, så jeg koste meg storveis i mens jeg så Luciamorgen på STV2 kl 7. 😋        

Baker du lussekatter eller kjøper du?


8 kommentarer
    1. Så kjedelig å bli skuffa av noen en gleder seg til. Bra du fant noen du likte bedre. I år hoppa jeg over dagen, jeg var på reise – så ingen lussekatter i år. Men jeg bruker å bake og så har jeg en målsetning om å dele med andre:)
      Riktig god lørdag til deg. Klem <3

      1. Det var stor forskjell på bilde av lussekatter hos Meny, og det de hadde i butikken. Heldigvis Å kunne COOP Xtra levere. Når jeg var i jobb så pleide jeg alltid ha med meg en pose på jobb. Klem 🤗

    2. Så bra at du fant de gode til slutt🙋🏼‍♀️ Jeg har bakt lussekatter. Klarte å spise 4 stykker den dagen jeg lagde dem og putta resten i fryseren. Ikke typiske julekaker, så kjekke å ha utover i januar….og så lenge det varer😉 Jeg har rabla ned et blogginnlegg om dem også😅

      1. Ja det var godt at COOP Xtra leverte gode lussekatter. Jeg bruker jo samme oppskriften til bollene, og kutter bare safran. Å da trenger jeg jo ikke en haug med lussekatter også. Klem 🤗

    3. Vi har ikke noen tradisjon for å feire Lucia, og har verken bakt eller kjøpt, men jeg kunne godt tenkt meg og lagd de. De ser jo veldig gode ut da, og litt annet enn den vanlige julebaksten 🥰

      1. Deler av familien min kommer fra Sverige, så tradisjonen kommer der i fra. Om du har lyst til å prøve å lage, så har jeg en god oppskrift her på bloggen om du søker 🥰

      1. De medisterkakene man kjøper ferdig i butikken er også veldig gode, men jeg vil helst lage mine selv. Alt det andre er kjøpt inn. Har kjøpe pepperkaker, og så bakte jeg jo brune pinner og krumkaker med Bestisen og kusinen, så nå kan i grunnen jula bare komme 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg