Hvorfor måtte de selge planter der….

Heisann!

Tidligere denne uken var jeg innom Meny for å handle, og rett utenfor butikken hadde de et stort bord fult med Calathea. Jeg ble helt skjelven i kroppen bare av å se på dem, og klarte ikke å stoppe meg selv fra å ta med meg en. Jeg hadde to av de 3 sortene på bordet, så da valgte jeg selvfølgelig den jeg ikke hadde fra før 🥰

Calathea Sanderiana
Calathea Sanderiana

Det sto selvsagt ikke navnet på Calathea’n på potten, noe som er vanvittig irriterende. Det finnes jo så mange forskjellige typer, og mange av dem er også veldig like så det er ikke så greit å finne navnet. Jeg tror allikevel at jeg har funnet navnet, eller det var vel Bestisen som fant det om jeg skal være helt ærlig 😉. Å jeg var enig med henne at den nye Calathea’n heter Sanderiana.

Jeg hadde ikke noe ledig plass i noen vinduskarmene, så foreløpig har den fått plass på stuebordet. Hadde jeg hatt mer plass ville jeg nok ha kjøpt flere Calathea…. Den er utrolig vakker med de mørke grønne bladene med rosa striper og dyp burgunder på undersiden.

14 kommentarer
      1. Jeg syntes den var veldig flott å se på, og klarte ikke å la være. Plass til den hadde jeg egentlig ikke… Tidligere har jeg bare kjøpt Calathea i miniplanter på Plantasjen, men de har aldri klart å bli store planter. Har to små i vinduene mine nå, som jeg håper jeg klarer å drive fram 😉

    1. Fin blomst det der – bladene er jo fantastisk fine. Blomster kan man få kjøpt mange steder og til og med på bensinstasjoner. Sovna fort etter at jeg hadde sett finalen på 400 meter i VM. Det er fredag og det er noe sosiale greier på jobben i kveld. Men jeg sa nei av den grunn at jeg har noe her hjemme som må gjøres. Masse klær må sorteres, vaskes og gis bort. Søster kommer og henter noe av det i morgen. Ha en fin dag.

      1. Den er veldig vakker og flott 🥰. For meg som er så glad i grønne planter, burde de ikke være så lett tilgjengelig sånn at jeg bare kan plukke en med meg… Jeg ble sjelden med på sosiale ting med jobben, bare når det var obligatorisk. Har alltid likt å holde privatlivet og arbeidslivet separert. Ha en fin fredda.

      1. Den er helt nydelig 🥰 Går ut fra at de fleste Meny butikkene selger disse, og jeg kjøpte jo også en annen utenfor Rema så de har også. Alltid koselig med mye grønt inne, både om sommeren og vinteren. Ha en fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg